Kittens geboren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Kittens geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 09:49

Bij ons op stal lopen een paar poezen rond van de buurman. Deze poezen krijgen dus 1 keer in het jaar (gelukkig niet meer) een nestje. Als ze dit nestje bij de buurman krijgen , draait hij ze de nek om Huilen . Nu heeft een grijze poes de kleintjes in het hok van de shetlander gelegd. We hebben een plank ervoor getimmerd, zodat de moeder er wel in kan, de shetlander niet en de kleintjes er niet uit. Ze zijn nu een week oud Pling . We willen ze mak maken en dan weggeven aan mensen die er wel goed voor gaan zijn, dus als je nog een jonkie wilt... neem deze dan. Het zijn er 3, ze zijn grijs met hier en daar een rode vlek. Ik heb nog niet gekeken of het mannetjes of vrouwtjes zijn, dat komt nog. Tevens moet er ergens een nestje liggen met rode kittens (is van een rode poes), maar dat zijn we nog aan het zoeken. Ik vind het echt zielig.

Wie wil??

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:02

Succes met het zoeken van goede tehuizen. Hang eens een kaartje op bij de dierenwinkel op de dijk, bij Van der Helm, bij Krabbels in Melissant en bij Knabbeltje in Stellendam.

Als ze allemaal grijs met rood zijn (met of zonder wit maakt niet uit) dan zijn het in principe allemaal poesjes. Zou er een katertje bij zitten, dan heeft moeder natuur een foutje gemaakt. Haha!

Veel suc6!

=^.,.^=

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:08

Volgens mij is kleurvererving bij poezen net zoals bij andere dieren niet afhankelijk van het geslacht hoor!!!!!!!

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:23

volgens mij kunnen alleen poesjes meer dan 2 kleuren krijgen, ook minder natuurlijk, katers krijgen niet meer dan 2kleuren dacht ik?? mijn kater is ook zwart/grijs, noem ik best 2 kleuren!:P dus het is niet zo dat ze met 2kleuren altijd maar poesjes zijn!

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:24

suc6 trouwens met het zoeken van een goed tehuis en met het zoeken van het andere nest!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:26

sonjabelgium schreef:
Volgens mij is kleurvererving bij poezen net zoals bij andere dieren niet afhankelijk van het geslacht hoor!!!!!!!

In 99 van de 100 gevallen zijn geheel (of bijna gehele) rode katten katers. Heel af en toe is het dan een poes. En het schijnt dat lapjespoezen (bijna) altijd poezen zijn (vandaar dus dat je ook altijd lapjespoes zegt).

Maar even weer ontopic Haha! Helaas heb ik ook niet de ruimte voor een klein poesje/katje erbij. En dat van de nek omdraaien ken ik ook De boer-buurman bij Fayette op stal doet het ook als hij een nestje vindt van zijn poezen Boos! Maar steriliseren of catreren? 2 jaar geleden heeft zijn poes haar nestje naar onze hooibult verplaatst Omdat de kittens al een week of 6 waren en al wat begonnen te verwilderen hebben we er uiteindelijk 2 (van de 4) weg gehaald (moederpoes was er met de andere 2 al vandoor) en daar uiteindelijk een goed tehuis voor gevonden. Ik had destijds graag eentje zelf willen houden (zat een hele mooie lichtgrijze bij) maar de beestje zaten onder de vlooien, luizen en hadden al een lichte niesziekte en dat kon gewoon absoluut niet met onze oude kat.

Ik hoop dat jullie snel een goed tehuis vinden voor alle kittens. Succes! (en als het kan probeer die man over te halen om zijn katten en poezen te laten helpen. De dierenbescherming organiseert elk jaar een week dat je tegen gereduceerde kosten je kat of poes kan laten helpen).

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 11:52

We hebben al tegen hem gezegd dat het beter is als hij de beestjes laat steriliseren en castreren, maar dat vindt hij niet nodig. (Lees: kost teveel geld naar zijn zin) Boos!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:53

Citaat:
sonjabelgium schreef:
Volgens mij is kleurvererving bij poezen net zoals bij andere dieren niet afhankelijk van het geslacht hoor!!!!!!!

Citaat:
In 99 van de 100 gevallen zijn geheel (of bijna gehele) rode katten katers. Heel af en toe is het dan een poes. En het schijnt dat lapjespoezen (bijna) altijd poezen zijn (vandaar dus dat je ook altijd lapjespoes zegt).



Bij katten is de kleurvererving wel degelijk geslachtsgebonden.
Bij een kat wordt de kleurgen aangeduidt met een O of o.
Het kleurgen kan alleen op het vrouwelijke chromosoom liggen, de x dus, de y is leeg wat kleur betreft.
Een poes kan dus OO, Oo, of oo hebben en een kater O of o.
Hoofdletter O staat voor rood, dus een kater met O is rood en een poes met OO. Oo kan alleen een poes hebben en dat staat voor de kleur schildpad, dus vandaar dat alleen poezen de schildpadtekening kunnen hebben. kleine o staat voor elke willekeurig andere kleur (zwart, grijs, etc)

Als je dit een een kruisingsschema zet, dan kom je er ook achter dat 75% van de rode katten een kater is..

Maar nu weer ontopic...
Als de moederdieren boerderijkatten zijn, zijn het waarschijnlijk goede ongedierte bestrijders. Vaak willen stalhouders dit soort katten graag hebben vanwege hun vangtalent.
Misschien kun je het bij stallen e.d. proberen, en hang een briefje op op een maege e.d.

veel succes!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:58

Wij willen foto's zien... Haha!

B_E_E_R loopt nml te slijmen of we er eentje nemen....

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 12:08

Ik heb momenteel nog geen foto's, maar je woont maar een kwartiertje bij de poezebeesten vandaan. Strijen is niet zo ver van Oude-Tonge vandaan. Kom je toch een keertje kijken?

Groetjes,

Talitha

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:16

Hmmm... even kijken of we zaterdag kunnen....

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:29

Donja schreef:
Als je dit een een kruisingsschema zet, dan kom je er ook achter dat 75% van de rode katten een kater is..

Mwoa, zat ik toch redelijk in de buurt Haha! Knipoog

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:42

Waarschijnlijk heb ik binnenkort ook kittens. De poes van mijn collega krijgt ook jongen en hij maakt ze ook altijd dood, dus heb ik gezegd dat hij ze maar aan mij moest geven dan zoek ik wel een nieuw huis voor ze.
Nu alleen nog hopen (voor de kittens) dat hij dat ook werkelijk doet.

Succes met het zoeken naar een baasje.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:53

hang ook eens een briefje op bij de d'arts. Als je eens wist hoe vaak worden gebeld door mensen die op zoek zijn naar een kitten....
2-kleurige katten zijn niet altijd poezen, maar 3-kleurige (lapjes/schildpad) wel. Maar dat heeft Donja ook al heel netjes uitgelegd....

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 23:34

Dank je... Het is ook mijn werk he.. (om weer even off topic te gaan)
Maar idd, bij de da is ook een heel goed idee, of gewoon in de supermarkt een briefje ophangen, wil ook nog wel eens helpen.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:38

wij hebben ook jonge katjes Haha! haah 2 lapjes en 1 tijger.. ZO lief...zijn nu 2 dgn oud..maar om verliefd op te worden Lovers

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:03

Zorg dat ze goed gewend zijn aan mensen (zal wel goed komen denk ik) en breng ze (als je geen tehuizen voor ze vind) naar een asiel. Als ik jou was zou ik het asiel nu al bellen en de situatie uitleggen. Kittens zijn altijd zo weg in het asiel. En als dat alles niet lukt, dan wil ik ze wel (ik heb al 4 katten-dus eigenlijk zit ik al "vol") GElukkig zijn het er maar 3!

Het is trouwens tegenwoordig niet meer zo dat alle lapjeskatten vrouwtjes zijn en alle rode katers, 10 jaar geleden nog wel.

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 09:39

We hebben het 2e nestje ook gevonden: 1 rood katertje, 1 rood poesje!!!, 2 lapjes met wit poesjes. Ze hebben net de ogen open, dus ze zijn een dag of 11.

Wie wil?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:43

Ik heb ze vandaag bezichtigd! Voor foto's kijk in mijn profiel!

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:54

Hebben ze Vlooien?
Die van de boer waar ik kom wel altijd,hij draaid ze ook de nek om als ie ze zien Boos!
Terwijl ze zo schattig zijn...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:55

zo ver ik kon zien hadden ze nog geen vlooien.

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 15:09

Wij verzorgen ze en niet de boer, ik heb ze zelf nog gecontroleerd afgelopen weekend en ze hebben geen vlooien. Wel heb ik er nog 6 in de aanbieding: een rood poesje, een rood katertjes,2 lapjes poesjes, 1 cypers poesje met rode vlekjes op het kopje en zo'n zelfde katertje (zie foto's Thyrza) Wie wil er zo'n lief hummeltje???? Schijnheilig
Groetjes

Talitha