Dislectie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Dislectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 14:59

Of dislextie of dis-dinges(volgens My Dominique Knipoog ).

Wie is het hier eigenlijk nog meer?
Ik ben dus. Ik heb hierdoor vaak ruzie met m'n moeder omdat ik dus veel spelfouten maak die ik zelf absoluut niet zie. Gelukkig is m'n vader het ook en neemt hij het voor me op. M'n eigen teksten snap ik ook af en toe helemaal niet omdat het heel onsamenhangend is. Net als grotere cijfers uitspreken, dat kan ik ook absoluut niet. Dan zie ik het getal voor me maar krijg het echt m'n mond niet uit. Hoofdrekenenen zo is ook geen enkel probleem maar hard op kan ik het dus niet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:28

jongen bij ons in de klas heeft dat ook,als hij eens wat schrijft of op msn met chatten of zo moet ik soms erg lachen om dat en hoe hij het schrijf,gelukkig vind hij het niet erg dat ik erom moet lachen Haha!
hij heeft trouwens ook altijd erg slechte punten bij nederland.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:55

m'n broertje heeft het.

Thundering hooves, blood in the nostrils, sweat in the face. Remember wherever you are,
you carry the blood of Man o' War.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 21:48

Tja, het betekend echt niet dat je dom ben. Zelfs Einstein had het! Ik heb ook zeker geen moeite met leren. Maar talen zijn echt een ramp. Helaas krijg ik nu 4(van de 5 vakken die ik nu op school heb) alle les stof in het engels aangeboden. Daar kan ik eigenlijk niets mee dus moet alles hebben van de minimale uitleg van de leraar en de praktijk lessen. Ik ben er iig de MAVO mee door lopen, met 7 vakken op D nivo(je kon kiezen tussen C, is makkelijker, en D, is moeilijker). En nog heb ik me enorm verveelt(dat met een vak extra, je hoefde d'r maar 6).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:53

Hoi
Mijn vriend heeft het dus ook. In het begin dat ik met hem smsde had ik echt zo iets van Verward, ik snapte niet wat hij bedoelde !
En hij is absoluut niet dom hoor. Het is soms wel gemakzucht heb ik door ook niet altijd hoor ! Maar het is wel raar moeilijke woorden heeft ie vaak wel goed !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 02:10

Ik heb het zelf ook. Ik heb er nog een soort depressie van gekregen omdat het echt te moeilijk werd op school werd er echt gek!!! Kom dit jaar trouwens ook niet door. Volgend jaar ga ik naar de paarden school Haha! heb me vandaag ingeschreven En daar krijg ik minder talen en makkelijker we zitten ook maar in klassen van 10 en dat vind ik veel fijner dan gaat het beter vind ik

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 10:58

Het is bij mij heel stom. Ik ben d'r erg lui door geworden. Talen kan ik leren tot ik een ons weeg, die krijg ik d'r niet in. Daar begin ik dus niet eens aan. En voor alle andere dingen hoef ik niet te leren omdat ik onder mijn nivo op school zit. Dus doe ik helemaal niets.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 12:03

Mijn broertje is ook dyslectisch (ik weet zelf niet een shoe ik het moet schrijven). Hij heeft het niet echt heel erg, maar je kan het wel merken. Hij moet voor talen wel even wat meer doen. Hij is op school getest, en daardoor krijgt hij nu tijdens de axamens meer tijd (hoeveel weet ik niet). Hij heeft die tijd alleen niet nodig vindt hij. Maar mooi iig dat die mogelijkheid er is

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 12:55

Het is heel compex allemaal. Je kunt slecht zijn in taal of lezen, maar niet dyslectisch. en je kunt dyslectisch zijn zonder dat je het zelf weet!
Ik werk zelf op een school, en kom er wel eens mee in aanraking.
Maar het is wel heel vervelend als je het hebt.


Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 13:55

Andere mensen vind het het vervelend dat je het heb. Daardoor ga je je er zelf ook aan storen omdat je veel commentaar krijg op fouten. Mij maakt het dus echt niet uit. Maar kan er echt niet tegen als ik van m'n moeder de wind van voren krijg omdat ik iets fout geschreven heb. Ik doe mijn best, meer kan ik niet doen. Ik zie mijn fouten gewoon niet, maar andere vinden mij daarom af en toe zielig :/ .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:01

Wist je dat eigenlijk NIEMAND volledig juist kan schrijven??? Zelfs met het groot Nederlands dictee maken die knappe bollen nog fouten!!! Op zich erger ik me niet zo aan fouten die gemaakt worden uit lees- en schrijfblindheid (is ander woord voor dys-dingens Haha!), maar stukken meer op luiheidstaal zoals z8 en l8 ... en gsm-taal. Sommige dingen zijn ook op te lossen door ze in meervoudsvorm te zeggen, dan hoor je vaak welke letter er nu moet of niet. Ik heb zelf moeite met D of DT ... Denk als iedereen eerlijk is dat veel mensen moeten toegeven dat ze ergens wel iets moeilijk vinden Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:19

sonjabelgium schreef:
Ik heb zelf moeite met D of DT


Als ezelsbruggetje gebruik ik altijd het woord 'lopen'. Als daar een t achter moet, dan moet dat achter de woorden die op d eindigen ook.
Zo wordt ik nooit met een t, omdat ik ook niet zo loopt. Snappez? Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:24

sonjabelgium schreef:
Sommige dingen zijn ook op te lossen door ze in meervoudsvorm te zeggen, dan hoor je vaak welke letter er nu moet of niet.

bij mij helpt dat dus niet echt. Ik zeg die worden wel in meervoud maar voor mij zijn ze allebij goed weet hoor er geen fout in terwijl het dus wel is maarja

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 17:37

me, maar dat was al duidelijk hihihi

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 17:46

Ik niet, maar er zitten 4 bij mij in de klas die wel dislectie hebben.
Een leraar ook vorig jaar (heb hem dit jaar niet) Was wel handig met een repetitie, als ie een fout liet zitten had je mazzel. Haha!
Maar lijkt me wel lastig als je het hebt.

Machie

Berichten: 15995
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 17:51

ja, hier meld zich er noh 1 *steekt vinder op*
en ja, t is hele vervelend. Doe veel langer over een stukje tekst typen dan menig ander....

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:44

Er zat bij een meisje op de mavo die het
ook was. Ze haalde de hoogste cijfers van allemaal
en niemand wou geloven dat ze last had van dislectie.
Iedereen dacht gelijk dat je dan in elk vak slecht in was
Ze had wel één keer in de week Remedial Teaching (ik hoop dat ik het goed schrijf).
Eén ding was leuk, ze schreef altijd m´n naam verkeerd " Denis"

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:53

Ik ben ook dyslexisch (of zoiets) Volgens mij hebben ze dat woord exprees zo moeilijk gemaakt om het mensen die eraan lijden het nog moeilijker te maken! Boos!

tssss

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:15

Ik ben dnek ik ook ligt dislexis, ik heb ook veel moeite met getallen. ik typ niet altijd als neit en zie dan zelf de fout niet. Ook lees ik 58 als 85 en andersom. Dat is allemaal best vervelend met wiskunde toetsen enzo, dan zijn berekeningen vaak fout doordat ik de getallen omgewisseld heb!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 21:22

Denman"]
Er zat bij een meisje op de mavo die het
ook was. Ze haalde de hoogste cijfers van allemaal
en niemand wou geloven dat ze last had van dislectie.
Iedereen dacht gelijk dat je dan in elk vak slecht in was
Ze had wel één keer in de week Remedial Teaching (ik hoop dat ik het goed schrijf).
Eén ding was leuk, ze schreef altijd m´n naam verkeerd " Denis"
[/quote]
Ja, iid. Dat kan ook best. Ik ben op de basisschool als hoogste van de klas getest met de test om te bepalen welke stroming je ging doen. Dus ik ging naar het VWO. Maar ben, puur op nederlands, engels, duits en frans, op de Mavo gestrand(wel met 7 vakken op D-nivo en ik heb m'n examenjaar uit m'n neus zitten vreten) en doe nu MBO.
Dennis kan ik wel heel goed schrijven Haha! .

[quote="The_man schreef:
Ik ben ook dyslexisch (of zoiets) Volgens mij hebben ze dat woord exprees zo moeilijk gemaakt om het mensen die eraan lijden het nog moeilijker te maken! Boos!

Ja, zeker weten. Ik heb er heel lang op geoefend om goed te kunnen schrijven wat ik nu heb maar kan het nog steeds niet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Berdien, ComscoreBot, Damon26, Eretria, Ferera, Ianrowan2009, lanouska, leanneXXnona, M_Vainqueur, miicchhellee, Milando, MoSt81, pjer, Rose94, Whisky00, x_Elise en 164 bezoekers