fjorden en wedstrijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

fjorden en wedstrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 10:22

Vroeger heb ik met mijn vorige fjord wedstrijden gereden, de gewone officiele wedstrijden en dat ging best heel goed, maar dat was in Almere.
Nu ik verhuist ben naar wellerlooi (noordLimburg) raad iedereen het me af, omdat hier gemiddeld 1000 deelnemers per wedstrijd komen en geen koudbloeden...aan de ene kant is het dan juist een uitdaging om mee te doen maar aan de andere kant is het misschien leuker om mee te doen aan fjordenwedstrijden, wie kan me hier meer over vertellen???
Hoe vaak is dat, hoe gaat dat???enz. volgend jaar wil ik nml. met mijn kwpn-er starten(Monika) en dan eigenlijk ook met Bjorn (mijn fjord),mijn fjord heeft papieren en ik ben lid van het stamboek.
Alvast bedankt.


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:29

Ik zou gewoon lekker met die wedstrijden meedoen, het gaat toch niet om het winnen, het gaat om je eigen prestatie Lachen Gewoon doen en ook eens informeren naar de fjordenwedstrijden, want met allemaal dezelfde ras is ook harstikke leuk!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:31

Lees even je eigen onderschrift *LOL* *LOL* Gewoon doen, misschien komen ze daar dan ook eens back to earth. Met een Fjord zul je altijd 200% moeten presteren voor de punten maar ik ken mensen die tegen alle verdrukking toch Z rijden, zowel onder de man als voor de wagen.
Vraag Katrien, haar moeder heeft een Fjord, ik lees op een andere lijst regelmatig over nette prestaties, zowel van Katrien als van haar moeder.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:15

Ik zou juist starten met de fjord. Heb je een winstpunt dan is dat toch hardstikkene mooi en laat je de anderen met hun dure paardjes zien dat een koudbloed net zo goed dressuur kan rijden als je er maar hard genoeg voor werkt.
Ik ken 2 fjorden die lopen alletwee in de M-2 .
Dus het kan echt maar dan moet er veel getraind worden.
Veel sucses.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:23

Als je wilt starten doe je dat toch gewoon?!met een fjord is het heel wat knapper dan met een dressuur gefokt paard!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:38

in de B en L moet een fjord gewoon meekunnen met de rest hoor!
daarna word het misschien iets moeilijker.
ik heb met loulou pas 2x dressuur gereden en de 1x waren we 3e en die keer daarop 1e! er deden toen zo'n 25 mensen mee geloof ik.
als het je leuk lijkt gewoon proberen!!!

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:24

Als jij het leuk vind.....gewoon doen Haha!

Trek je niks aan van de verhalen over fjordenhatende jury's. Over het algemeen valt dat namelijk wel mee. Het kan best wel zo zijn dat je een keer een jury treft die liever een ander paard in de ring ziet, maar als het goed is zullen ze je dan nog steeds eerlijk beoordelen.

Gewoon lekker voor je plezier rijden, dan kom je er wel Knipoog

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:32

gaan met die banaan! en je van niemand wat aantrekken. Trots zijn op je Fjordje en gewoon rijden

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 07:28

kijk eens op de site van Fjorden vrienden Limburg, dze organiseren officiele wedstrijden voor fjorden (dus met KNHS wp) www.fjovrili.com
Dit doen ze 2x per jaar vooralsnog indoor en outdoor.
En natuurlijk kun je ook met de reguliere wedstrijden meerijden.....
Succes! Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:54

Wij doen met Pieke gewoon mee aan onderlinge wedstrijden hier op de manege. En 2 keer per jaar als we vervroer hebben gaan we naar Fjovrili.
Als we een trailer zouden hebben zou mijn moeder denk ik wel officieel met hem gaan starten. Ggewoon doen hoor, is toch leuk!
Als ik de mogelijkheid had zou ik het zeker doen.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:10

gewoon meedoen als je dat leuk vindt.. kan jou het boeien wat ze van je denken!!

euhm.. Scheve mond

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:15

Ik zou gewoon starten.
13 jaar geleden reed ik met mijn fjordje nog wel eens wedstrijden die georganiseerd werden door verschillende maneges tegen elkaar, dus geen stratkaart nodig, maar wel concurrentie!
Hoe vaak mensen van te voren wel niet zeiden dat ik met die boerenknol wel weer naar huis kon, omdat zei betere pony's onder zich hadden.

