wax of yel in de manen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

wax

yel
5 (35%)
haarspray
2 (14%)
niets
7 (50%)

Totaal aantal stemmen: 14


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

wax of yel in de manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 18:00

ik heb donderdag mijn eerste wedstrijd met bel. Ik wilde haar eerst niet vlechten maar doe het nu maar toch, het ziet er wel netter uit vind ik. Maar nu maak ik een dubbele hengstenvlecht (voor een zijn haar manen te dik). Maar omdat haar vorige eigenaar haar manen heeft geknipt zijn nog niet alle plukken echt goed lang. en glijd het er soms net ietsje uit. Maar ik heb gehoord dat het met wax wel goed blijft zitten Verward Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe krijg je het er weer uit? Of is yel dan beter?
Ik moet namelijk iets minder dan een uur heen rijden en dan moet het wel netjes blijven zitten natuurlijk
Laatst bijgewerkt door Carolien007 op 22-05-03 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt


black_kelpie

Berichten: 7775
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:19

Gel plakt de boel toch iets beter vast dan wax.. persoonlijk gebruik ik haarspray voor als het ècht niet blijft zitten.
Succes met je wedstrijd!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 18:23

of haarlak natuurlij, werkt dat nog beter?

black_kelpie

Berichten: 7775
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:26

Vind ik wel... gel heb ik het niet zo mee. Het plakt me te erg en wil er ook moeilijk weer uit. Haarspray kun je er uit kammen... wassen is natuurlijk beter, maar ook als je het niet wast ziet het er niet meteen uit als een zooitje

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:37

Voor je rest zijn jullie wel helemaal lekker? Je gaat zoiets toch niet in je pony zijn manen doen, dat moet enorm gaan jeuken!
!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 18:41

irish_lady schreef:
Voor je rest zijn jullie wel helemaal lekker? Je gaat zoiets toch niet in je pony zijn manen doen, dat moet enorm gaan jeuken!
!

er zijn behoorlijk wat mensen die dat doen hoor. En ik weet ook echt wel dat je moet zorgen dat het niet op har huid komt. Alleen in de manen, in de vlecht zel.
Maar aardig dat je het vraagt, ik voel me vandaag super Tong uitsteken

black_kelpie

Berichten: 7775
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:47

irish_lady schreef:
Voor je rest zijn jullie wel helemaal lekker? Je gaat zoiets toch niet in je pony zijn manen doen, dat moet enorm gaan jeuken!
!


Valt nog wel mee. Het ene paard is er natuurlijk gevoeliger voor dan het ander, maar voor een wedstrijd kan het echt geen kwaad. Als je paard nou ongelooflijk moeilijke manen heeft (dik, ooit te kort geknipt, piekerig, heel dun), hoe wou je het dan zònder oplossen? Water helpt dan echt niet meer hoor!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:53

Irish lady, je kan ook overdrijven hoor. Ik deed vaak haarlak in mijn pony zijn staart omdat die golfjes dan mooier blijven zitten. In de manen word het ook erg veel gedaan. Helemaal als je hem erna even wast, kan het geen kwaad hoor! Hij is niet van suiker!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 19:55

Destinietje schreef:
Irish lady, je kan ook overdrijven hoor. Ik deed vaak haarlak in mijn pony zijn staart omdat die golfjes dan mooier blijven zitten. In de manen word het ook erg veel gedaan. Helemaal als je hem erna even wast, kan het geen kwaad hoor! Hij is niet van suiker!
bleef het dan ook echt goed zitten? ik was het er zowiezo na het rijden weer uit, dan gaat het er ook makkelijk weer uit.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:02

Bedoel je in de staart? Ik deed dat altijd bij mijn schimmel, van die golfjes vind ik dan altijd zo mooi! Dan deed ik er vlechten in, en eenmaal van de trailer af vlechten eruit, haarlak erin. Dat bleef goed zitten hoor! Ik wastte daarna zijn staart wel even, maar dat doe ik regelmatig. Verder deed ik ook wel eens haarlak in de manen bij een pony waarbij de knotjes altijd erg piekte. Meestal mousse ofzo, dat plakt wat beter;-) Bleef goed zitten hoor!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 20:05

nee, in de manen, voor een hengstenvlecht.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:19

irish_lady schreef:
Voor je rest zijn jullie wel helemaal lekker? Je gaat zoiets toch niet in je pony zijn manen doen, dat moet enorm gaan jeuken!
!


Je doet het toch ook bij mensen in de haren? Waarom zou het bij paarden niet kunnen? Zolang je er niet TE veel van gebruikt kan er weinig fout gaan imo. Maarja wie ben ik? Clown


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:32

Inderdaad syph, ik krijg er btw ook geen jeuk van (gebruik zelf mousse)

black_kelpie

Berichten: 7775
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:35

Ik gebruik wax, glansgel en haarspray voor me eige Clown NERGES last van hoor Tong uitsteken

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 21:27

Mikju schreef:
Ik gebruik wax, glansgel en haarspray voor me eige Clown NERGES last van hoor Tong uitsteken
wat vind je het beste?
bedoelde in de vorige berichten natuurlijk gel Haha! Schijnheilig

black_kelpie

Berichten: 7775
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:35

hahah... ik heb je pbtje beantwoord hoor Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers