Droge huid, zonnebloem- of lijnzaadolie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Droge huid, zonnebloem- of lijnzaadolie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 18:44

Darmorah heeft de laatste tijd wat last van schilfertjes (drogehuid), nu dacht ik dat het een goed plan was om wat olie door het voor te doen, maar welke olie kan ik het beste gebruiken zonnebloemolie oflijnzaadolie en hoeveel (zonder dat ze aan de race gaat Haha! )


Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:51

waar heeft ze die schilfers eigenlijk, over de gehele huid? misschien is er dan iets anders wat je moet doen, kijk anders even op de site bij de zoekfunctie ik heb er al vaker wat van gezien. lijnzaadolie is goed voor ze, geen zonnebloemolie. Op een bus met lijnzaadolie staat hoeveel je ze moet geven (2 eetlepels ofzo per dag). Je kunt ook gewoon lijnzaad kopen en dat koken, dat is goed om 1 keer in de zoveel tijd te geven als oppepper.
succes!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 18:55

De schilfertjes zitten op d'r kont en komen alleen naar boven met borstellen, ze heeft geen kale plekken en geen jeuk, ik wil eerst even kijken hoe het gaat met olie, mocht het over twee weken niet over zijn, mag de dierenarts even langs komen.
Laatst bijgewerkt door Letizia op 20-05-03 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:31

Dan kan je het beste zonnebloemolie gebruiken. Gaan ze ook mooi van glanzen. Lijnzaadolie is meer om de wintervacht er vanaf te krijgen.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:49

Hoeveel per dag mag je geven dan?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:08

Er mag wel een aardige scheut door zijn eten heen.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:37

Hoi Letizia,
Misschien zijn het gewoon dode huidcelletjes net als bij mensen. Het is een tijdje terug is het zo mooi weer geweest en heeft ze buiten gestaan. gewoon lekker veel poetsen voor de doorbloeding van de huid is ook goed. Die olie helpt denk ik niet echt bijzonder veel hoor.
succes


Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:33

waarom is (volgens pepcel) zonnebloemolie niet goed?

Ik zou trouwens gewoon goed rossen en wassen.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 18:38

Caroline81 schreef:
Ik zou trouwens gewoon goed rossen en wassen.


Het is nu nog een beetje te kakakakoud om te wassen Haha!

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:28

Hoi allemaal,
Zonnebloemolie is gewoon een olie. Als ik een droge huid heb, ga ik ook geen halve fles zonnebloemolie opdrinken dat helpt niet echt. Letizia gelukkig is het wat minder, ik denk toch inderdaad dat lekker rossen en borstelen goed is voor de doorbloeding van de huid en zorgt dus vanmzelf weer voor een nieuw zacht huidje. En niet wassen inderdaa;veel te koud nu! en trouwens te veel wassen is ook niet goed.


Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:45

ik heb ooit van iemand gehoord dat zonnebloemolie vitamine E ontrekt... maisolie is daarentegen heel goed.. voor zowel vacht als spijsvertering.. en het is veel goedkoper dan lijnzaadolie....
een scheut per dag is genoeg.. ongeveer 2 eetlepels
groetjes chantal

Geniet nu, het is later dan je denkt

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:26

Zonnebloem olie is wel degelijk goed. Zelfs DA aangeraden omdat mijn pony wat plekken had van het liggen in het stro (ligt altijd op de zelfde kant) en nu is het helemaal weg.
De vacht wordt er ook enorm mooi door. Zonnebloem olie is nog wel voor meer dingen goed hoor.

En percel de huid van een paard is heel anders dat van een mens. En als ik een droge huid heb, ga je toch ook altijd wat op je gezicht smeren omhet te doen verminderen. Ik smeer mijn gezicht elke dag in met Zwistal Bodylotion en reken maar dat ik er een mooie huid van krijg.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 08:48

mijn paardje krijgt ook zonnebleom olie hoor dit deed de vorige eigenaar ook en dit was voor het spoelen van de darmen zo gaat het zand eruit en het helpt ook met ontharen en glanzen van de vacht

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 11:50

Mijn paard krijgt ook iedere dag zonnebloemolie door het voer. Dit is voor de vit E en voor de vacht. Daarnaast is het een stuk goedkoper dan lijnzaadolie. Ze vindt het zelfs zo lekker dat ze eerst de olie krijgt om het op te likken en dan pas haar voer. Of zou er dan toch een steekje los zitten bij haar.... Verward Haha!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 13:13

ik doe het olie over het voer heen..

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 16:16

Hoi allemaal,
Goed dat bij jullie paardjes zonnebloemolie goed werkt! Ik denk alleen in het geval van Letizia dat het niet echt nodig is, hoor. Er zitten trouwens al voldoende vetten/olien in het voer van een paard. Je kunt de huid van een paard zeker op bepaalde vlakken met elkaar vergelijken, als je de doorbloeding van de huid stimuleert middels bvb lekker rosborstelen zal dit zeker ten goede komen aan huidschilfertjes (scrubben bij jezelf of massage). Maar daar ben ik het zeker met jullie eens, je kunt iets toevoegen aan het voer waardoor paarden er van binnenuit beter van worden.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:05

ja rossen is ook heel goed voor de huid


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agee, kiki1976, schaapie18, Tijn8 en 100 bezoekers