Wie weet er een leuk bijbaantje?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Wie weet er een leuk bijbaantje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 12:46

Ik werk momenteel als kassiere bij een supermarkt. Maar daar heb ik het na ruim 2 jaar echt wel gehad. Ze plannen me ook best vaak uit, op zaterdagen, terwijl ik gevraagd heb dat niet zo veel te doen. Op zich is vrij zijn heerlijk, maar ik kom gewoon in geldnood.

Ik wil nu iets anders, maar wat?

Het liefst iets met dieren, maar ja, daar is weinig aanbod in, en verdient meestal erg weinig.

En tja, ik ben 17, dus dat is soms ook niet oud genoeg. Heb nog geen opleidingen, zit in de 5e kals van het vwo.

Nu vertelde een vriendin over een enquetebureau. Je verdient minimaal 6,80 en kan zelf je uren plannen. Heel relaxed dus, maar is dat werk wel vol te houden. Zijn er mensen die dit doen/gedaan hebben die hun mening daarover willen vertellen?

Woon je in de buurt van Arnhem/Velp en weet je een top baan voor mij, vertel! Haha!



Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:02

Bij de thuiszorg als huishoudelijke hulp verdient wel goed.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 14:25

Ja??? Oh, hmmm... ik zal eens wat rondkijken. Maar weet eigenlijk niet of ik dat wel leuk vind, haha, ben niet zo schoonmakerig aangelegd.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:39

Het is ook niet een wereldbaan, maar wat ik er toentertijd wel een voordeel van vond is dat je per week je eigen werktijden in kan delen (je werkt als oproepkracht, maar vanwege de tekorten ben je zowat altijd gegarandeerd van werk), je verdient best goed en je werkt 2 tot 3 uur bij een persoon, maar vaak ben je veel eerder klaar. Haha!

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 19:16

Tja, dat klinkt op zich dan wel weer lekker, vooral dat zelf indelen. Dan zou ik doordeweeks ochtenden denk ik willen werken zodat je nog wel de hele dag vrij bent (in de vakantie tenminste, normaal moet ik dan naar school)

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:48

Thuiszorg!! Doe ik ook en het bevalt me prima! Kijk echt onwijs leuk is het niet maar je verdient goed het is leuker dan kassawerk en je hebt fijnere werktijden.
Als je het ook wilt doen moet je even bellen met de organisatie die dat bij jou in de buurt regelt je kunt vaak bijna meteen beginnen!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:49

Bel susa uitzendbureau en zeg dat je bij orange wilt werken!
Verdiensten zijn hartstikke goed!
Weet niet precies wat susa betaald maar het is een erg geliefd bijbaantje onder studenten!
De mensen die al eerder bij ons binnen zijn gekomen die nog een contract hebben verdienen met 16 uur makkelijk boven de 700 euro per maand.
Dit komt door de toeslagen maar hoe het zit met de uitbetaling van susa weet ik niet.
Zal vast niet slecht zijn.

Het gaat voornamelijk om klantenservicewerk maar het is ook mogelijk dat je af en toe moet bijspringen op andere afdelingen (waaronder op de afdeling waar ik werk!).

Ik weet niet of ze nog nieuwe mensen zoeken maar het wordt in ieder geval geregeld met susa.

Pb me maar als je wat over het werk wilt weten.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:58

Zo'n enquette bureau schijnt aan de ene kant idd lekker makkelijk te zijn, zelf je uren indelen en gewoon als je zin hebt, verdient geloof ik ook niet slecht.

Aan de andere kant zijn vrienden van mij er mee gestopt omdat ze het gewoon niet konden hebben dat ze de hele tijd een snauw kregen als ze opbelden met mag ik u een paar vragen stellen?

Zelf heb ik op de markt gewerkt bij een groentekraam tot aan mijn 18de.
Verdient beter dan in een winkel en is gezellig werk.
Veel vaste klanten en een leuk groepje.

Misschine hebben ze bij jou in de buurt op een markt ook nog wel iemand nodig.

Succes

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 16:08

Als bijbaantje bezorg ik de post van het gemeentehuis in het dorp hiernaast.
De meeste gemeentes doen dat.
Ik krijg de helft van de postzegel, en gemiddeld kom ik tussen de 7 en 9 euro per uur. Dondermiddag om 4 uur haal ik het op, en dan moet het vrijdags voor 12 uur bezorgt zijn (donderdagavond bezorgen mag ook).
ik heb er meestal zo'n 3 uur werk aan. (in die straat 1 brief,in de volgnede straat 2 brieven.. dus niet huis aan huis zegmaar)
Bij ons heeft iedereen een vaste dag van de week.
Ik vind het écht een relax baantje, misschien kan je eens bellen naar het gemeentehuis of ze ook zoiets hebben (alleen bij ons is er dus een wachtlijst voor....)
Het sorteren is in het begin een drama en dan fiets je met een plattegrondje in je hand, maar al snel ken je alle straten uit je hoofd.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 17:31

Vriendinnetje van mij (17, VWO) is overgestapt van de supermarkt naar een pannenkoekenboerderij.
Van de horeca valt in het algemeen weinig goeds te melden, maar zij heeft -vooral door de leuke mensen met wie ze werkt - een wereldbijbaan!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:58

Zelf werk ik ook in de horeca,en moet zeggen botervlieg heeft helemaal gelijk,het is best zwaar werk maar ozo leuk!
Je hebt bijna altijd met mensen die gezellig uit zijn te maken.En mensen die lekker uit zijn hebben meestal een goed humeur!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 19:05

Haha, dat klinkt leuk ja, wat doe je dan precies in de horeca? Ik zou dus echt niet willen afwassen ofzo.
En bedienen, weet niet of ik dat kan, ben niet de handigste, haha.

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:08

Bioscoop telt geloof ik ook als horeca, als je dat leuk vindt tenminste, is wel vaak avondwerk. De bioscoopketen waar ik voor werk heeft nog mensen nodig op zeer veel verschillende plaatsen. Je kunt via i-net solliciteren (pb maar even voor het adres, ik ga hier geen reclame maken Knipoog ) Maar het is makkelijker om even binnen te lopen bij zo'n bios, dan heb je meer kans, omdat ze dan al een eerste indruk van je hebben. Moet je natuurlijk wel zorgen dat je enigzins verzorgd binnenloopt (en vooral geen gympies aan hebben Lachen )

Verder is thuiszorg wel een leuk bijbaantje. En je zou evt ook bij handelsstallen, asielen oid kunnen solliciteren als je graag met dieren wilt werken, maar vaak zitten die baantjes overvol, of is het virjwilligerswerk

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:16

Mar1986:Haha, dat klinkt leuk ja, wat doe je dan precies in de horeca? Ik zou dus echt niet willen afwassen ofzo.

Nee ik sta achter de bar,en helaas ook daar moet de vaatwasser op zijn tijd worden gevuld en geleegd!Maar zo gauw er weer iemand met een big smile een kop koffie of een biertje vraagt ben ik die hele afwas alweer vergeten,ieder werk kent zijn leuke en minder leuke klusjes!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 21:24

Een andere kennis werkt semi-vrijwillig (€ 6 p.u.) in een buurthuis achter de bar als er groepen zijn. Koffie/thee, simpele snacks, vaatwasser vullen/legen.
Ze werken daar met een rooster en zij kan voorkeur-uren/dagen aangeven.
Best luxe, vind ik.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 18:17

Nou, ik heb via het internet 'gesolliciteerd' bij Susa uitzendbureau, hopelijk dat daar iets leuks uit komt. Het liefst iets voor vast, want ik heb na de vakantie ook geld nodig, haha!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:50

Ik duim voor je!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:42

Succes hoor Haha!
Als je trouwens bij zo'n uitzendbureau solliciteert moet je er zelf ook veel energie insteken, dat ze tijd voor jou vrijmaken en ook voor je gaan zoeken, anders 'vergeten' ze je.
Succes iig!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:59

Ik werk parttime bij de Siebel Juwelier Lachen
Is wel heel gaaf, de hele dag tussen die mooie juwelen staan! Lachen

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 20:08

Dank je, ik zal het onthouden assie. En misschien ga ik ook wel bij de bioscoop werken, lijkt me wel leuk.
Wat verdien jij daar ongeveer?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:37

Als je het best-betaalde bijbaantje wil... zoeken naar mensen die hun huishouden zelf niet kunnen doen en een pgb (persoonsgebonden budget) hebben! Ik doe dit ook, maar dan bij mijn moeder voor 6 uur per week, ik verdien wel 10 euro per uur Ik doe dit btw wel naast mijn andere baan van 20 uur per week Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 17:34

Zo, das lekker verdienen, 10 euro per uur, daar is mijn loon niets bij ( al mag ik niet klagen met 5,10 denk ik).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie