Voorbeelden/foto's stallen gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Voorbeelden/foto's stallen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 18:44

Ik zoek voorbeelden/foto's van boxen/stallen, buitenbakken en omheining. Dit omdat wij nu zeker weten gaan verhuizen en zelf alles moeten maken. Hoeft niet superdeluxe te zijn, maar wel veilig. En watvoor materiaal er voor nodig was, en de eventuele kosten. Ik weet nog echt niet wat ik voor boxen ga maken e.d. Dus als jullie jouw stal zouden willen showen d.m.v. foto's dan zou ik dat heel erg leuk vinden.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:47


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 18:56

Dank je wel voor de link, wij vinden het prachtig die stallen. Of we gaan zelf iets maken en zoiets als dat zal dan toch 2dehands worden Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:12

Ik heb mijn stallen laten zetten door de stallenman, die waren het goedkoopst Knipoog
Ik geloof dat gofoto er nu even uitligt, maar hieronder een foto.
Afbeelding

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 19:44

Wat een leuke stallen zeg irene, hebben ze ook meerdere modellen?
Ook losse boxen voor in een schuur?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:52

hier staan ook van die boxen. Maar allemaal tweedehands gekocht, 7 boxen. Niet in een keer, maar per drie keer. Op de marktplaats blijven zoeken. Vervoer is soms wel moeilijk. Sommige van hier moesten ook met de trekker opgehaald worden.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 19:56

Ik denk dat we maar even bij onze toekomstige buren moeten gaan kijken, die zijn bezig met uitbreiding van hun pensionstal en alles zou vervangen worden, misschien kunnen we boxen voor een laag prijsje van hun overnemen.

Maar misschien gaan we de boxen ook wel zelf bouwen. Met wanden van hout, en dan bijv eerst geen tralies erboven maar een enkele balk ofzo.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:02

ik zou idd eens bij de buren gaan kijken. De tweedehandse die hier staan waren maar heel weinig gebruikt, en sommige alleen maar opgezet, en hadden geen paarden in gestaan. Dus dan scheelt het niet heel erg veel. Wel iets, maar er zaten wel meer dingen bij, drink- en etensbakken. hooiruif. enz.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:06

Summertje schreef:
Wat een leuke stallen zeg irene, hebben ze ook meerdere modellen?
Ook losse boxen voor in een schuur?


Ze hebben volgens mij wel meerdere modellen, ik zag dat de site op het moment niet werkt, www.destallenman.nl
Ik wil het telefoonnummer anders wel voor je opzoeken, ze sturen dan een folder thuis met prijslijst.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:57

de stalleman moet je niet doen,zijn oplichters,was laatst nog op tv,bij de kat in de zak

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:59

We hebben 6 boxen van Henk Bedaf net laten plaatsen voor ong. 12.000 euro. We hebben wel zelf voor de vloer gezorgd en alleen het frame is mbv een medewerker opgezet. De andere twee dagen hebben we zelf met vrienden de rest in elkaar gezet. Het is masseranduba hardhout en heeft hele zware deuren in een ijzeren frame. De sluitingen zijn ook zwaar uitgevoerd, op de onderdeur een dubbele sluiting op de bovendeur een sluitpen met een veer. De scharnieren zijn blijvend verstelbaar. De boxen zijn demontabel. We hebben zelf een verwijderbare tussenwand laten maken zodat merrie met veulen nu in 3x6 staan en op de kopse kanten hebben we extra deuren laten plaatsen zodat een stal direct uitkomt op het weiland aan de andere stal een hondenkennel kan komen zodat deze dient als nachthok envoeropslag. Tevens hebben we tussen twee stallen 3/4 rek zodat ieder paard aan een kant contact heeft met een ander paard. Ivm eventuele tocht hebben we aan de andere kant een volledig dicht schot.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:26

Onze stallen waren altijd van hout, maar mijn vader is aan het verbouwen en metselt ze nu.

Buitenkant:
Afbeelding

Binnenkant:
Afbeelding
Er zitten dus gaten aan de binnenkant, zo kunnen ze gezellig met het hoofd in de stal van de buurman staan Haha! Bij vervelende paarden raad ik aan er tralies tussen te doen... Ik heb geen idee hoeveel het allemaal gekost heeft, maar het scheelt wel dat mn vader het zelf heeft gedaan. laten doen was waarschijnlijk wel wat duurder uitgevallen!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:51

diana schreef:
de stalleman moet je niet doen,zijn oplichters,was laatst nog op tv,bij de kat in de zak


Leg eens uit, ik heb stallen van de stallenman, bevallen me perfect en de service was prima.
Ik heb overal offertes laten opvragen en qua vragen beantwoorden en meedenken sprong de stallenman daar met kop en schouders boven uit, dus ik ben heel benieuwd in welk opzicht ze oplichters zijn.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:56

Ik heb stukje bij Kat in de zak ook gezien, ik weet niet meer precies waar het over ging. Maar ik geloof dat ze eerst de Stallenman heette en die hebben ze toen failliet verklaard en daarna zijn ze de Stalleman gaan heten, als je naar www.destalleman.nl gaat doet de website het namelijk
wel.

Ik ga even in mijn geheugen graven

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 09:01

Ik ga eens even die link bekijken.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:07

Barb schreef:
Ik heb stukje bij Kat in de zak ook gezien, ik weet niet meer precies waar het over ging. Maar ik geloof dat ze eerst de Stallenman heette en die hebben ze toen failliet verklaard en daarna zijn ze de Stalleman gaan heten, als je naar www.destalleman.nl gaat doet de website het namelijk
wel.

Ik ga even in mijn geheugen graven


Dat is toch geen oplichting, er zijn tig bedrijven die na een faillissement een doorstart maken onder een andere naam.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 09:26

We gaan denk ik toch maar iets zelf maken. Hebben jullie misschien ideeën? We hebben een lange en diepe kapschuur tot onze beschikking, we willen eerst 4 boxen maken daarin en ernaast op de hoek een grote inloopstal. Ik dacht zelf aan een box met houten wanden tot op 1.20 hoogte (ben slecht in schatten) en daar 15 cm boven een buis. En dan een deur waar ze gewoon overheen kunnen kijken en geen bovendeur. Maar hoe zit het dan met tochten? En de inloopstal met houten omheining en een hek dat je kan sluiten, voor het geval ze even tijdelijk binnen moeten staan. Ik denk dat we gewoon eens wat moeten gaan tekenen en berekenen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:41

irene"]
[quote="Barb schreef:
Ik heb stukje bij Kat in de zak ook gezien, ik weet niet meer precies waar het over ging. Maar ik geloof dat ze eerst de Stallenman heette en die hebben ze toen failliet verklaard en daarna zijn ze de Stalleman gaan heten, als je naar www.destalleman.nl gaat doet de website het namelijk
wel.

Ik ga even in mijn geheugen graven


Dat is toch geen oplichting, er zijn tig bedrijven die na een faillissement een doorstart maken onder een andere naam.
[/quote]

ja maar er was nog iets anders bij Kat in de zak, volgens mij omdat
de helft begon weg te rotten omdat ze het verkeerd geplaatst hadden
ofzo een aangezien ze toen de boel failliet hadden verklaard werd het
moeilijk om hun de boel op te laten knappen want dat wilde de Stallenman eerst niet, later zijn ze er alsnog uitgekomen volgens mij
en zouden ze de boel op gaan knappen.
Hier staat me dus zoiets van bij maar correct me if i am wrong.

Misschien heeft kat in de zak wel een website waar het een en het
ander terug te vinden is.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:44

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig Haha!

Maar zelf heb ik dus gewoon heel goede ervaringen met de Stallenman.
We hebben tijdens het plaatsen nog wel gelachen omdat de vrachtwagen waar ze de spullen mee brachten vast bleef zitten bij ons in de boomgaard Haha!
Toevallig waren ze op de boerderij net met een shovel bezig en die heeft ze er weer kunnen uittrekken }>

[edit]

Heb het inmiddels gevonden, het was een klacht van iemand die problemen had met de stal en niet opgelost werden. Heel vervelend, maar ik denk dat dat bij bijna elk bedrijf wel eens voorkomt. Mag uiteraard niet gebeuren, maar elk bedrijf kent wel een dossier waarin alles wat mis kan gaan, ook misgaat.

Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn stalletjes Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:44

Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn onze stallen, gebouwd door de vader van Nanouk. We hebben er heel veel "goedkope" en degelijke foefjes in verwerkt en slim gespeeld met de beschikbare ruimte. Daarnaast hebben we veel ramen geplaatst omdat we vinden dat paarden over het algemeen veel te donker worden gehouden.
Omdat stallen meestal zwart of groen zijn van binnen wilde wij wat vrolijkers en wat frissers. Zie hier het resultaat Haha!
We krijgen altijd veel complimenten van mensen.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:53

Was het bij de Stalleman niet zo dat de stallen zo verkeerd waren geplaatst/gebouwd dat er bij een minimale regenbui de stallen volkomen volliepen met water??

Zo erg dat de paarden er niet konden staan! Ik heb het ook gezien en ik dacht dat het daar mee te maken had.
De stallenman wilde niks repareren of aanpassen Dat is toen een heel drama geweest.

Verder heb ik geen ervaring met bouwen van stallen dus daar kan ik je verder niet me helpen!

Succes!

Op zoek naar de zon!!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 12:48

Vera, die van jullie vind ik heel erg mooi om te zien, super. Is dat een kleine schuur?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:09

Dimple schreef:
Was het bij de Stalleman niet zo dat de stallen zo verkeerd waren geplaatst/gebouwd dat er bij een minimale regenbui de stallen volkomen volliepen met water??

Zo erg dat de paarden er niet konden staan! Ik heb het ook gezien en ik dacht dat het daar mee te maken had.
De stallenman wilde niks repareren of aanpassen Dat is toen een heel drama geweest.

Verder heb ik geen ervaring met bouwen van stallen dus daar kan ik je verder niet me helpen!

Succes!


Bedankt voor de geheugenopfrisser ik wist dat het iets met water
was maar kwam er echt niet meer op.
Irene ik geloof best dat je tevreden bent hoor en inderdaad bij elke
firma komt wel eens wat voor

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:25

Vorige week was er nog een stuk over stalleman het was nog steeds niet opgelost. Er waren ook na de eerste uitzending meer klachten gekomen van mensen. Later bleek dat Stalleman en Stallenman niets met elkaar te maken hadden. Toch heeft Stallenman het tegen kostprijs allemaal opgelost dat zou nog uitgezonden worden.

Bij iedere stalbouwer zal wel wat misgaan alleen zal de ene het net wat beter oplossen als de andere. Toen ik die vent op TV kreeg ik een beetje naar gevoel niet het type waar IK (persoonlijk) zaken mee zal doen. Dan maar wat duurder en goed en service. Uiteindelijk zijn ze op die goedekope stal meer geld kwijtgeraakt dan aan een duurdere bouwer.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 17:43

Idd markplaats goed in de gaten houden.
Hier zijn pas 2 stallen + schuurtje aan elkaar verkocht voor 300 euro. het had 10.000 gulden nieuw gekost. waren 2 jaar oud ofzo.
Het was van hout, zo'n in-elkaar-zet pakket. Waar het dak van was weet ik even niet, maar wel waterdicht hoor Tong uitsteken
Echt super waren die stallen + schuurtje, maar ze moesten weg omdat er kassen op die wei gebouwd worden en de stallen konden niet mee naar de volgende wei omdat daar niets opgezet mag worden...
Als ik ze kwijt had gekund had ik het wel geweten!
Zulk soort dingen moet je net treffen dus steeds alle advertenties af blijven zoeken zou ik zeggen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers