*Zucht* Ik ben het even helemaal zat (paarden)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

*Zucht* Ik ben het even helemaal zat (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 14:30

Ik kan er de vinger niet op leggen maar ik ben even de weg kwijt met wat ik nou wil... Ik weet niet meer waar ik de energie vandaan moet halen om na mijn werk nog naar de paarden te gaan en doe dat dan ook al een paar weken (sinds ik terug ben uit Australie) niet meer... Ik zie er gewoon de lol even niet meer van in, mijn ene bijrijdster (die mijn paard al reed voor ik haar kocht...en dat is alweer 5 jaar terug) is nu definitief gestopt en ik word er gewoon een beetje wanhopig van... ik zit inwendig te huilen... Ik wil mijn pukken niet kwijt, maar ik heb de energie gewoon niet... en voor alleen het weekend is het wel een erg dure hobby... Het liefst zou ik iemand vinden die de lusten en de lasten een beetje wil delen (en dat hoeft helemaal niet 50/50ofzo... ik ben niet zo geld belust, maar het zou aan alle kanten net wat meer ademruimte geven.) Maar ja, waar mijn pukken staan kan je niet echt leuke buitenritten maken, dus hoe lok ik iemand he... tsja, Escaal is natuurlijk wel het leukste liefste paard ter wereld, maar of dat ook genoeg is... Ik heb overigens wel een bijrijdstertje die haar nu doet, maar ja...die heeft binnenkort een eigen pony en hoewel ze zegt dat ze Escala ook wil blijven doen denk ik dat dat in de praktijk met tijd best moeilijk voor haar gaat worden... ze heeft immers ook school en ik wil niet dat haar opleiding eronder komt te lijden dat ze af en toe 2 paardjes rijdt... Ik kan iig wel een paar opbeurende berichtjes en wat adviezen van wat ik eventueel zou kunnen doen gebruiken. Ik ben er even helemaal doorheen. Moeilijk om toe te geven maar zo ligt het gewoon een beetje. Huilen


Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:35

ik denk dat je gewoon een beetje moet rondkijken. je woont in amsterdam, staat je paardje daar ook? want er zijn er denk ik genoeg in die omgeving die wel een verzorgpaardje willen hebben.
ik betaal zelf ook mee aan een paard en vind dat heel redelijk want ik profiteer ook van het paard dus.
succes ermee

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:46

Gewoon op zoek gaan naar een goede verzorgster.
Ik ben zelf heel moeilijk in zulke dingen omdat ik zelf altijd het beste wil. Maar probeer het beste eruit te pikken. Er moeten er toch genoeg in Amsterdam zijn voor wie de afstand niet te ver is en die graag met alle liefde en alle kennis die ze hebben voor jouw beestjes wil zorgen?

Succes!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 16:21

Mijn paardjes staan in mijdrecht...tegen Uithoorn aan en vlakbij Amstelveen... dat is ook een punt... ze staan daar hartstikke lekker; mooie stallen, veel weiland, gedraineerde paddocks voor buiten het weideseizoen... maar ik doe er zo lang over voor ik er ben en dat begint me nu echt op te breken... Gelukkig heb ik wel een 2ehands brommertje gekocht, dus die even de verzekering in en karren maar...dat scheelt iig een hele hoop tijd! Hopelijk zie ik het dan ook weer wat positiever in... en tsja... ik ben nu ook erg druk in mijn kop omdat mijn vriend en ik zijn emigratie naar Nederland willen regelen...en geloof me, dan ga je dus echt de hele malle molen door...wat een enorme rompslomp zeg! Dat veroorzaakt ook de nodige stress moet ik zeggen... en als je de IND belt krijg je bij iedere medewerker daar weer totaal tegenstrijdige info...hmmm, misschien moet ik op algemeen maar een topic immigratie informatie gevraagd openen... maar goed, alles bij elkaar houdt me zo bezig dat ik echt een beetje op begin te raken ...

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:47

Wordt tijd voor de zomer, met veel mooi weer. Dan is alles weer wat simpeler. Bekijk je alles weer anders.
Sterkte

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:50

Kop op!

Het is toch ook niet gek dat je met al deze problemen er even doorheen zit? Kan me goed indenken dat je geen energie meer hebt voor je paarden, maar geef niet op hoor!
Zoek een nieuwe bijrijdster (kost ook weer energie, maar daarna heb je er ook weer profijt van!), ga leuke dingen met je paard doen en als dat betekent dat je geen puf hebt om te rijden, dan doe je toch wat anders? Er zijn nog zat andere leuke dingen die je kan doen en misschien geeft je dat wel weer nieuwe energie om de dingen aan te kunnen.

Een stal dichterbij is geen optie?

Dag, lieve Kristal...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:54

Kun je ze niet tijdelijk op het land zetten, ergens dichter bij huis mischien? Ik weet niet of ze nu in vol pensions staan met stal etc., maar als dat zo is, mischien dat je de kosten een beetje kunt drukken door ze van de zomer gewoon lekker buiten te laten lopen. Gewoon dag en nacht op het land. Als ze gezelschap van andere paarden hebben, dan kan het echt geen kwaad als ze een tijdje wat minder aandacht van mensen krijgen. Gewoon even een tijdje niet rijden, maar alleen afentoe checken of ze in orde zijn. Totdat je weer wat meer tijd/zin hebt (inmmigratie rompslomp sucks weet er alles van Haha! )


Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:03

Zet n advertentie op Bokt, er zijn vast mensen die graag jouw paardje willen doen... jij moet alleen nog hun vinden of hun jouw Knipoog
Jij hebt ademruimte en iets meer tijd en hun n wereldpaardje om te rijden. beiden winnen wat Lachen

Ik weet hoe het is, ben in Januari de hele maand in New Zealand geweest, en toen ik terugkwam was ik wel blij om alle 6 de schatten weer te zien, maar had ook zoiets, hmm weer terug naar het drukke leven.
Alles gaat daar veel meer relax en minder gehaast, dus dan is ons landje best wel weer wennen. Komt vanzelf wel weer!

Heel veel suc-6 alvast!

Liefs Petit

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 17:23

Ach...ik heb gewoon een leuke clinic met BBQ nodig denk ik... Knipoog En Clip staat al dag en nacht op het land op de boerderij...en Escala binnekort ook, dus dan staan ze idd wel goed...en wat geldbesparing metreft moet ik misschien maar even kijken wat ik kan doen... ff om tafel enzo...en ach, ben iig genoeg overuren aan het draaien deze en volgende week... maar met alle reistijd (bijna 1,5 uur enkele reis tot ik de brommer kan gebruiken) en andere rompslomp zit ik er even dorheen...maar door jullie opbeurende woorden voel ik me iig niet zo schuldig meer...van het weekend en volgende week even lekker zelf zoveel mogelijk rijden en door de week wil lisette vast wel 3 daagjes gaan en dan is ze in het weekend lekker klaar om een relaxed clinicje te lopen...en ik bedenk me net dat missTexas er ook nog is Haha! Die mocht ik ook bellen als het niet zou lukken allemaal... maar door alle rompslomp e.d. voel ik me even zo ontzettend moe opeens... maar bedankt voor jullie bemoedigende reacties...en idd... het zal al heel wat schelen als de zon zich eindelijk weer eens wil laten zien... *zucht*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:07

Of een berichtje zetten in een plaatselijk krantje. heb je bij jullie de mogelijkheid om wedstrijden te rijden oid? Er zijn vast meiden genoeg die je uit de brand willen helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 07:47

Joh het is (bijna) zomer, en Scaaltje vindt het vast niet erg om lekker voornamelijk in de wei te lopen en grasjes te neuzelen! Zet het idee uit je hoofd dat een paard elke dag bereden en/of geborsteld moet worden enzo lekker uit je hoofd, nergens voor nodig. Ze heeft haar beweging in wei of paddock (Martin zet ze toch buiten voor je?) en haar sociale kontakten daar met soortgenoten. Is veel belangrijker!

Dus lekker rustigaan doen, niet stressen, is nergens voor nodig. Neem lekker de tijd voor jezelf. Dat paard is er voor jouw plezier, dus neem gerust even afstand, ze zal het je niet kwalijk nemen!

(en anders zet je d'r maar bij ons op stal neer, dan rij ik 'r wel een paar keer per week voor je en jij zelf in het weekeinde Haha! )

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:04

Ik heb mijn bijrijdpaard gevonden via marktplaats.
Mischien kun jij er een bijrijder vinden Haha!

Snel de brommer in de verzekering,dat zal al een heleboel tijd en energie schelen!
Ik dacht 115 euro voor een heel jaar verzekering!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:59

Ik ken dat gevoel wel een beetje VIkki. Daarom leg ik mezelf niets meer op. Als ik geen zin heb om te rijden doe ik het niet meer, en dat deed ik vroeger nog wel. En ook al zijn mijn paarden dan wel duur met 2en, dan NOG heb ik er veel plezier van. Je hoeft er niet perse op te rijden om er voldoening van te hebben. Ik klooi er gewoon lekker mee aan. Gisteren ook niet gereden maar heb bij paddy haar manen getrokken, ze zag daarna er weer mooi uit dus ik haalde haar uit de stal om haar eens goed te bekijken. Liet haar los in de bak, zette iones er ook bij en ging er toen wat mee spelen. En zij wat rennen en dollen in de bak, lekker bokken en zo, rollen. Als die beesten het naar hen zin hebben vind ik het allang goed.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:15

DAT is nou het rijke gevoel van een paard hebben: je HOEFT niks. Precies wat Desiree beschrijft! Heerlijk he!
Ik kan daar ook zo ontzettend van genieten! Alleen een beetje tutten, maantjes knippen, voetjes schrobben, losgooien, spelen, worteltje voeren Lovers Lovers Lovers Blij dat meer mensen dat gevoel kennen!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:32

Ik denk dat je de tips zoals hierboven wel ter harte mag nemen. Je moet je gewoon niet zo verplicht voelen. Dan kotm de lol vanzelf weer terug.

Dat is nu het makkelijke van paarden, je kan ze gerust een paar dagen (weliswaar in de wei of paddock) laten staan. Kinderen daarentegen jengelen net zo lang totdat ze je aandacht hebben Knipoog

Kop op, relax en het komt allemaal wel goed. Daarbij is het ook niet echt blij weer om vrolijk de deur uit te stappen en te gaan rijden
Laten we maar duimen voor mooi weer dan voel je jezelf straks zo weer beter.

Succes!

Op zoek naar de zon!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:36

Mhh ik ken dat ik krijg zo me huisje en heb dan ook andere dingen aan me hoofd dan me paard. Om hem nu na alles 2 a 3 maanden op het land te zetten is ook niet handig.

Maar voor jou op zich wel een idee zet ze lekker op het land ga af en toe kijken en een klein ritje maken. Neem lekker de tijd voor jezelf tegen de tijd dat alles geregeld is haal je ze eraf en ga je weer rustig beginnen.
Je hebt het voordeel dat het nu zomer wordt dus kunnen ze gewoon dag en nacht buiten staan en als je berijdster ze nog in de gaten houdt wat wil je nog meer.

Succes.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:47

doe gewoon lekker rustig aan!
je zult vast wel iemand kunnen vinden die je paard graag zou willen rijden!

en jij hoeft toch ook niet altijd te rijden, dat ze een keer stil staan is heus niet erg!

mijn paar staat nu ook al bijna drie weken stil, volgende week kan ik ook niet rijden!
maar dan doe ik gewoon andere dingen!

doe lekker rustig aan ...dan gaat het straks vast beter

sterkte en succes

Be My Hero Paul


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Elegance_, josien_m_, Laj1, su72 en 33 bezoekers