hebben jullie ook van die lui die alles beter wete

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

hebben jullie ook van die lui die alles beter wete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 13:42

hoi hoi,

ik dacht laat ik eens een topic beginnen over irritante bet-weeters op stal.
laat ik maar als eerste beginnen dan....

bij ons op stal zijn er twee, de 1 is 70 en heeft twee paardjes waar ze als de dood voor is...
de 1 is ongeveer even oud als zij en een ongeloofelijke luchtzuiger, en moet je weten...... hij is wel een sterruin hoor.
das mooi denk ik dan maar wat heb je eraan??? Verward
en dan heeft ze pas een fries gekocht van 3 jaar oud, echt een schat van een beest maar zij is er bang voor, en ze mogen nooit eens even lekker los.....
want dan gaan ze gek doen,.......
ligt toch zeker niet aan mij dat ik het probleem hieraan niet snap of wel...

en dan hebben we nog een muts van 35 bij ons op stal met een merrie en een jaarling hengst....die altijd alles beter weet Nerd
die je altijd onder je neus zit te wrijfen dat die merrie van haar zo mooi gespierd is....
dan denk ik ja onder het vet misschien want nu is er geen spiertje te zien!!!
en o haar hengstje is zo lief en sullig Misselijk
ja dat heb ik ook altijd al gewild ja dat ik niet eens de wei in kan zonder een zweep omdat ie me anders bijt, trapt, in me nek springt of gewoon dwars door me heen dendert...die is straks ook nog maar op 1 manier kwijt te raken en dat is Vork ( slager)
niemand die zo'n draak wil hebben hoor...

echt zo van mijn paarden zijn geweldig en de rest is allemaal rotzooi...

volgens mij is het gewoon jaloezie Boos!
maar ik wordt er wel langzamerhand ernstig moe van Gaaaap en de rest van de mensen op stal met mij...


SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:49

Overal heb je denk ik wel mensen die het beter weten.
Als ze het echt beter weten is het weleens handig om er naar te luisteren Haha!
En anders lekker laten kletsen, althans... dat proberen, want het is soms wel moeilijk om niets gemeens terug te zeggen.
Of een keer tegen haar zeggen wat je er van vind ipv steeds onderling over d'r te roddelen. (al is dat moeilijk en roddelen erg verleidelijk, ik ben meestal wel in voor de laatste roddels Haha! Lips are sealed )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:16

Nee, ik sta op een stal waar dergelijke mensen niet getolereerd worden Haha!

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:29

ik geloof dat we het hier wel vaker over hebben gehad, maar ik laat ze gewoon lekker banketstaaf, als ze denken dat ze alles beter weten en ze zijn daar gelukkig en trots op dan heb ik zoiets van laat lekker en zak erin.

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:31

Nee, ik sta op een stal met alleen maar leuke mensen Haha!


DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:33

Sonja schreef:
Nee, ik sta op een stal waar dergelijke mensen niet getolereerd worden Haha!


Dat, en ik weet het ook natuurlijk altijd beter Clown Clown

Ik ga er altijd maar vanuit dat mensen die katten op andere paarden/mensen zelf ergens iets tekort komen. Ik vraag me ook wel eens af of dat soort mensen paarden hebben omdat ze er echt van houden of dat het alleen om de status/imago gaat.
Zoals Sonja al zei zijn er dat soort mensen niet bij ons op stal. Tuurlijk wordt er wel eens wat gezegd maar doordat er gewoon respect voor elkaar is en omdat we allemaal voor dezelfde reden daar zijn (namelijk paarden en rijden) is dat nooit afkraken maar ondersteunend.
Overigens is geen enkel paard of pony perfect maar allemaal hebben ze iets moois

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:38

Wij hebben gelukkig op onze stal ook een aantal leuke mensen maar ook een aantal minder leuke mensen! Maar ik zeg maar altijd zo: Je moet mensen in hun eigen waarde laten!!!!!

..........................................................

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:19

Erger nog, ik ben er zoeen. Ik weet altijd wel iets te zeiken. ik heb commentaar op iedereen, weet altijd waar het probleem zit en zo. Yep, ik ben zo'n irri persoontje. *LOL* *LOL*
Toch opvallend dat iedereen altijd van mij wil weten wat ze eraan kunnen doen, of ik misschien een oplossing weet.... Het maffe is dat ik uiteindelijk vaak nog gelijk blijk te hebben ook
Ach, men is er op stal aan gewend, men weet ondertussen dat het niet mijn bedoeling is om te kwetsen, maar om te proberen iets bij te dragen aan verbetering. En zroberen we met z'n allen het steeds een beetje beter te doen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:26

Ja, ik zeg ook weleens van: nee dat moet zo... want dan erger ik me er zo aan als ze (die kleintjes dan) iets fout doen... haha en verder hebben we ook van die 'kijk mij eens' mensen, goed voorbeeld: 1 iemand heeft een heel druk paard waarmee ze wil laten zien hoe goed ze wel niet is... nou als ze een keer niet door de stallen heendraaft sta ik raar te kijken hoor! En we hebben dan ook nog van die kinderen die dan 100x de naam van een eigen paard zeggen die daar staat, omdat ze het zo knap vinden dat ze die naam weten (ja tuurlijk...) en zo kan ik nog wel even doorgaan maar daar scheep ik jullie niet mee op, haha Knipoog

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:31

ik sta op een prive-stal,daar staan alleen mijn paarden en de paarden van de eigenaar, en die rijd en verzorg ik , dus ik heb het rijk alleen Haha! alleen loulou zie ik bijna dagelijks daar, en sja wat zal ik zeggen , daar wen je wel aan Lachen vooral als ik weer eens over moet werken , dan kan ze mijn paarden mooi rijden of in de molen doen .eik best handig dus! verder rijd haar nichtje wel eens in de bak en daar heb je geen last van , is een schat van een kind.wat wel irritant is, dat zijn de buren, die rijden er ook heel af en toe, en ik heb al zovaak moeten mopperen dat ze het parcours moeten laten staan , best irritant en vooral als zij hun broertjes en zusje meenemen , sjiesus dat loopt daar overal maar rond en zit overal aan, en mollen alles. minder prettig dus,mjah irritante mensen zullen er altijd en overal wel zijn , niet dan ? en hoe meer je je eraan ergert hoe erger het is, en denk eens na, JIJ bent degene die daar last van heeft, hun voelen niet dat je een hekel aan ze hebt!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:49

Ja, mijn instructeur! Daar krijg je nooit gelijk van, ook al weet ik gewoon dat ik soms wel gelijk heb.
Hij mag dan wel mn instructeur zijn maar hij weet ook niet alles.
Ik heb het nu niet echt over rijtechnische dingen maar meer over wondjes, hoesten, e.d..
Als ik vraag waarom een bepaald paard zo trilt als je het zadel op zn rug legt, zegt ie: Oooow dat zit tussen zn oren! Maar er zitten wel allemaal wondjes en bultjes op zn rug........

Ook bekend als Kim20!

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:35

tja, wat zal ik zeggen????? ik bezit een pension stal en neem een ding van mij aan... hoe goed je ook je best wil doen voor je klanten je bent altijd een k..wijf!! je krijgt altijd een trap na, dat hoort er helaas bij. dan krijg je nieuwe mensen en dan begint het weer van voor af aan, die gaan weer het wiel uit vinden, maar hoe vaker je dit mee maakt des te makkelijker je er uit eindelijk mee om kunt gaan, nu denk ik altijd bij mezelf ,daar heb je er weer zo een laat maar waaien,zucht dat is het enigste nadeel voor de rest is het gelukkig erg leuk dus begrijp me niet verkeerd, zo is helaas het meeste paardenvolk(uitzonderingen daar gelaten)

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:22

tja.... ik zeg ook weleens wat tegen die kleine kinderen, of beginnende ruiters. niet om ze de grond in te trappen, maar als toevoeging, ze kijken maar of ze er wat mee doen, maar als ze er wat mee doen, leren ze er wel wat van Haha!
is meestal zoiets als... boxdeur open of dicht, maar niet half, anders blijft hij straks hangen met zijn bit aan de hendel. (gebeurt helaas regelmatig)
of... wel je beugels opsteken he??!!.... wel standaard dingen, maar k moet het zo vaak zeggen, best wel irri.

maar ok, mensen die tegen mij denken het beter te weten.. hmmm
oja, natuurlijk over zweepgebruik >>>het aaaahhhhhh zielig fenomeen,
verder als ik op het verkeerde been lichtrij, dan heb ik me hoofd ergens anders, bijvoorbeeld bij het LOS rijden van dat paard. goede been lichtrijden komt later wel weer.
verder denken ze als ik iets kan, hun het ook meteen kunnen.
neem nou het zonder zadel rijden, heb ik zon half jaar gedaan. eerst stond iedereen aan het raam geplakt te kijken, na 3 weken kwamen er meer die het wilden proberen, maar helaas, draven konden ze nog niet zonder zadel Haha!:D en er zijn dus verschillende kinderen vanaf gevallen.

maargoed, ik denk dat je overal wel van dat soort mensen hebt die alles beter weten. al zeggen ze het niet waar jij bij bent, zeggen ze het wel achter je rug om. (roddels dus) maar als ik iets denk over iemand, zeg ik dat gewoon :d.. soms ben ik dan ook iets te direct.

greetz jef

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:53

Er is geen stal waar niet van die mensen zijn ( al komt de stal waar ik rij wel aardig in de buurt Clown ) Heb niet echt heel veel last van dat soort mensen.
Ben wel gewend commentaar te kijgen ( vooral over mijn kledingstijl Clown ) En als iemand iets zegt over mijn houding ofzo, dan neem ik die tip graag aan, je moet ook open staan voor commentaar. Maar idd van die mensen die alles beter (DENKEN) te weten zijn verschrikkelijk irritant... maar goed, gewoon geen aandacht aan schenken! je zal het zelf wel beter weten toch?!

(L)

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:56

Ik heb het wel eens gehad op een stal, maar waar ik nu rijd, rijd ik alleen met een vriendin, dus is het echt ontzettend gezellig!! Haha!:D

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 23:02

Hihihi, ja bij ons op stal komen soms een paar oude mannetjes die vinden dat wij allemaal ons paard verpestten Haha!
En dat we ze meer aan het werk moeten zetten, het is immers wel de bedoeling dat ze met 3 perfect voor de kar lopen en minstens Z lopen, waar heb je anders een paard voor toch? Knipoog

Maar dat is denk meer ouderwetse ideeen die weleens botsen met onze nieuwerwetse geduldige ideeen *de jeugd ook van tegenwoordig he *

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 23:03

Nee hoor .Geen last van.Ik ben namelijk degene die altijd alles beter weet Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 10:02

DunnitsMystery schreef:
Ik ga er altijd maar vanuit dat mensen die katten op andere paarden/mensen zelf ergens iets tekort komen. Ik vraag me ook wel eens af of dat soort mensen paarden hebben omdat ze er echt van houden of dat het alleen om de status/imago gaat.



Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 12:12

Bij ons op stal valt het op zich heel erg mee. Ik vind het trouwens een verschil of iemand die advies geeft echt weet waar hij of zij het over heeft, of zelf er ook niets van kan. Van de 1e categorie kan ik het goed hebben, de 2e niet. Maar bij ons heb je er gelukkig weinig last van. Als mensen (onterechte) kritiek hebben op het rijden, zet ik ze er vaak gewoon op om het zelf te proberen. Dan komen ze er altijd achter dat Jerai er veel makkelijker uitziet dan dat ze is.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 17:00

ja...tuurlijk als mensen ook echt weten waar ze het over hebben is een beetje kritiek niet weg....
MAAR.....
continu kritiek op vanallles is echt irri!!!
dat ik te weinig zou rijden, en dat ik teveel zou voeren en weet ik wat allemaal nog meer....

ik rijd zo vaak als ik zelf wil en wat het voer betreft....ze zien er prima uit. niet te dik maar ook zeker niet te dun...
gewoon goed...
en het is echt niet zo dat ik niks van paarden af weet hoor, zit al 15 jaar in de paarden dus weet zelf ook heus wel het 1 en ander....
heb ik echt het commentaar van een ander niet voor nodig...
en daar komt nog bij dat ze altijd andermans paarden af zitten te zeiken!!

ERG VERVELEND!!!

!!de appies worden ondergewaardeerd!!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 17:10

Ik kan niet echt goed tegen die mensen. Er staat een pony met een heel erg dik been, kan er niet op staan, zegt zo'n mens (die zichzelf een paardenkenner noemt) ga maar lekker rijden!!!!!! Ik was er gelukkig niet bij, anders gebeurde er wel wat anders..... ze hebben me later beschreven hoe het rijden er uit zag, ze strompelde wat rond, kon niet goed op dat been staan..... AAAARGHHHHHHHH Wat moet je nou met zo'n "paardenkenners"?

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 17:13

Ja nog zo iets.... Mijn pony zit heel moeilijk door... Ik rij M1 en moet dus middendraf doorzitten (en het gaat best goed) zegt zo'n meisje: "Je zit niet stil...." En staat me keihard uit te lachen.....
Inderdaad, alles afzeiken en uitlachen.... Maar als je iets over hun paard zegt...........

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:12

ik had eerst een verzorgpony, en daar op stal viel dat echt onwijs mee!
alle mensen waren heeel aardig voor me.
toen ik daar pas kwam omdat ik die pony mocht verzorgen,
probeerden ze me allemaal zo veel mogelijk op weg te helpen.
dus dat was echt onwijs aardig!
en ze gaven altijd complimentjes in plaats van kritiek.
dat is veel leuker.
en bij mij op de manege zijn er ook wel van die mensen die alles beter denken te weten.
niet bij mij in de les, want daar vragen ze alles altijd aan mij.
ze denken dat ik het allemaal wel weet (meestal wel ja Lachen ).
maar bijvoorbeeld, ik rij weleens op de zaterdag een keertje mee (inhalen),
en dan blijf ik een dagje op de manege.
nou dan zijn er ook heel veel van die meisjes die het beter denken te weten!
bijvoorbeeld, ik wou een pony gaan poetsen, maar die gaat altijd slaan als je bij dr in de stal staat,
dus ik pakte een halster en wou haar vastzetten.
komt er zo'n meisje: jaaa dat mag niet bij die pony!!!!
toen zei ik: tuurlijk mag dat wel.
en toen ging ze mijn instructrice halen, dus mijn instructrice komt zo,
en dat meisje vraagt: je mag die pony niet vastzetten toch?
zegt mijn instructrice: jawel hoor, waarom niet?
nou toen wist dat meisje niet meer wat ze moest zeggen Haha!

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 21:43

hahah jah dat zijn leuke voorbeelden Haha!
k had er vandaag weer een:D

k ging paard poetsen met een zweep in mij hand, nieuwe tactiek proberen tegen het bijten en aanvallen en het hielp nog ook Haha!, maar dat vonden ze dan weer zielig.. k zeg waarom is dat dan zielig.. nou dat doet toch pijn :S:S:S k had hem nog nieteens aangeraakt. k zeg nou, ga jij dan lekker dat paard poetsen, maar nee dat durven ze dan weer niet. (gelukkig maar, anders kwamen er een hoop gewonden uit die box)
hij houd er namelijk niet zo van om gepoetst te worden in zijn box, hij wordt dan irri enzo. gaat bijten, doet hij net of hij dat ene strootje onder je voet wil pakken, en het volgende moment heb je een blauw been. als hij zo doet valt het nog mee. hij heeft ook wel van die dagen dat hij er helemaal geen zin in heeft, en dan gaat hij slaan en stijgeren, en plet hij je tussen de muur en hem. het is dus altijd maar de vraag of je er zonder kleerscheuren vandaan komt.
nu dus met die zweep, houd ik bij zijn hoofd in de buurt, of tegen zijn nek, en blijft hij gewoon door eten Haha!. ok, hij vind het nog niet erg lekker, maar het is iig een stukje beter dan dat stijgeren de hele tijd.

en dat vinden die kinderen nou zielig. ik niet Haha! het is voor mijn veiligheid.

greetz jef

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:06

Een notoire bakhanger/klier op stal riep eens (ongevraagd): "Je rijdt niet eens zo slecht, maar je moet die korte beentjes van je eens stil leren houden."

Zeg ik: "Ach ja, er is er hier tenslotte maar één die kan rijden, nietwaar?"

Nooit meer last van gehad.
En die benen heb ik nog steeds niet perfect stil kunnen krijgen... Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Articuno, chanelle14, Claudia1993_, Em_, FemkeRoosje, Fnanne, Gee, herous, Molfre, Robin_Rikkie, SemrushBot, Sintara, Vagabondo, vikawiek, xSimonee en 151 bezoekers