welk endurance zadel op fjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

welk endurance zadel op fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 23:29

voor de mensen met een fjord en endurance zadel
welk merk zadel hebben jullie op je fjord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:41

Op Pieke ligt een endurance zadel van Hulsebos. Zit erg lekker, ik vind hem alleen best zwaar.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:33

Als je niet een al te brede fjord hebt kun je eens een podium zadel proberen.
Heb hem er vorig jar ook opgehad en zit super, alleen konden we het niet eens worden over de inruil van mijn oude zadel dus ging het niet door.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:49

misschien is het handig om eerst een fjord te zoeken die ................... Extreme duivel Frusty Haha! Haha! Haha! Haha! endurance kan

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:59

Daar zijn er genoeg van hoor, lopen er zelfs enkele mee in klasse 2 waarvan er dit jaar twee in klasse 3 gaan starten. Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:04

Beetje flauwe opmerking gijsenkim...
Ze hebben ook endurance zadels van Wintec, maar ik denk dat leer fijner is om zolang op te zitten.

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:50

Het enige juiste zadel voor endurance is een goed passend zadel.
Er zijn mensen die heel tevreden 160 km rijden op een goed dresuurzadel. Zolang het maar confortabel is voor paard en ruiter.

Ik rij zelf klasse II (misschien dit jaar III )op een western/endurancezadel van de horseman outfitter. Dit zadel heeft een grotere draagvlak en ligt heel stabiel (handig bij vaak op en afstappen). En daarnaast is het vooral heel stoer!!!!

Die podium zadels zijn ook heel pobulair en zijn niet alleen geschikt voor small paarden. Ze zijn net als andere zadels te vrkrijgen in verschillende boombreedtes.
Ik ben zelf begonnen (klasse I en II) met een heel gewoon veelzijdigheidszadel en dat ging prima. Daarnaast moet je zorgen voor een goede singel (met elastiek bijvoorbeeld) en goede zadeldekken en dan rijden maar.

Ik zou graag een foto hierbij plaatsen maar ik heb geen idee hoe?

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:56

Inderdaad het beste zadel is gewoon een zadel dat past. Ik heb voor Uck (ENDURANCE FJORD) (ja gijsenkim mijn fjord loopt al jaren klasse 2 en gaat op de fasna trail zijn eerste klasse 3 lopen. en er zijn er meer, brig, ganna) een aangemeten daleman. Het is een dressuurzadel. Ligt prima, wle wat bredere kussens. Maar als je nu een goed passend zadel hebt gewoon daarmee gaan rijden.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:59

gijsenkim schreef:
misschien is het handig om eerst een fjord te zoeken die ................... Extreme duivel Frusty Haha! Haha! Haha! Haha! endurance kan


er zijn er veel die zeer lange afstanden aan kunnen. Endurance is een duursport. Dus veel km afleggen in een bepaalde tijd. Helaas zie je de tedens dat men er een soort snelheidssport van gaat maken. Maar de gele rakkers kunnen er wat van hoor. Brig met Plinka, klasse 2. Ganna met Ilonk, ook klasse 2. En dan Uck die dit jaar klasse 3 gaat lopen. En wellicht gaan ilonk en plinka ook wel hun debuut maken in klasse 3. Dus het kan best en voor die fjord hoef je dus niet ver te zoeken Haha! Haha! Haha!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 17:20

Op mijn fjord ligt gewoon een Thorowgood veelzijdigheids zadel.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:43

Nou ik heb me weer lelijk voor joker gezet Scheve mond , Nee hoor ik loop altijd wel af te geven op die monsters Clown maar ik vind ze diep in mijn hart erg leuk. Een endurance fjord had ik alleen nog nooit van gehoord. Als ik fjord denk, denk ik tank, eigenwijs, lomp maar wel hardwerkend en vriendelijk. Ik denk eigenlijk alles behalve uithoudingsvermogen en snelheid. Net zoals ik dat bij een sumoworstelaar niet denk dat hij de marathon van New York gaat winnen Verward .

Maar hoe harder ik schreeuw (als sportpaarden fan) hoe harder ik er een achter de hand zou willen hebben om gewoon lekker mee te pruttelen.......

Heb ik het zo weer een beetje goed gemaakt Schijnheilig

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:53

gijsenkim, een fjord is geen sumoworstelaar op 4 benen hoor Haha!
Alle rassen kunnen denk ik endurance lopen. Alleen in de hogere klassen hebben bepaalde rassen het makkelijker, net als dat met dressuur, springen enz ook is...

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:19

EEn fjord is meer een Swarzenegger op 4 benen Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:21

Wat Gerritje al zegt: endurance is een duursport, geen snelheidssport. De vol- en halfbloedjes zijn dan misschien wel relatief sneller, maar de Fjorden en Haffen komen ook goed mee als het om uithoudingsvermogen gaat.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:22

Cowgirl schreef:
EEn fjord is meer een Swarzenegger op 4 benen Haha!


okeeeee een betere vergelijking dan die sumoworstelaar Haha! Knipoog

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:41

Ik heb op Ilonka een Thorowgood Maxam liggen. Zit heerlijk, weegt niets (oke dat is nadeel als ik ooit nog eens internationaal klasse III en hoger wil starten Knipoog) en is makkelijk schoon te maken.
Zou graag een podium willen, maar tja dan moet ik wel even een geld boom vinden, of mijn paard verkopen....
Maar het gaat prima met mijn Maxam, voor weinig geld veel zadel.