Net gedekt en nu problemen met rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Net gedekt en nu problemen met rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 23:03

Mijn merrie is afgelopen dinsdag gedekt door Skydancer. Daarvoor nog heerlijk gereden. Nu is ze echter niet te genieten. Ze is nog nooit echt tegen het bit geweest maar nu maakt ze zich stug en loopt soms echt met haar hoofd in de lucht. Ook is ze niet echt aan het been. Het voelt alsof ze haar achterhand niet goed mee kan krijgen. Vooral de overgangen zorgen voor problemen. Ik heb met haar nooit last gehad van haar hengstigheid maar dit lijkt op de reactie van mijn eerste paard als die hengstig was. Wel voorwaarts maar niet aan het been, gewoon stug. Zou dit door de dekking kunnen komen?

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:12

Haar hormonen zijn aan het veranderen. Er gebeurt heel wat in haar lichaam, vandaar dat ze anders is geworden.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:31

Werkt het niet twee kanten op dat jij denkt voorzichtiger te moeten zijn en ze daar op reageert???

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 00:07

Ik heb er niet bij stilgestaan om voorzichtiger te zijn omdat ik niet had verwacht dat er een verandering zou zijn. Ik ben alleen bang dat ik haar teveel ga aanpakken terwijl zij zich niet zo lekker voelt. En ze heeft daar 4 dagen op stal gestaan en dan ga ik me al zitten bedenken dat er daar iets gebeurd is. Een beetje paranoia Verward dus. Waarschijnlijk is morgen alles weer over, tenminste dat hoop ik maar. Ze heeft ook even stilgestaan terwijl ze het beste is als ze meerdere dagen achtereen heeft gelopen.
Die paarden geven veel vreugde maar ook veel zorgen!!

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 00:39

DendroFleur schreef:
Die paarden geven veel vreugde maar ook veel zorgen!!



Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Suzanne F.

Berichten: 49171
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:15

Citaat:
Ze heeft ook even stilgestaan terwijl ze het beste is als ze meerdere dagen achtereen heeft gelopen.


Denk dat ze gewoon spierpijn heeft of stijf in de spieren is. Is ook niet goed voor een paard in training om 4 dagen stil te staan. Denk niet dat het met de dekking te maken heeft.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:31

Als ik zie hoe 1 van mijn merries in welke houding ze staat als ze hengstig is -helemaal gekruld, soms zelfs -in het liefdesspel als ze door de schouwhengst wordt geknuffeld- door de knieen gaat, denk ik dat het zeker in combinatie met 4 dagen op stal staan, het spierpijn zou kunnen zijn. Moet wel met een weekje over zijn. Gewoon de draad weer oppakken. Net doen of er niets aan de hand is. Knipoog

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 23:58

Ik denk dat je wel gelijk kan hebben Suzan1 en Suzanne . Tenminste ik hoop het. Hier komen ze iedere dag ook buiten en daar heeft ze inderdaad bijna continu op stal gestaan. Ik ben alleen zo'n type dat als het lekker gaat de hele wereld het moet horen en ik het wel 10x op een avond moet zeggen, maar als het even tegen zit gelijk het idee heb dat ik alles verkeerd doe en het nooit wat wordt. Dan zit ik gelijk in zak en as. Morgen weer een dag zullen we maar zeggen. (Maar wel zondag een wedstrijd)

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst


DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 13:26

Gisteren heerlijk gereden dus hopelijk probleem opgelost.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 bezoekers