Maar mijn boerenknol liep haar dressuurproefjes netjes, nageeflijk en soepel, en misschien wel niet zo kunstmatig in de krul getrokken, maar ze scoorde wel haar puntjes!!!
En mijn boerenknol weigerde geen enkele hindernis, hoe eng ze er ook uitzagen, en dan moest je hun hyperponytjes eens zien...

Gewoon rijden, laat ze maar zeueren!!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:19

gewoon meedoen, een vriendin van mij heeft ook een fjord en is binnen no time in de l2 terecht gekomen, ze rijd bij de paarden en moet ook tegen echt super mooie en goeie dressuurpaarden toch komt ze bijna elke wedstijd met een winstpunt en een beker thuis, ze heeft 1 keer gehad dat de jury gewoon een boterham ging zitten eten en totaal niet op haar lette, en dat er op har protocol stond dat een fjord hier niet geschikt voor is.. ! van zulke jury,s zijn er maar weinig en dan moet je maar bij jezelf denken, laat die mensen maar banketstaaf, als jij maar beter weet!! Veel succes met je fjord en het wedstrijden rijden!!!
Groetjes marian

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:17

Meedoen,juist omdat er geen koudbloede meedoen zou ik als ik jouw was ze laten zien wat er in kan zitten!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:26

Dan zou ik júist meedoen!
Ik zie hier in Noord-Limburg trouwens vaak genoeg Haflinger en Fjorden op wedstrijden Verward

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:09

Ik zou ook gewoon mee doen, laat ze maar eens een poepie ruiken.

Let love shine so bright

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:15

gewoon doen, een fjord is niet meer og minder dan een ander paard
er zijn genoeg fjorden die het hartstikken goed doen
kijk eens op www.fjorden.cjb.net bij de links daar staat de link van het fjordenshowteam midden nederland en de link van fjovrili en meer links
daar staan meerdere mensen met fjorden die het goed oen in de dressuur
en de western
enz.
veel plezier op de wedstrijden zou ik zeggen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:34

Ik ben met mijn fjord ook gewoon ertussen gaan rijden.De eerste keer hadden ze zoiets van ;wat doet die hier.We wonnen meteen (erg leuk). Haha! De tweede keer waren ze al wat banger.In 5 wedstrijden had ik 6 winstpunten (1 keer 174 pnt.) en was ik tussen al die grote,mooie paarden clubkampioen(!) .Gewoon doen dus

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 10:32

Bedankt voor jullie reactie's!!!
Idd. eigenlijk moet ik het gewoon doen en niks van iedereen aantrekken!!!
Maar mijn fjord is nog te jong maar ik denk dat ik het wel doe over een tijdje.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 13:29

Nou ik woon ook in noord-limburg en heb ook een fjord. Het is dat ik geen trailer en bijbehoord rijbewijs heb anders zou ik ook wel wedstrijden willen rijden. Gewoon doen hoor! Niks van aan trekken. Je kunt het best wel.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:02

Hoe oppervlakkig kunnen mensen zijn om te oordelen over een ras??? Over een zwarte man mag je niets zeggen, of het is racisme, maar over een paardenras mag je wel oordelen zonder je iets gezien hebt ????
Ik zou juist wel meedoen om hen 's te laten zien wat een "boereknol" wel niet kan! Ik wist trouwens niet dat Fjorden koudbloeden waren ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:08

Gewoon proberen, dan merk je snel genoeg of je Fjord geschikt is voor dressuurwedstrijden of niet. Ook niet iedere 'warmbloed' is geschikt voor de dressuursport. Maar daar kom je alleen maar achter door de gok te wagen en er gewoon voor te gaan. Succes!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:23

Gewoon gaaaaaaan met die banaan!!! Haha!

Trek je er niets van aan wat andere mensen zeggen, het gaat toch zeker om de lol die jij en je Fjord aan de wedstrijd beleven? Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers