krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_fjord

Berichten: 694
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Zwolle, Holten, Nijverda.

krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-06 16:29

ik heb net gereageerd op een advertentie waarin gezocht werd naar vakantiemedewerkers voor krantenbezorgen. Nu wil ik graag wat ervaringen van jullie horen. hoe bevalt het? verdient het een beetje? het is natuurlijk wel heeeel vroeg sochtends... maja je hebt de rest van de dag wel lekker vrij.


Nimmy

Berichten: 3923
Geregistreerd: 01-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:37

doe het nooit in een buitengebied, je fiets een rotend hebt weinig adressen, en veel valse honden

in de stad en met name met flatten lijkt t me ideaal

Shiloh

Berichten: 19778
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:14

Ik ga per 1 juli stoppen na ruim drie jaar het brabantsdagblad bezorgen...

Ik vond het een heerlijk baantje, maar vind het na drie jaar toch ook wel echt genoeg geweest. Bovendien ga ik studeren de voornaamste reden waarom ik stop, want ik ga met het studeren ook op kamers, dus dat werkt niet...

Het is, als je het vroege opstaan niet erg vind, een prima baantje. Elke ochtend een uurtje, je verdient (tenminste ik verdien) per maand bijna 200 euro (toen ik begon rond de 150) en je hebt smiddags en in het weekend zeeën van vrije tijd. Dat was misschien nog wel het fijnste!

Het grote verschil in salaris tussen begin en eind, was omdat ik vanaf mijn 18de "zonetoeslag" ontvang a 1,75 per dag...

Die ochtend uren raakte ik vrij snel aangewend. Eerste week viel nog mee, want je was pas net begonnen, tweede week werd iets zwaarder.... derde week zat je in een ritme.

Je moet er ook wel tegenkunnen om na je wijk eventueel nog terug te kunnen kruipen om nog een paar uurtjes te kunnen slapen... Tenminste dat deed ik wel altijd als ik eerste paar uren vrij was van school of in de vakantie...

Flats lijken me eigenlijk helemaal niet zo ideaal... waarom niet?? Veel kranten in een korte tijd, DUS krijg je er ook minder voor... veel flats betekend dus VEEEEEL kranten terwijl je er minder voor krijgt dan wanneer je die kranten in een gewone wijk zou doen.... maar je moet ze WEL meesjouwen... en op zaterdag een paar keer op en neer moeten naar je verdeelpunt omdat het anders niet in je fietstas past is ook geen pretje hoor! Die werkgevers van die kranten zorgen er echt wel voor dat iedereen wijk ongeveer evenveel oplevert en evenveel tijd kost... Dan kun je beter weinig dan veel kranten hebben hoor!

Er zijn wel momenten geweest waarop ik wilde stoppen, maar heb het toch al die tijd volgehouden! En nu ik de komende tijd best veel geld nodig heb, was het ook een fijn baantje, omdat ik er met die uren makkelijk ngo een tweede baantje naast kon nemen om te kunnen sparen.

Ow jah, nog een voordeel, het staat ook wel leuk op je CV... je komt met een krantenwijk snel over als een bikkel en een doorzetter...

Enige nadeel is, is dat het je weinig werkervaring oplevert voor eventuele latere baantjes...

Als je het baantje krijgt, gewoon lekker aan beginnen. Niet na meteen na een maand stoppen omdat het tegenvalt, maar houd het gewoon een tijdje vol.... dan pas kun je denk ik echt zeggen of je het echt tegen vind vallen, of dat het misschien toch wel een fijn baantje is...

succes!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19778
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:23

ow jah... en natuurlijk de jaarlijkse bonus vlak voor kerst en nieuwjaar... Het is niet leuk om je "handje op te houden", maar de opbrengst is toch wel heerlijk! Zeker in de dure maand december!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Nimmy

Berichten: 3923
Geregistreerd: 01-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:19

ik kreeg per krant en folder betaald en nog een fietsvergoeding omdat ik een rotend moest fietsen voor een paar krantjes... dat viel dus tegen, maar heb t een jaar volgehouden.. de 1 na langste van die wijk in de afgelopen jaren (hoe t daarna is gaan lopen weet ik niet)

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:38

Het is best een fijn baantje; zoals al gezegd is ben je maar ongeveer 1 uurtje per dag bezig en het verdient toch lekker!
En inderdaad, als het in het begin tegenvalt toch doorgaan! Het is dan even doorbijten maar als je daar doorheen bent is het goed te doen.

yv0nnee

Berichten: 400
Geregistreerd: 27-01-06

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:42

Ik vind het opzich wel een leuk baantje waar je veel mee verdient (ik verdien zo ongeveer 5 euro per uur en ik ben bijna 15). Ik moet alleen wel ver fietsen (een uur) en heb maar 45 krantjes....Dat is wel een nadeel

Risico&Baz(l)
Risico: L1+7

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:46

Ik ga van de zomer ook misschien een krantenwijkje doen, alleen dan wel in een buitenwijk, verdient dat een beetje ?

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:03

Je moet je wel goed realiseren dat je áltijd moet.
Ook als je je niet zo lekker voelt, als er buiten windkracht 8 waait, als het stortregent, als je wilt uitslapen, je moet gewoon kranten lopen.
Maar heb je daar geen moeite mee, zou ik het gewoon doen. Lachen

Shiloh

Berichten: 19778
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:55

Nou geef mij maar een wijk met meer fietsen en minder kranten, dan een wijk met veel lopen en VEEEEEL kranten... Het scheelt echt hoor! weinig kranten op de zaterdag!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:04

Ik fiets op woensdag en donderdag de Barneveldse krant. Op woensdag 15/20 minuten en op donderdag ongeveer drie kwartier, omdat je dan huis- aan huis hebt.
Ik heb 27 leden en sommige wonen dicht op elkaar en andere weer wat minder, maar ik heb geen probleem met fietsen.
Het is leuk om te zien dat bijv. oude mensen het leuk vinden dat je langskomt, dat ze even met iemand kunnen praten en meestal geven ze je ook iets lekkers.

Ik zou het niet elke dag willen doen, maar twee keer in de week vind ik prima!

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:06

hmm.. dan wil ik overstappen van het zondagsnieuws naar de krant.. met zondagsnieuws ben ik wel 4 uur bezig (alles bijelkaar) en heb ik 45 euro in de maand. Krant klinkt leuker met geld verdienen.

[o]

Karin_deB

Berichten: 8224
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:12

ik heb sinds 3 weken ook een krantewijk.
maandag folders (ook vouwen), en woensdag kranten (ook vouwen, maar dat is een kwestie van in elkaar doen en klaar)
Ben ongeveer een uur bezig met vouwen, en 2 uur in totaal met lopen (op mn gemak)
Verdien +/- 80 euro per maand.
Op zich niet veel, maar voor nu vindt ik het wel goed.
Is straks precies genoeg om mn scooterverzekering + benzine te betalen, en nog wat over te houden om te sparen.

I love you to the moon and back

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:24

ik heb zon zondagsblad van hier in de omgeving. verdien je misschien als je mazzel hebt 50 in de maand mee, wil dr ook mee stoppen zodra ik ander werk heb.. maar dat komt helaas ook niet aanwaaien Boos!

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:34

zondagskrantje is toch juist lekker om erbij te doen joh ?!
vind ik tenminste, ik ben nu thuis (jaja oud wijf en mama van bijna 3 kids Knipoog )
het word voor me deur gezet en ik kan het zaterdagmiddag/avond of zondagochtend gaan rondbrengen....ideaal en past eigenlijk altijd wel in ons schemaatje Haha!
verdient niet zo heel veel maar ja tis ook niet heel veel werk.

Kranten heb ik een tijdje gedaan maar dat vond ik dus helemaal niks, hoevaak ik ben omgevallen met fiets en al blegh! drama
had 200 kranten waarvan er 20 naar een bejaardenhuis moesten en de rest huizen...hoop werk! te veel voor mij hahaha

succes met je baantje als je hem krijgt ! gewoon lekker aan beginnen Lachen

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:40

ik heb nog nooit 50 euro gekregen Tong uitsteken het hoogste 45/47 euro, misschien ben je een jaar ouder dan mij? Ik ben 16

[o]


Onbekend123
Berichten: 1309
Geregistreerd: 14-04-06

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:58

Ik neem in de vakantie altijd de krantenwijk over van een vriend. Dat vind ik wel leuk. In de vakantie heb ik toch zat tijd. En ze werden gewoon bij je thuis voor de deur afgeleverd. Ik moest dan wel altijd nog vouwen. Maar sinds dit jaar ook niet meer!

En zelf heb ik wekelijks folders. Krijg er niet veel voor, maar ben er ook maar 10 minuten/kwartiertje mee bezig... Tong uitsteken

sylv_n_

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-12-05

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:04

ik zei altijd ik vind dat niet zo erg om te doen Bloos .
Maar toen ik eenmaal ben gaan nadenken leek het me toch niet zo aantrekkelijk baantje
Vooral niet omdat als je ziek bent of iets anders hebt gepland of dat het heel hard regent je toch de deur uit moet voor de kranten
Ik ga nu in de vakantie werken als tomaten plukker.
Het is van 6uur s'morgens tot 12 uur en je verdient er wel redelijk veel mee en je staat droog Haha!

Shiloh

Berichten: 19778
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:31

nou als ik ziek ben, dan bel ik toch echt gewoon mijn verdeler op dat ik ziek ben en niet kan komen hoor... Is nog nooit een probleem geweest. tja... bij regen dat wel ja... maar dat is ook niet zo vaak hoor!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Anoniem

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:33

Wat ik ervan vindt. Ik vind het echt een ontzettende *piep*baan. Je moet door weer en wind werken, en je krijgt amper betaalt.

_Marleen_

Berichten: 2921
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Edam

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:28

Heey

Ik heb een wijk van 280 huizen, hoef maar 1x per week te lopen en verdien (afhankelijk van het aantal folders dat ik moet invouwen of niet) 30-35 per maand. Ben trouwens 15.

Ochtendkrant mag ik niet van m'n ouders..

xxx

A winner never quits, because a quitter never wins

Dromen, Denken, Durven, Doen, Doorzetten

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:36

Ochtendkrant heb ik, 70 huizen per ochtend, verdien 170 per maand. Is soms niet erg, soms echt een rotklus -> stom weer in Nederland zo op z'n tijd.. Nagelbijten / Gniffelen


12/01/2015 - 20/45

Bonny
Berichten: 4731
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Twente

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:57

Ik heb weekblad en nog folders erbij, saai werk maar je moet toch wat verdienen Knipoog ik ben 14 trouwens

Shiloh

Berichten: 19778
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: krantenbezorgen, wat vinden jullie ervan?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 06:35

Ier_ schreef:
Ochtendkrant heb ik, 70 huizen per ochtend, verdien 170 per maand. Is soms niet erg, soms echt een rotklus -> stom weer in Nederland zo op z'n tijd.. Nagelbijten / Gniffelen


zoals vanmorgen dus Tong uitsteken ... gedver wat een bagger weer. Zo'n smerige miezer, waar je onbewust toch zeik nat van wordt... Ach jah... hoort erbij, zo vaak regent het sochtends nog niet eens.

Ik vond het iig een heerlijk baantje... maar ben nu toch wel aan het aftellen... nog maar 4 daagjes na vandaag Haha! ...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers