Welke eisen stellen aan een eerste kinderpony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Welke eisen stellen aan een eerste kinderpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 10:37

Ik ben op zoek voor een echte beginnerspony voor mijn 6-jarige dochter (ik heb ook een zoon van bijna 9, maar die heeft er niet zo sterk intresse in als mijn dochter, is er zelfs een beetje bang van nadat ie van onze vorige pony gekukeld is). Ik had zelf een grote shet of een A-pony in gedachten, misschien een B-pony. Voorkeur voor een ruintje, maar blijkbaar gaan die massaal de salami in, ik vind alleen maar merrie's. Welke eisen zou jij stellen aan zo'n absolute beginnerspony? Dit is wat ik al aan gedacht heb :

- rustig mak karakter, betrouwbaar een eerlijk
- gezond ; liefst niet beslagen en zeker geen corrigerend beslag
- reeds bereden door jonge kinderen, mag "traag" zijn, maar niet lui
- gehoorzaam aan het touw en braaf bij smid en DA.
- Niet happerig of snel trappen/steigeren, dulden dat een kind zit te tutten aan manen/staart
- liefst reeds ingespannen, maar da's geen must
- liever geen kittige korte gangen
- ..... ???

En ... geen kritieken van "ze is te jong" en zo ... ik ken mijn dochter en weet dat ze al van toen ze een baby was dol was op pony's. Ze kan lessen nemen met haar eigen pony hier vlak bij ons deur.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:43

Ik zoek ook zo iets voor als Sanne een jaar of zes is.... Mocht ik er nu tegen aan lopen dan zou ik het nu al kopen maar ik denk dat het heel moeilijk is. Wat ik het meest belangrijke vind is dat het dier 100 % eerlijk moet zijn. Mag best fit zijn, ze mogen er best een keertje afdonderen dat geeft niks maar het diertje mag ze er niet bewust afgooien, of aan het rennen gaan.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:53

gijsenkim schreef:
Ik zoek ook zo iets voor als Sanne een jaar of zes is.... Mocht ik er nu tegen aan lopen dan zou ik het nu al kopen maar ik denk dat het heel moeilijk is. Wat ik het meest belangrijke vind is dat het dier 100 % eerlijk moet zijn. Mag best fit zijn, ze mogen er best een keertje afdonderen dat geeft niks maar het diertje mag ze er niet bewust afgooien, of aan het rennen gaan.

Ik ben het met gijsenkim eens. Zolang het beestje maar 100% eerlijk is. Daarbij ook geen erfelijke gebreken en het liefst zou ik de pony een beetje op de groei kopen.... oftewel: liever dat de eerste 2-3 jaar de pony eigenlijk te groot is dan dat je hem of haar na 2 jaar weer moet verkopen omdat je dochter te groot is geworden. En geloof me, dat geeft ontzettend veel tranen (je 1e eigen pony weg doen is vaak out of the question). Merrie of ruin maakt mij niet uit. Leeftijd ook niet.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:55

Koop een wat ouder, goed doorgereden beestje die over de pubertijd heen is en zich al heeft bewezen als kinderpony.

Shetten kunnen behoorlijk lastig zijn maar er zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen op de regel. Ik zou niet perse de kleinste zoeken. Een iets groter (B of zelfs C) dier met veel kinderervaring kan best wel veel idealer zijn.

welsh of dartmoorpony's zijn ook erg leuk. Ik zou eens informeren bij de stamboeken of die een leuke kinderpony weten.

http://www.dartmoorstamboek.nl/

http://www.nwpcs.nl/
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 22-05-03 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:06

Ik heb als eerste pony een heel leuke pony gehad..
Donderde er 3 keer per dag af, maar vond het geweldig Haha! . Pony was in het begin een echte bitch, later echt mijn maatje. Uiteindelijk scheurde ik erop rond zonder zadel+hoofdstel, alleen maar geinen enz. Dat vind ik echt belangrijk dat dat kan.
Heb deze pony ook nog naar het M1 gereden. Kreeg haar voor mijn 6e verjaardag.
Maar k vind dus dat het een heel brave pony moet zijn waar je veel lol mee kunt trappen. Da's het belangrijkste. Niet zo'n pony waarmee je constant op moet passen en hard moet trainen/.

Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 11:21

Ik kreeg gisteren een manegepony aangeboden 130cm groot 6-jarige merrie koffievos mooi gezond langsvoor beslagen, twee witte achtervoetjes, kol en snep 800 euro geen papier, ze moet regelmatig bereden worden, anders wordt ze te heet, en ze is zeer licht aan het been. Dat lijkt me niet ideaal voor een beginnertje ... Ik zou er zelf nog op kunnen rijden, dat wel.

De pony zou hier trouwens blijven. Eens ze te groot/zwaar is voor haar pony kan ze op de tinker rijden en gaat de pony gewoon voor een karretje komen te staan .

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:38

sonjabelgium schreef:
Ik kreeg gisteren een manegepony aangeboden 130cm groot 6-jarige merrie koffievos mooi gezond langsvoor beslagen, twee witte achtervoetjes, kol en snep 800 euro geen papier, ze moet regelmatig bereden worden, anders wordt ze te heet, en ze is zeer licht aan het been. Dat lijkt me niet ideaal voor een beginnertje ... Ik zou er zelf nog op kunnen rijden, dat wel.



ligt voor het been lijkt me niet echt fijn voor een beginner.En zo'n hete pony is niet echt iets waar je echt lol mee kan maken.
Ikzelf zou doorzoeken, zijn zoveel leuke kinderpony's..

Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 12:43

Merel Blom schreef:
zijn zoveel leuke kinderpony's..


Toch niet zoveel hoor, ik ben nu toch al een goed jaar op de uitkijk en heb er nog niet eentje gevonden die ik echt volledig geschikt acht uitgenomen de "kameel" waarvan sprake in een ander onderwerp die dan weer te duur is in verhouding met wat de pony is.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:50

Wat is te duur Sonja?
Als jij zeker weet dat die pony voor 100% aan je eisen voldoet, is het toch niet snel te duur??

Ik heb een shetlandmerrie staan die volledig aan jouw eisen voldoet, ze is helaas niet te koop Knipoog , maar als je een shetlander wilt, kan ik wel eens rondvragen voor je.
Laat het maar even weten Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 13:03

Een grote shet kan wel, zelfs eentje buiten maat. De pony die ik aanhaal is een 3/4de shet x 1/4 welsh of arabier. Ze is braaf ... MAAR ... verwaarloosd. Hoeven niet meer gekapt in tijden, niet ontwormd, niet geënt, ze eet als een kameel (dus tanden aan verzorging toe), ze is (door pijn aan de tanden) niet graag aan 'r hoofd gezeten en niet blij met het hoofdstel. Wel kan je haar zo uit het land plukken, zadel erop en weg ermee. Ze kent longeren ook. 620 Euro vragen ze ervoor ZONDER toebehoren en moet nog's betalen voor het transport ook. Wetende dat het me zeker 250 euro zal kosten eer ze iets of wat deftig is ... toch wel duur dan vind ik.

- ontwormen 2x 20 euro
- DA entingen 2x 40 euro
- Tandarts 40 euro
- hoefsmid verschillende keren om te corrigeren 2 x 23 euro
- behandeling tegen rotstraal ....

Zie je het komen??? En dan zijn er nog niets van verborgen gebreken ontdekt ....

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:24

Ik een 'wilde' ontzettend eigenwijze shet heb ik echt leren aanpakken.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:31

Tja ik ben altijd van mening geweest dat oude goed gereden paarden beter zijn voor kids. Ze zijn wel groter maar ik vind ze meestal rustiger dan een pony. Op een manege waar ik vroeger heb gereden waren de paarden voor beginnelingen en de pony's voor de gevordere (als je niet te zwaar was dan he) Dus ik zou als ik ooit kinderen heb en ze willen hun eigen paard dan zou ik een paard kopen en geen pony. Maar dat zijn mijn persoonlijke ervaringen ik weet dat er ook wel veel lieve kinderpony's zijn maar je ziet het blijkbaar moeilijk te vinden. En een paard worden ze ook niet te groot voor.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:36

Ik kreeg mijn eerste pony toen ik een jaartje of 3 was. Dat was een welsjponietje van 23 jaar oud (we hadden haar gratis gekregen, zodat ze mooi haar oude dag kon hebben bij ons, staat ook in mn profiel), ze had precies alle eigenschappen die je noemt. Ik denk dat je profiel van een kinderpony aardig klopt, kan er eigenlijk niets meer aan toevoegen. maar nu er een proberen te vinden........success!!!

The Art of Riding: Keeping a horse between you and the ground

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:38

sonjabelgium schreef:
Een grote shet kan wel, zelfs eentje buiten maat. De pony die ik aanhaal is een 3/4de shet x 1/4 welsh of arabier. Ze is braaf ... MAAR ... verwaarloosd. Hoeven niet meer gekapt in tijden, niet ontwormd, niet geënt, ze eet als een kameel (dus tanden aan verzorging toe), ze is (door pijn aan de tanden) niet graag aan 'r hoofd gezeten en niet blij met het hoofdstel. Wel kan je haar zo uit het land plukken, zadel erop en weg ermee. Ze kent longeren ook. 620 Euro vragen ze ervoor ZONDER toebehoren en moet nog's betalen voor het transport ook. Wetende dat het me zeker 250 euro zal kosten eer ze iets of wat deftig is ... toch wel duur dan vind ik.

- ontwormen 2x 20 euro
- DA entingen 2x 40 euro
- Tandarts 40 euro
- hoefsmid verschillende keren om te corrigeren 2 x 23 euro
- behandeling tegen rotstraal ....

Zie je het komen??? En dan zijn er nog niets van verborgen gebreken ontdekt ....


Ehhh ja, daar heb je gelijk in, ik had eerlijk gezegd alleen je laatste reactie goed gelezen Bloos

Ik zal mijn voelsprieten eens uitsteken Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:40

Zelf zou ik als ik een kinderpony zocht voor 100% betrouwbaar gaan,dus niet bijten,trappen,steigeren of bokken[nou ja een vreugdebok moet mogen !]
Vooral omdat het voor een kind is en die niet gauw de gevaren zien.Mijn eigen dochters verzorgen een fjord waarbij je zelfs onder z'n buik door kunt kruipen,en van zijn kont af kan glijden.Misschien is het niet meteen DE dressuurpony van hun dromen,maar ze zijn zeker zeer vertrouwd met hem,en het belangrijkste nooit bang voor hem.

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:20

Een kind van 6 op een paard? ik denk dat dat een beetje moeilijk wordt met hulpen geven.
Ik zou voor een B maat gaan. Ik denk dat niet bijten en slaan toch wel het belangrijkste is. En idd gewoon een eerlijk en braaf karakter zodat ze niet bang wordt van de pony.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:28

ik denk dat je eht beste een c-pony kan nemen. als ze wat ouder is word ze te groot voor haar shet,a of b, pony en dan meot ze afscheid nemen en dat is heel moeilijk. op een c pony kan ze met de gemiddelde lengte tot haar 14e door rijden. gewoon een rustige pony die niet zomaar op de loop gaat of bokt. 100% betrouwbaar en eentje die niet trapt of bijt. en heel betrouwbaar gewoon.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:09

Schiet me ineens te binnen dat er hier bij me in de straat een ontzettend brave dame staat Haha!
Ze is al wat ouder (tegen de 20 aan ofzo) maar daar staat wel tegenover dat ze nog nooit een dag ziek is geweest of kreupel heeft gestaan en zelfs betrouwbaarder is dan een opgezet paard Haha!

In de zomer staat ze bijvoorbeeld gewoon los op hun oprijlaan (grasmaaier spelen) en dan komt ze zo eens lekker bij je aan de koffietafel staan op het terras Tong uitsteken
Beest kijkt echt nergens van op , je kunt er ondersteboven-achterstevoren-geblinddoekt-vastgebonden mee weg rijden om het zo te zeggen Tong uitsteken
Zal nooit trappen ,bijten , of wat dan ook . De rustheid zelve !

Het is een grote C kleine D-maat als ik het goed heb . Spierwit en ooooh zo ontzettend lief en braaf ( denk dat je ze eigenlijk gewoon eens moet meeten dan weet je precies wat ik bedoel)
Het is dé ideale kinderpony in de grote maat .

Ze staat niet echt te koop maar ze zou naar het schijnt wel eventueel weg mogen naar iemand die ze aandacht geeft . Ze staat er nou voornamelijk maar wat te staan en de eigenaresse vind dat eigenlijk reuze zonde (beetje aandacht mag wel) maar daar moet dan om te beginnen echt wel een super en super goed tehuis tegenover staan !
Ze is enkele jaren geleden bijna verkocht maar die vrouw haakte op het laatste moment af omdat ze haar eigenlijk te duur vond .
Nou vind ik de prijs die ze toendertijd vroegen absoluut niet teveel , wijsheid kost nou eenmaal wat , en met deze pony heb je ook wat in huis !

Mocht je geintereseerd zijn in een oudere , kerngezonde merrie van ongeveer 1.40m waar je jaren plezier aan kan beleven en waar je je dochter met een gerust hart bij laat dan kan ik nog wel eens bij de eigenaresse binnen wippen .
Maar dan wil ik het wel heel zeker weten dat het je echt wat lijkt .

Qua karakter is dit écht dé pony waar je naar zoekt . Een echt maatje die je volledig de volle 100 kunt vertrouwen .
Maar wel grotere maat ...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 15:41

noortje schreef:
ik denk dat je eht beste een c-pony kan nemen. als ze wat ouder is word ze te groot voor haar shet,a of b, pony en dan meot ze afscheid nemen en dat is heel moeilijk. op een c pony kan ze met de gemiddelde lengte tot haar 14e door rijden. gewoon een rustige pony die niet zomaar op de loop gaat of bokt. 100% betrouwbaar en eentje die niet trapt of bijt. en heel betrouwbaar gewoon.


We hebben een tinkerhengst staan waar ze op kan overgaan ... dus als ze te klein zou worden zou het zo erg niet zijn! Het is trouwens een freel klein meisje, kleinste van 'r klasje ... Ik ben ook maar klein van stuk, tot vorig jaar hobbelde ik zelf op een C-pony rond ... en als ze kwa gewicht moeder en vader volgt ... mams met 57 kilo (ben verzwaard Bloos ) en paps met 70 kilo ... "zwaar" worden is genetisch niet voorzien bij ons Haha!. Een shetje vind ik inderdaad ook wel wat kleintjes, maar een A en vooral een B pony zou ze toch wel even mee doen volgens mij. Tuurlijk kan een brave C ook, maar verhoudings gewijs "zit" ze meer op een B pony, op een C is het meer spreidzit Haha!.

140cm pony kan wel, alleen mag die "prijs" van de wijsheid niet overdreven worden, de "prijs" van de leeftijd is er ook nog! Welke prijs werd er toen wel opgezet dat die mensen afhaakten?
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 22-05-03 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt


angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:44

de pony die loolapelooza beschrijft ziet er echt wel ideaal uit! Zo betrouwbaar!Dat vind je denk ik echt niet snel. Nog nooit kreupel geweest etc....
Voor de rest, als je die pony niet echt iets vind, zou ik echt blijven zoeken, tot je een goede pony vind, anders is het misschien verloren geld en wordt je dochter bang van paarden...

Een kindje van 6 zie ik ook niet snel op een paard rijden, denk ook niet dat een zesjarige dat zo snel durft.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 15:47

Mijn dochter wel hoor! Vorige week nog een rake mep gehad van eentje, de dag erna zat ze alweer op een pony om hem te proberen Haha! ... Sommige mensen zitten met dat bekende "virus" en andere hebben het gewoon niet ... Ondanks dat onze hengst bijt blijft ze ook niet bij hem weg. Ze let nu wel meer op bij hem, maar wegblijven ... NO WAY Haha!. Het is een echte pennymeid ... komt al hinnikend van school naar huis, gaat paardjes tellen langs de weg, prentjes uitknippen, kamertje vol met plushe paarden en "my little poney's" ... Kind naar mijn hart!!! Lovers (m'n zoon ook hoor)

Oh, en die pony is inderdaad een goede zet, maar de prijs mag niet overdreven worden. Soms zijn die oudjes gratis te vinden, ik zal dan ook niet zo gek zijn er een kapitaal voor neer te tellen!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:37

In welke prijscategorie denk je dan ongeveer? (Maw wat is overdreven?)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:28

sonjabelgium schreef:

140cm pony kan wel, alleen mag die "prijs" van de wijsheid niet overdreven worden, de "prijs" van de leeftijd is er ook nog! Welke prijs werd er toen wel opgezet dat die mensen afhaakten?


Ik geloof dat het om 30.000 oude Belgische franken ging . (ongeveer , weet niet precies )
Vind ik iig dus absoluut niet veel voor een leermeesteres Knipoog

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:31

sonjabelgium schreef:

Oh, en die pony is inderdaad een goede zet, maar de prijs mag niet overdreven worden. Soms zijn die oudjes gratis te vinden, ik zal dan ook niet zo gek zijn er een kapitaal voor neer te tellen!


Tja , maar gratis oudjes zijn 99.999 keer van de gevallen lang niet zo gezond en braaf als Appie
Kwaliteit kost nou eenmaal wat .

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 17:48

750 Euro dus ... Héél eerlijk? Veel te duur voor een pony van die leeftijd ! Tenzij ze natuurlijk weer alle toebehoren meekrijgt en deze in behoorlijke staat verkeren. Ik weet niet hoe de prijzen hier op bokt bekeken worden ... ik verkoop mijn rijponymerrie jaarling KERNGEZOND, een héél leven voor haar voor 350 Euro, er is geen animo voor terwijl mensen me PB's sturen van "je vraagt te weinig" - dus de handel is alles wat als alternatief nog overblijft ... ik begrijp er geen snars meer van ... Je vraagt tè weinig en er daagd geen koper op en aan de andere kant een pony tegen de bejaarde leeftijd aan een "koopje" noemen aan 750 euro ... ... gaat er bij mij totaal niet in hoor!!!
Ik zeg niet dat ze het niet waard is, dat kan ik pas oordelen als ik 'r moest zien, maar het blijft een oudje ondanks zakken vol kwaliteiten!

Wat ik een "normale" prijs vind is het volgende ... hangt af van welke pony het is, ruin is goedkoper dan merrie (raar genoeg, want er is geinvesteerd in z'n ballen ) - hengst is het goedkoopst. Hoeveel % shetland zit er door??? Veel shetland? Lagere waarde ... Papieren, ietsje meer waarde afhankelijk van de kwaliteit natuurlijk. Gezonde pony zonder gebreken + ... verwaarloosde pony - ...

Mijn idee over wat ik tot nu toe aangeboden kreeg en wat ik ervoor over heb is :

Pony 3/4 shet merrie 120 cm zonder papier 7 jaar verwaarloosd : maximaal 500 Euro (vragen ze 620 voor)
Manegepony merrie C 6 jaar zonder papier, piekfijn inorde, licht aan het been : vragen ze 800 euro voor en vind ik laag tot goed van prijs (zou 'r laten keuren, is bij een handelaar, maar de manege van waar ze komt zegt haar niet te kopen vanwege zeer licht aan het been en pittig)
Hoefbevangen pony (herhaaldelijk!!!) en verwaarloosd A/B pony merrie 10 jaar ... 650 EURO = diefstal!!!!
Shetlandmerrie bont 110 cm 7 jaar bereden : vraagprijs omgerekend komt op 750 Euro = diefstal!!! 500 euro maximum
Shetlandhengst zwart 97 cm bereden (hobbel-de-hobbel stijl) 125 Euro ... niet echt bereden, dus of hij wil werken is een raadsel, wel goede prijs, het is een mooi gezond dier, moet wel dringend de smid zien ... Heeft gedekt ook ; da's minder natuurlijk.

MAW, ik selecteer op basis van wat ik op m'n bord krijg ... kan dit niet zomaar los zeggen of het ja dan niet goed is. Wat ik wel weet dat ik voor een bejaarde pony wel en thuis wil leveren, maar dat de prijs in verhouding moet liggen met de tijd die de pony nog prestatie kan leveren. Sommigen lopen door tot hun 25ste ... maar "groei" met de combinatie moet je niet meer verwachten, op die leeftijd zijn ze aan uitbollen toe. Dus prijs moet in verhouding liggen ... meestal is het eerder een gunst als je een oudje opneemt dan wat anders (daar komt de gezondheid in grote mate bij kijken wat deze dus mee heeft). En nog maals ... zou haar eerst moeten zien en weten wat er bijkomt of juist niet bij komt. Moest ze nu echt 100% gezond zijn en een goed passend zadeltje meekrijgen ... dan zou het iets zijn dat ik overweeg ALS ze volledig up to date is met ontwormingen/entingen/hoefsmid ...

Hou er ook rekening mee dat de prijzen in België iets anders liggen dan bij jullie. Zo kan ik hier een D pony merrie kopen voor 200 Euro een twenter ... Het is een chagrijnige tante, ik zou ze niet moeten hebben, ze trapt naar je uit! Aan de andere kant kosten shetten hier dan weer wat meer.
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 22-05-03 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 17 bezoekers