ben ik nou de enige sukkel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 07:16

die haar paarden binnen houd met onweer? rijd ik net op weg naar mijn werk langs zilfia's hoeve, staan al die paarden buiten in een MEGA onweersbui......

Voorzitster AFM


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 07:24

Nee hoor, op de stal waar ik sta blijven ze met onweer ook binnen. Alleen als ze al buiten staan en er komt een klein buitje blijven ze staan, want als je de laatste binnen hebt,kan de eerste al weer naar buiten, maar met echt onweerachtig weer blijven ze binnen.

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 08:06

Ik ben bij ons op stal ook de enige "sukkel"; alle andere paarden (23) blijven in de wei, en ik hou die van ons op stal. Die wei wordt spekglad als er veel water ineens valt, en met die smerige slagregens kunnen de paarden het hartstikke koud krijgen...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 09:01

De paarden op Zilfia´s Hoeve hebben op dit moment vakantie en lopen dus maar 1 of 2x in de week. In deze periode lopen ze altijd dag en nacht buiten. Gewoon heerlijk voor ze want zodra de indoor begint moeten ze weer hard werken en staan ze veel zeer veel op stal.

BTW in de natuur lopen ze ook in alle weeromsandigheden buiten Verward. Vind dat we op dit moment wel watjes van onze paarden maken als ze naar binnen gaan met onweer enz... Frusty .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 09:07

nou Pris bij ons in de buurt is de bliksem een keer in een paard geslagen(ik zal de details besparen) en daar zijn mijn knollies mij iets te dierbaar voor.

Voorzitster AFM

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 09:38

onze paarden staan buiten maar wij hebben een stuk verderop een hoge mast staan, dus een bliksemafleider. en bij ons in de buurt staat een hele grote wei met pony's het is een natuurgebied en die pony's staan het hele jaaar door dag en nacht buiten nooit iets mee gebeurd

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 09:39

Robin staat nooit met neerslag buiten, zelfs als het gewoon een beetje regent niet. Misschien vinden jullie me een zeikerd.. maar Robin word dan best snel ziek bij neerslag.. Scheve mond\


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 09:46

nou regen boeit me niet, maar bij onweer blijven ze binnen

Voorzitster AFM

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 09:53

Hoi Puck, ik vind dat je gelijk hebt!
Die van mij staat ook binnen als het onweert als het even kan.
Toen ze aan het begin van de zomer dag en nacht op 't land stond bij een boer hier in buurt vond ik het vreselijk als het onweerde en ze stond buiten. Kan ik van wakker liggen hoor!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:02

nee hoor ik ben zelf ook heel erg gek het is 2 uur s' nachts en het regent hard en het onweerd hard en ik kleed me maar om en ik stap op mijn fiets om mij verzorgpony binnen te halen. ben ik daar eidelijk hangt er een briefje op de stal deur: hoi samantha omdat het er niet goed uitziet heb ik Zamantha gisteravond maar binnen gezet. Toen baalde ik heel erg maar nu vind ik het wel grappig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:08

Ik haal ze liever naar binnen...

Bij ons is de bliksem een keer in de omheining geslagen, het schrikdraad was natuurlijk een supergeleider en de paarden stonden dus een fractie van een seconde omheind met fel licht
Verward als je begrijpt wat ik bedoel Verward

Vooral mijn vorige paard heeft daar een poosje een trauma aan overgehouden...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:39

Ik haal ze zelf liever binnen, maar als ik er niet ben blijven ze buiten want dan is er niemand die ze naar binnen kan doen.

Mijn pony had ik een tijd uitgeleend aan een manege voor gehandicapten. Daar gingen ze elk jaar 2 maanden op vakantie en werden ze in een weiland gezet, niet in de buurt van de manege en dan bleven ze natuurlijk dag en nacht buiten. Ook zette ik mijn pony zelf wel eens een paar maanden in een natuurgebied van een kennis. Ook dag en nacht.

Denk eens aan koppels jaarlingen enzo, die kunnen ook niet bij elk buitje naar binnen. En inderdaad, in de natuur staan ze ook dag en nacht buiten.

Toch zijn mijn paarden verwend en haal ik ze met onweer het liefst naar binnen. Maar met regen, nee dat vind ik onzin, ze moeten wel ergens tegen kunnen. Als het echt de hele dag regent is het weer wat anders, of als de wei te modderig is. Maar anders...gewoon lekker naar buiten, een regenbui kan helemaal geen kwaad en ze komen niet eens naar de uitgang van de wei. In de winter is het weer wat anders, dan gaan ze met een regendek op naar buiten denk ik.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:43

Dan heeft mijn paardje het nog het beste Tong uitsteken Die kan naar binnen wanneer hij wil, hehe. Kmoet zeggen dat Pinky een watje is en vaak met regen binnen gaat staan. Ach ja, moet hjij weten *LOL*

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:52

Ik zou dat ook doen als ik ze aan huis zou hebben. Ik zou ze dan ook snel naar binnen halen. Je weet maar nooit. Vandaag op het bericht geweest dat er een man door de bliksem getroffen is dus..

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:55

Bij mij op stal staan de paarden dag en nacht buiten. Met regen en ook met onweer biju mij in de buurt staat ook een grote mast dus als er bliksem inslaat dan altijd wel op iets wat heel hoog is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:58

Prisca en Jura, tuurlijk hebben jullie gelijk dat de paarden in het wild ook in alle omstandigheden buiten staan. Er zijn echter twee hele grote verschillen met mijn paarden:
1. de mijne zijn geen wilde...
2. wilde paarden kunnen beschutting zoeken, en die van mij staan in een open weiland. Het enige waar ze achter kunnen schuilen is het stroomdraadje.... *LOL*

Als ze beschutting zouden hebben in bv een schuilstal, zou ik ze ook lekker met rust laten en laten staan. Ze hebben er ook helemaal niks van als het onweert. Als ik aan het rijden ben en het gaat onweren, ga ik ook vrolijk door.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:10

bij ons op stal zetten ze ook alles binnen met onweer.............

soms is het beter om te zwijgen

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:12

Bij ons op het weiland is de bliksem ooit een keer ingeslagen op een paard, dus bij ons halen ze de paarden als het even kan binnen met onweer. Zit iedereen op z'n werk, dan wordt het moeilijk, dan blijven ze wel buiten. Trouwens, er was toch laatst ergens een concours ( of twee zelfs) waar bliksem insloeg? Omgeven met bomen en al, rijden met onweer doe ik zeker niet, dwz niet buiten, wel in een binnenbak.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:33

Tja we hebben het hier wel over een kudde manege paarden en geen PRIVE PAARDEN??
Deze kudde loopt al zeker 30 jaar met weer en wind buiten en er is nog nooit iets gebeurt. Hangen aan de achterkant bomen over het wieland (bomen staan niet IN het weiland) en daar kunnen ze droog staan. En ze zien en perfect en gezond en vrolijk uit. En een onweersbui overleven ze ook wel hoor. BTW hoeveel paarden staan er buiten en hoe vaak wordt een paard geraakt door de bliksem? Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Verward

Sorry hoor maar wat mensen met hun paarden doen moeten ze zelf weten Haha! . Ik ben blij dat ze buiten staan want 24 uur in zo´n rothok staan is ook niets omdat er nu niet gereden wordt op ze??? Boos!

Sorry maar mijn paard gaat alleen overdag naar buiten en niet ´s nachts. Maar ja dat is ook een PRIVE PAARD. Inverhouding werkt mijn paard ook niet zo hard als een manege paard Party!! . Die lopen soms 3 uur op een avond.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:58

regen lekker naar buiten, maar met onweer dus naar binnen, Zeker paarden met ijzers

groetjes Lara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:58

Ehhhh en wat is hierin het verschil tussen een manegepaard en een privepaard Verward Die van mij is niks beter dan een manegepaard hoor...
Persoonlijk heb ik ze het liefst 24 uur per dag buiten (behalve met onweer dus Haha! ) Ik vind het al erg genoeg dat ze de hele winter op stal staan....

Enne Wjerdo, waarom ZEKER paarden met ijzers???? Heb nog nooit gehoord dat de bliksem in een hoefijzer sloeg ??? Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sonja op 2001-08-16 11:59 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 12:20

Sonja waarom dit verschil ??
Omdat manege eigenaren niet voor 17 manegepaarden en 30 manegeponys hun bed uit gaan Verward . Het kost hun meer geld en tijd om die beesten op stal te houden dan buiten.
En wij hebben allemaal maar 1 of 2 paarden hebben en ons daar helemaal op focussen en op een manege is het toch anders. Ik ben blij dat ze buiten staan. Lovers

Sorry ik vindt dit een beetje overdreven discussie. Gaan we nu ons ook zorgen maken over al die paarden die jonger dan 3 zijn en die zomers en swinters in het land staan Verward . Ook bij onweer storm regen en sneeuw Verward . Ik maak me meer zorgen over slachtpaarden en slacht transporten dan dit Schijnheilig .

PUCK ga een keer op een manege werken waar RUIM 200 paarden en ponys staan die allemaal verzorging en tijd nodig hebben. Dan stel je je prioriteiten wel anders???.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 12:27

Iduna staat bij de Zilfia's Hoeve eigenlijk ook altijd buiten. Zelfs met regen e.d. Want de manegepaarden die bij haar in de gang staan staan ook altijd buiten en als ik haar dan binnen hou word ze gestoord. Dus ik kan niet anders en ze kan wel wat hebben.

Trouwens bij de Zilfia's Hoeve hebben ze flinke bliksemgeleiders in de weilanden, dus ik verwacht niet dat er bliksem in een paard slaat. Tuurlijk heb ik haar liever binnen, maar dat gaat gewoon niet als de andere paarden in het land staan.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 12:45

Gisterenavond Barb zelf in de wei gezet want omdat er onweer voorspeld wordt was het niet zeker of ze buiten kwamen. Peter de eigenaar ging wat andere paarden buiten zetten, maar hij zei dat er een hoop mensen klaagden. Tja wil hij de paarden een plezier doen vinden de eigenaren het niet goed. Het is nl wel zo dat als het gaat onweren de paarden binnen worden gezet. Dus Barbs groep kwam lekker bij hem in de wei staan. Ze werden om 12 uur wel weer binnen gezet. Ik heb hem met onweer ook liever binnen staan maar een beetje regen gaan ze echt niet dood aan.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 13:02

Je bent dus duidelijk niet de enige "sukkel"...bij ons gaan de paardjes met onweer ook naar binnen hoor! Er staan geen bomen ed in het land en waarom zouden we onnodig risico nemen en ze buiten laten staan...De stalhoudster ziet het als een kleine moeite om ze bij onweer even binnen te zetten...maar er staan gelukkig ook geen tig paarden... Schijnheilig Als er echter een onverwachts onweersbuitje zou komen opzetten terwijl er niemand aanwezig is dan zou het misschien eens kunnen gebeuren dat ze wel buiten blijven staan, maar in principe niet...en als het echt erg is zet de boer (haar vriend) ze wel even binnen geloof ik... Haha! Maar regen...daar moeten ze wel tegen kunnen hoor...ze zijn immers niet van suiker... Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Googlebot, IASCrawler en 121 bezoekers