verschil in prijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

verschil in prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 07:34

ik moest afgelopen weekend 2x in het M springen(E-pony's) Z werd er ook bij gedaan. inschrijfgeld was 12 euro. en ik werd 2x 1e.....wat krijg ik: 12 euro! dat mag toch eigenlijk niet?! je moet nog meer winnen?!

maarja vond het niet zo heel erg, was allang blij dat het zo super ging, maar 's avonds kreeg ik een mail van het meisje wat mijn oude pony heeft. en die ha dook wedstrijd in Heemskerk en die was met springen(L, Cpony's) 1e geworden. en met de B dressuur 2e (156) en 1e(166)
maar zij won 34 euro + een zak biks!
vond het nogal een verschil, zij won met het springen al 12 euro! en ik moet daarvoor 2x 1e worden! Verward en zij springt nog ene klasse lager en met ene klein pony'tje!

hebben jullie dat ook wel eens?! waarschijnlijk is daar gewoon meer gesponsord, maar je hoort toch meer te krijgen(als je alles wint) dan dat je inschrijfgeld was?!


"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Onassis
Berichten: 64
Geregistreerd: 14-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 07:46

Hoi

Moest jij 12 euro betalen per parcours of per twee parcoursen?

Ik had pas springwedstrijd (B-paarden). Ik moest 10 euro per parcours betalen, dus ik was 20 euro kwijt. En daar was helemaal geen geld te winnen, de eerste prijs was een lelijke kaarsenstandaard. Ik was 4e, kreeg een medaille.

Maar goed, ik hoef niet persee geld te winnen, daar doe ik het niet voor, maar 10 euro per parcours vond ik echt heel duur.

En inderdaad, als ze dan toch prijzengeld uitdelen, dan mag dat wel iets meer zijn dan je inschrijfgeld...

Zorg voor voldoende afwisseling in je eigen leven en dat van je paard!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 08:04

nee 6 euro per parcours....ja ik ga me er verder ook niet druk om maken...maar vroeg me het ff af!
10 euro is niet nix nee!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:26

Ik betaal meestal 8 (L-paarden), maar soms ook 10. Hangt heel erg van het terrein af.

Er zijn regels voor de prijzen(staan wel op hippix.nl), maar voor paarden en pony's is dat volgens mij ook verschillend Verward 1ste prijs moet in ieder geval minimaal het inschrijfgeld zijn dacht ik.
Verschillen in prijzen zitten vaak vooral in verschillen in sponsering

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:43

ik moest 8 euro betalen en ik werd 5e en kreeg 8 euro!
DUs dat klopt wel`!

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:02

ik betaal altijd €10,- per proef! en daarbij zijn nooit geld prijzen te winnen alleen van die geweldig mooi bekers..


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:56

Tot voor kort mochten bij ponywedstrijden niet eens geldprijzen worden uitgereikt, hooguit tegoedbonnen en gebruiksvoorwerpen.

Bij SGW Barchem bijv. zie je dat verschil nog steeds heel sterk: bij de pony's dekens, hoofdstellen, peeskappen etc., en bij de paarden (aardige) geldprijzen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:33

Ik moet altijd 10 euor betalen, voor 2 proefjes. En als je eerste wordt krijg je een tegoedbon van 5 euro! (en als je dus 2 keer eerste wordt dus 2 tegoed bonnen!) Als je tweede wordt krijg je een tegoed bon van 4 euro (en ook 2 bij 2 keer prijs!) Voorderest krijg je altijd een lintje. Alleen als ze bekers als prijzen geven krijg je geen tegeodbonnen meer. Bij het springen heb ik eigenlijk geen idee ... Scheve mond

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 14:43

ach dat bedoel ik ook..je weet dat er geen geldprijzen mogen worden gegeven bij de pony's
waarschijnlijk heeft sgw barchem een soot sponsors, want de hindernissen kunnen niet zomaar worden opgezet!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:32

Op de kleinere wedstrijden is de hoofdprijs inderdaad vaak je eigen geld terug. Toen bleek dat we de B een beetje onder de knie hadden ben ik ook bewust de grotere wedstrijden gaan uitzoeken. Je hebt bijna hetzelfde inschrijfgeld maar je kan meer winnen. Natuurlijk is er ook meer concurrentie. Maar vorig jaar op Schoorl was ik 3e en 5e maar ging wel met 40 euro naar huis en dat is toch ook wel een keer kicken.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:35

Bij al die oud-NBVR wedstrijden heb je niet eens geldprijzen. Dan moet je 20 euro voor 2 proeven betalen en krijg je er een banketstaaf bekertje voor terug.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:50

Of een waardebon Fitz *LOL* Dan heb je na een jaar oveal 10 of 20 euro te besteden...En dus voor een heel seizoen hoeven- en lederolie, glansspray en elastiekjes Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:54

Dat ken ik ja, bij ons thuis lag op een gegeven moment voor zo'n 100 gulden aan tegoedbonnen (dat was nog vóór de euro), van zo'n vijf verschillende ruitersportzaken. Zelfs eentje van Nijland in Ruurlo, een groothandel waar je niet eens zonder pasje binnenkomt.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

denise_oscar
Berichten: 26
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:02

wat sommige wel niet moeten betalen voor een wedstrijd...

Oscar is the best!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:25

Die van die groothandel is wel heel handig Ka *LOL* Op wat voor concours hebben jullie die gewonnen Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 1 bezoeker