handschoenen op wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

handschoenen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:50

ik heb deze quote eventjes uit het hoedjes topic gepikt en daar viel me het volgende op:
reglement schreef:
Artikel 143 Kledingvoorschriften

Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten – ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer.

Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,
- bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,
- een witte, beige of gele rijbroek,
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas,

- een paar handschoenen,

- een paar zwarte- of donkerblauwe rijlaarzen met gladde zool,
- een zwarte of donkerblauwe (veiligheids)cap, dressuurhoed of bolhoed.

Voor ponyruiters is uitsluitend in de klassen Z1 en Z2 een hoge hoed of bolhoed toegestaan.


Mag ik hier uit concluderen dat de kleur van de handschoenen niet uitmaakt??


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:55

ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat het witte, gele, of zwarte moeten zijn. Maar dat weet ik niet zeker.

gr Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:57

Ja.

Uit het zelfde artikel 143:

Citaat:
Het rijden met handschoenen is, wanneer in een rij-jas gereden wordt, - ongeacht de kleur - zowel voor
paarden- als voor ponyruiters, verplicht, ook indien het verenigingstenue wordt gedragen.

Nulla tenaci invia est via

Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:58

Dus ik mag als ik dat wil met knalroze handschoenen rijden om maar een extreem voorbeeld te noemen?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 23:02

Ja, in principe dus wel denk ik.
Al zou je kunnen discussiëren of er dan nog sprake is van 'correct gekleed' zijn natuurlijk. Je voorlezer moet ook 'correct gekleed' zijn volgens het reglement, maar nergens staat omschreven wat dat dan inhoudt, best een discutabel punt.

Nulla tenaci invia est via

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:00

Ik heb eens ergens gelezen dat juryleden het absoluut niet op prijs stellen als de voorlezer in de zomer als het heet is, in een kort truitje/hemdje en in korte broek staat voor te lezen. (Ik heb eens tijdens Oud Lunterse Dag mijn tante voorgelezen in klederdracht Tong uitsteken)
Maar idd, ik dacht ook niet dat de kleur van de handschoenen uitmaakte, maar ja, wit is gewoon het mooist, ook al zou zwart praktischer zijn.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:04

Over correct gekleed gesproken: mijn voorlezer had nog eens een spijkerbroek aan waar de gaten erin vielen. Zag er niet uit, maar ik heb nog nooit zulke hoge punten gehad als toen Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:07

Jurga schreef:
Maar idd, ik dacht ook niet dat de kleur van de handschoenen uitmaakte, maar ja, wit is gewoon het mooist, ook al zou zwart praktischer zijn.


ik heb nu hele handige handschoenen. daarvan is de binnenkant zwart en de buitenkant wit. Echt ideaal. Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:08

In Engeland rijden ze meestal met zwarte of blauwe handschoenen. Vind ik persoonlijk niet echt mooi....

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:36

Ik dacht dat ik ergens gelezen had, dat het nu verplicht was om witte handschoenen te dragen.
Alleen ik weet het niet meer zeker Haha!

:){

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:05

Best raar eigenlijk, dat je voorlezer ook correct gekleed moet zijn. Ik zou het echt dom vinden als er daarvoor punten in mindering zouden worden gebracht. Ze moeten je toch beoordelen op je ding wat je in die ring doet, en niet op degene die je voorleest? Verward Haha!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:18

Tyrza schreef:
In Engeland rijden ze meestal met zwarte of blauwe handschoenen. Vind ik persoonlijk niet echt mooi....


Ligt eraan of dat tijdens springen of dressuur is. Natuurlijk zijn bij dressuur witte handschoenen veel mooier, maar ik vind zwarte of blauwe (natuurlijk wel bijpassend bij jasje) ook erg mooi bij springen. Niet zo besmettelijk Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:31

Over 'correct geklede voorlezers' is anderhalf jaar geleden een uitgebreid topic geweest:

[VMR] Voorlezers op wedstrijd in tenue???

(Overigens ter informatie, liever niet meer op dit oude topic reageren. Knipoog )

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:53

Is dit een nieuwe regeling?
Ik heb een keer een opmerking van een jury gehad dat ik volgende keer witte handschoenen aan moest doen ipv zwarte.
Hij zei toen dat het eigenlijk niet toegestaan was, maar ik mocht wel gewoon doorrijden.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 23:02

Ik heb tijden gereden met zwarte handschoenen, dat mag gewoon (is al even geleden)

Ik heb ook weleens iemand zien rijden met groene, toen ik zat te schrijven bij een jury, en zij zei toen ook dat dat mag.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

denise_oscar
Berichten: 26
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:05

wat raar, ik dacht dat witte juist verplicht waren? het kan nieuw zijn...

Oscar is the best!


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:42

denise_oscar schreef:
wat raar, ik dacht dat witte juist verplicht waren? het kan nieuw zijn...


volgens mij is dat meer een ongeschreven regel, maar maakt het officieel niet uit welke kleur handschoenen.

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:47

k heb ook geen idee, ik dacht altijd dat ze wit moesten zijn:?
Dat de lezer er netjes uit zou moeten zien zou echt belachelijk zijn zeg...:S:S

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:54

Ik rijd altijd met zwarte, witte vind ik zo PipodeClown-achtig staan. Ik heb ze wel ergens in de kast liggen, maar dat was echt pure geldverspilling. Zwarte handschoenen vind ik sowieso praktischer.

Toos paardloos

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:56

jah daar heb je we weer gelijk in imker

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:00

Ik had dus ook alleen zwarte, voor het praktische dus.
Maar dan zegt zo'n jury dat het niet mag, dus heb toen witte gekocht.
Maar als die versleten zijn, ga ik dus gewoon weer met zwarte rijden.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:29

bij dressuur moet je witte handschoenen aan.
Ik heb een paar keer geschreven bij een proef. En de jury kijkt er echt wel naar. Als je witte handschoentjes draagt kunenn ze de houding van de handen beter zien.

Wat echt niet kan zijn van die fel gekleure handschoenen of met verschillende kleuren.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:32

Waarom mag je eigenlijk niet zonder handschoenen rijden, ik vind het niet fijn om met handschoenen te rijden

XANTHA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:39

Flower xxx
Als je nu het begin van dit topic leest zie je in het regelement staan dat witte handschoenen dus niet verplicht zijn Lachen

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:17

Zelf vind ik het een stuk minder verzorgd staan als je met zwarte handschoenen rijdt.
Net zoiets als zomertenue of geen wit schabrak, dat vind ik ook zo lelijk. Het lijkt net alsof je zo min mogelijk moeite wilt doen om een dressuurproef te rijden.
Nou maakt dat vanaf het M allemaal niet meer uit maar in de B en L zou ik er zeker rekening mee houden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers