Sompige aubergines, wat doe je eraan?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Sompige aubergines, wat doe je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 14:29

Als ik aubergines mee bak, bijvoorbeeld met een uitje, paprika enzo voor de pastasaus, dan krijg ik hele sompige/volgezogen aubergines die dus niet lekker zijn. Iemand een oplossing? Of misschien een lekker aubergine recept? Want ik vind ze wel lekker, maar niet op deze manier... Scheve mond

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:42

zo laat mogelijk toevoegen aan het gerecht. dus echt pas de laatste 2 min. Dan blijven ze redelijk in orginele staat.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 01:28

Niet rot bedoeld, en de vorige reactie spreekt voor zich, maar ik begrijp dat je (nog) niet echt een kookgenie bent. Knipoog
Wat ik me dus opeens afvraag is hoe je erbij komt om aubergines in de pastasaus te stoppen. Dat zal toch ergens vandaan komen en ik ben dus best wel benieuwd.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 09:59

Lageveld, kom een keertje bij me eten, zou ik zeggen Haha! Ik kan redelijk goed koken, heb alleen wat problemen met aubergine Lachen
Aubergines in de pastasaus doet mijn moeder vaak. Alleen, ik woon al een hele tijd niet meer thuis en wist dus niet dat dat er pas vrij laat bij moest. Het is ook meer een ratatouille-saus, dan de geeikte bolognese-saus.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 20:49

Sjakie, vanavond nog eens geprobeerd en de tip heeft geholpen Haha! Mijn couscous met prutje-alla-willemijn was goed te eten. Mijn huisgenoot was trots op de gezonde maaltijd die ik gemaakt had Haha!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:49

mooi zo!!! Haha!

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:41

Probeer eens courget (ehhh spel je dat zo Verward )
Ze zijn in ieder geval groen en lijken een beetje op komkommer Haha!
Ik doe deze altijd in de pastasaus wordt niet zacht en is erg lekker Kwijl


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 23:04

Nu ik er over nadenk, ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe jullie pastasaus maken, en dan bedoel ik zonder een of ander pakje, en niet al te ingewikkeld.
Moet wel lekker zijn natuurlijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 00:04

Lageveld, wil je dat op basis van tomaten, dan moet je bij mijn moeder zijn met haar tomatenpureerapparaat; ik haal het uit een pakje en voeg dan 5 verse groenten toe en kruiden (paprika, broccoli, bloemkool, uien, knoflook, prei, basilicum, oregano en evt. peterselie)

Met kaas maak ik het zelf, creme fraiche met gorgonzola over groene tagliatelle bijvoorbeeld. Soms nog kipblokjes met dille in de pan en husselen maar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers