geld overmaken en niets meer horen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

weleens geld overgemaakt maar nooit iets ontvangen?

ja 1 keer
22 (21%)
ja meerdere keren zelfs
1 (0%)
nee altijd goed gegaan
79 (77%)

Totaal aantal stemmen: 102


desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

geld overmaken en niets meer horen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 06:59

van mensen waar je geld naar overmaakt en die dan doodleuk niks meer van zich laten horen!! Boos!
of het zoooooo druk hebben dat ze pas volgende week naar het postkantoor kunnen gaan om je pakket weg te brengen. Verward (oké kan misschien nog goed komen)
en dan stort ik zelfs altijd nog dezelfde of volgende dag.........

[Edit] titel [/edit]


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 07:25

nee bij mij is het nog altijd goed gegaan..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 07:31

Gelukkig niet. Ik zou daar ook stevig van balen... Het is me weleens gebeurt dat een pakketje later dan afgesproken werd verzonden, maar dan waren ze over het algemeen wel zo netjes om dat ook aan te geven...

* To Belg, or not to Belg *

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:31

wel eens wat later mijn spullen gehad, maar tot nu toe is alles goed gegaan. ik vraag ook altijd naam, adres en telefoonnummer. mensen die het niet willen geven daar koop ik dan niks bij. (check het altijd even)

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:24

Bij mij is het altijd goed gegaan. Ik heb 1x wat langer op iets moeten wachten, maar dat kan gebeuren.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:48

Bedoel je in het algemeen of als je iets via Bokt koopt?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 09:50

in dit geval heb ik het over aankopen via bokt maar dat neemt niet weg dat het in de algemeenheid ook voorkomt natuurlijk!

ik ben echt te goed van vertrouwen...... het is dus eigenlijk mijn eigen schuld,maar van 1 bokker had ik het gezien haar profiel gewoon niet eens verwacht..... en daar baal ik dus stevig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:00

Ik heb al een hel etijd geleden voor 5 euro bandages gekocht via Bokt. Maar ik heb ze nu nog steeds niet. Daar baal ik van, het is maar een klein bedrag maar als ik ze toch niet krijg had ik het liever in mijn zak gehouden, toch weer bijna een halve priveles...
Andere aankopen zijn wel goed gegaan.

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:08

Als het goed is zou je je geld via de bank kunnen terug halen. Is mij een keer gelukt bij de postbank. Gewoon proberen of anders via rembours!!

Groetjes

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:18

volgens mij kan je tot een maand geld terug laten boeken

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:22

Ja hoor, je kan het gewoon laten storneren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:26

Tyrza schreef:
Ja hoor, je kan het gewoon laten storneren.


Dat kan alleen als het automatisch wordt afgeschreven, niet als je het zelf hebt overgemaakt en dus je (electronische) handtekening hebt gezet.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:10

Ik heb een aantal keer wat via internet gekocht. 2 weken geleden nog een Bare-back-pad. Ik had het geld al over gemaakt maar er was wat foug gegaan met opsturen. Toen kreeg ik het pas heel laat. Maar dat is helemaal goed gekomen vanwege de inzet van degene waar ik het van gekocht heb.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:15

Ik heb afgelopen zondag geld over gemaakt voor peesbeschermers, een mailtje gestuurd, of ze ze op wil sturen en helaas niks meer gehoord..
hopelijk komt het nog, anders weet ik dat ik nooit meer wat via i-net hoef te kopen..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:21

Bij mij is het gelukkig altijd goed gegaan. Als iemand van mij iets koopt probeer ik het ook altijd zo snel mogelijk te versturen naar die persoon.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:26

Je kan het toch onder rembours laten opsturen dan is er nix aan de hand!!!!

Ik doe het trouwens ook gewoon overmaken hier op Bokt en heb er nog nooit last mee gehad nergens trouwens!!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:17

bij mij is het wel altijd goed gegaan met verzenden, maar ik heb wel laatst nog gehad dat ik een dekentje zou kopen, in goede staat niet kapot en waterdicht, en ik kreeg zo'n stoffe staldeken zeg maar, met wat gaten erin Scheve mond maar je kan het nooit 100% vertrouwen, en hij was niet duur maar ik zou nooit iets van een hoog bedrag storten, dan zou ik het gewoon ophalen.. maar met kleine bedragen doe ik het wel, wel vraag ik altijd het telefoonummer en adres

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:19

Ik heb eigenlijk altijd wel wat ontvangen, maar heel vaak inderdaad niet wat je had afgesproken, of in de beloofde staat.

Moet ik wel bij zeggen dat een bokker laatst heel lang op mijn betaling moest wachten.. tja, er was iets misgegaan, maar voelde me wel heel banketstaaf.. Scheve mond

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:22

Ik heb nooit problemen met het ontvangen van goederen. Helaas is het tegenwoordig wel zo dat ik niet altijd in de gelegenheid ben om snel naar het postkantoor te kunnen. Meestal zijn die namelijk niet open als ik er wel tijd voor heb. En als ik het echt vreselijk druk heb, tussen de middag er op mijn werk niet even tussenuit kan, en daarnaast net de tijd heb om naar mijn paard toe te kunnen ben ik al heel blij. Gelukkig is de AH bij ons in de buurt tot 10 uur 's avonds open zodat ik niet hoef te verhongeren. maar vind maar een postkantoor dat tot 10 uur open is. Waar ik woon hebben ze alleen postagentschappen, (open van 2 tot 4 's middags, jaja) en moet ik echt de stad in voor het hoofdkantoor. Soms liggen pakketjes die ik ontvang ook een kleine twee weken op me te wachten.

Betalen gaat wel redelijk tot heel snel, met internetbankieren of per Paypal. Maar ook daar loopt mijn hoofd soms over van andere dingen die ik moet doen, dat ik het totaal vergeet.

Dus niet altijd is het kwaad bedoeld of probeerd de persoon in kwestie je af te zetten of de gekochte spullen niet te versturen. Soms hebben ze er echt gewoon de tijd niet voor!

Je suis Charlie.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:25

In een ander topic over dit onderwerp bleek het genoeg om aan te kondigen dat de naam van een wanbetaler bekend gemaakt zou worden.
Niet echt leuk om te doen, maar als het echt idoot lang duurt...
Idee?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:51

Ik heb wel eens wat via Bokt en Ebay verkocht en gekocht. Eigenlijk nog nooit geen problemen mee gehad. Niet als betalende kant, ook niet als verzendende kant.

Misschien een idee idd om Bart (of een andere moddie) op de hoogte te stellen als er een wanbetaler/opstuurder zich bevindt onder de bokkers!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:09

Bij mij is het altijd goed gegaan, ik ben er ook niet bang voor dat het mis gaat, je weet zowiezo de naam en woonplaats van diegene.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:14

Buitenzorg schreef:
Ik heb wel eens wat via Bokt en Ebay verkocht en gekocht. Eigenlijk nog nooit geen problemen mee gehad. Niet als betalende kant, ook niet als verzendende kant.

Misschien een idee idd om Bart (of een andere moddie) op de hoogte te stellen als er een wanbetaler/opstuurder zich bevindt onder de bokkers!


Hier ben ik het ook mee eens, laatst ben ik zowat 2 weken bezig geweest om iets van een Bokker over te nemen, en als puntje bij paaltje komt, dan hoor je ineens niets meer of alleen wazige dingen. Dat is niet leuk, zeker als je je zinnen nou net op DAT artikel hebt gezet.

Dusse, Bart, je roept maar...

Toos paardloos

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 15:01

ik heb echt al heel veel gekocht en verkocht via het internet en tot nu toe heb ik maar 1 keer peentjes gezweten maar kwam alles uiteindelijk toch nog goed.
nu zijn het er dus twee tegelijk, het gaat om bedragen van respectievelijk 6 euro en 15 euro en dat vind ik toch nogal behoorlijk!

onder rembours verzenden is GEEN optie omdat heel veel mensen (waaronder ikzelf) al eens gehad hebben dat een pakket verstuurd word onder rembours a 5,70 + 0,75% provisie + pakketkosten van 5,50 en men het dan niet ophaald bij het postkantoor oftewel het weigert aan te nemen van de postbode,en weet je wat er dan gebeurd.........
dan krijgt de afzender het retour en die is dan dus minimaal 11,25 kwijt aan onkosten,zwaar kl... dus.
vandaar dat ik ook begrijp dat mensen het niet onder rembours willen verzenden.
en daarbij,als ik een paar boekjes koop voor 6 euro inclusief verzenden en er dan nog eens 5,75 rembours bij komt dan kan ik ze beter in de winkel gaan halen!!


shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:35

Tja eigenlijk koop ik nooit iets wat ik eerst moet betalen.
Dus ik betaal met bij gesloten acceptgiro of bij het bezorgen aan de postbode.
Als ik iets verkoop en ik verzend het, doe ik dit onder rembours. Dan krijg je je geld vanzelf door de KPN op je rekening gestort

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, Googlebot, meintje, Ookami, Paardje02, rien10, Sababber, SentiBot, thirteenn, Vaiqua en 62 bezoekers