Suus' verslag van de wedstrijd !!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 10:22

Nou zeg, ben ik me toch eerste geworden! Joepie de poepie, wat leuk!

Om 15.00 uur was ik naar de manege gegaan om Tonkie lekker te verzorgen en "op te dirken". Eerst de staart en benen gewassen (die ellendige hoge witbenen achteren...). Toen ben ik maar eens begonnen met vlechten. Daarna lekker goed geborsteld. Opeens was het al 18.00 uur! Ik dacht oeps, nu moet ik toch maar eens naar huis! Ze zag er wel mooi uit, al zeg ik het zelf... Toen was ik eigenlijk nog niet zenuwachtig. Het begon pas toen ik stond te wachten om te kunnen losrijden. Tien minuutjes konden we maar losrijden, kort he. Gelukkig moest ik als eerste starten en kon ik binnenblijven na het losrijden. Tonko was redelijk nerveus. Dat voel je dan zelf he, ook al zien anderen dat niet. Ik had het gevoel dat ze telkens als ik met de benen aan haar kwam, naar voor schoot, en erg onregelmatig overkwam. Ze liep eigenlijk ook te diep. Maar de figuren gingen wel netjes. Alleen het galop aanspringen, dat is een regelrechte R.A.M.P.! Ze gooit haar neus de lucht in een springt eerder omhoog dan naar voren. Maar ja, dat moeten we dan maar gaan oefenen. Ik was blij dat het erop zat. Ik had zelf niet zo een lekker gevoel erover, maar dat kwam doordat ze te diep liep en naar mijn gevoel geen regelmatig tempo had. Dat gevoel overheerst dan, en vergeet je eigenlijk dat de figuren op zich wel aardig gingen. Bij de prijsuitreiking werd ik wel verrast moet ik zeggen. Bij 6 dacht ik van nu moet ik toch wel eens ongeveer aan de beurt komen... Kusje
5 niet, 4 niet (???), 3 niet, nog steeds niet aan de beurt geweest, oeps, slik Scheve mond\\ Mijn vriendin Sharon en ik waren nog over. (Sharon bokt ook zie ik net!) Sharon werd dus tweede en ik eerste! MAar het scheelde niet veel punten hoor, ik geloof maar 2. Ik had 178 punten en zij 176 geloof ik. Heel hoog gejureerd dus... Ik ben erg trots op Tonkie dat ze zich zo netjes gedragen heeft tijdens de proef. Toen ik 2 jaar geleden voor het eerst met haar meedeed, wilde ik galop aanspringen... Dat deed ik dus, en voor dat ik het in de gaten had schoot ik als een kanonskogel vooruit en stond ik aan de andere kant van de bak... Dat is dus wel een verbetering inmiddels, maar er is nog veel werk aan de winkel.

Nou, dat was dus mijn verslag.

_________________
Behandel je paard zoals je zelf graag behandeld wilt worden...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Suus op 2001-03-19 10:24 ]</font>


Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 10:30

Goed zeg!!! Inderdaad hoog gejureerd, maarreh ga zo door, nog ff oefenen op de galop en voor je het weet....

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 10:56

Gaaf joh! En da's normaal hoor, dat je denkt dat je het verziekt hebt doordat je zelf vooral de slechte dingen onthoud. Maar een (goede!) jury kijkt vooral naar de dingen die je wel goed doet! En je mag best een foutje maken hoor, dat doet zelfs Anky nog wel eens. Maar eh.... gefeliciteerd hoor, knap gedaan door jullie allebei! Sonja.


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 11:13

Goed zeg hee!!! Zie je nou..die zenuwen slaan dus echt nergens op he?!?!?!?

Groetjes Suzanne

Sharon

Berichten: 55
Geregistreerd: 17-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 11:26

Ja Suus, zo zie je maar weer, die zenuwen waren nergens voor nodig (of toch wel?)
Over mijn proef was ikzelf zeer tevreden: Kasjmir had zich wel ongeveer van zijn beste kant laten zien, alleen de middendraf kan hij nog beter dan dat hij op dat moment had getoond. En hij wist weer precies waar we de linkergalop aan moesten springen (al had ik het slechts 1x op die plaats geoefend).
Maar gelukkig ging dat wel goed.
En 'natuurlijk' (eindelijk) mijn 8 voor halsstrekken, dat kan hij namelijk super!
We hadden dan ook helemaal geen onvoldoende in de hele proef en in totaal 177 punten (de 3e plaats zat daar weer direct achter met 176 punten; het was allemaal erg close).
Ik heb Suus niet zien rijden, want toen was ik aan het opzadelen en zo, maar ik vind het wel leuk voor haar dat ze heeft gewonnen.
Zoals ik al eerder zei, was ik na de proef zeer tevreden, het dat is dan toch het belangrijkste. Vooral omdat het losrijden helemaal niet lekker verliep.

Dus Suus, volgende keer weer gewoon meedoen!!!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 11:31

Hei Sharon, ook aan de bok vanmorgen? Leuk zeg, gezwellie... Ja, het was ook allemaal zeer close. We hebben eigenlijk allemaal ons best gedaan en hetzelfde gereden. Je moet gewoon af en toe wat geluk hebben zullen we maar zeggen he. Kasjmir mag toch niet klagen, op zijn leeftijd, dan al naar een tweede plaats gereden worden he. Wie weet wat daar nog allemaal uitgroeit!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 12:37

nou van harte proficiat. En punten waar je trots op kun zijn.


Goed hoor!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 20:02

Gefeliciteerd hoor ......heel goed en dan ook nog eerste *wouw*.

Jacqueline

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 21:38

netjes hoor was dit officieel of een onderlinge wedstrijd?
en start je in de B of een andere klasse? en hoeveel punten heb je nu? wat een vragen he? maar netjes hoor!
groetjes
Kim

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-01 09:01

Dit was maar gewoon een onderlinge wedstrijd. Ik moest gewoon B starten, dus wel een simpel proefje, maar ja, je moet ergens beginnen he.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Pellelilly, Rupser, Sanet, Vagabondo en 50 bezoekers