Even Apeldoorn bellen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Even Apeldoorn bellen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 22:19

Afgelopen zondag waren Stuart en ik al vroeg op Duindigt, er moest een draver van kennissen van ons kwalificeren en die wilden we even zien. Voor de drafkwalificaties waren er ook renkwalificaties, en een driejarige volbloed voshengst moest laten zien dat hij klaar is om aan de rennen mee te doen. Mooi, groot paard was het om te zien.

Hij had een gangmaker bij zich, ook een vos, maar een stuk kleiner. De problemen begonnen eigenlijk gelijk al.... hij wilde absoluut niet richting startboxen. Iemand nam hem dus aan zijn hoofd mee. Het duurde vervolgens een eeuwigheid voordat het dier eens in de startboxen stond (trainen ze dat thuis niet Verward ), maar toen kwam het: de startboxen springen open, de gangmaker sprong er braaf uit en galoppeerde weg, en de voshengst kwam er langzaam uit, nam een paar galopsprongen - en ging toen op de drafbaan naar de tribunes staan kijken. Geen beweging meer in te krijgen Haha! ! Iemand op de tribune riep nog "even Apeldoorn bellen!".

Het leek echt op die reclame *LOL* . De gangmaker kwam nog terug, maar meneer deed geen stap meer.... Uitslag van de kwalificatieproef was "onvoldoende".... Nerd

Extremely rare and Beyond Compare


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:20

Lachen zeg ik denk dat ze me echt zouden kunnen oprapen. Hihihihi!!! Haha!

XANTHA

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:35

Ik denk dat ze mij ook kunnen opvegen als ik zoiets zou zien, en dan vooral met zo'n droge opmerking erbij over Apeldoorn bellen.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:41

Dat vosje had zeker meer ambitie als dressuurpaard Haha!


prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 22:42

Jippie schreef:
Dat vosje had zeker meer ambitie als dressuurpaard Haha!


Halthouden kon hij in ieder geval al goed Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:35

Paard had zeker die reclame gezien en dacht dat het zo hoorde Haha!

Ik moet al vreselijk lachen als ik het lees, live moet het natuurlijk nog veel komischer zijn geweest *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:40

Hihi,
wat een vertoning! Haha!

Hebben ze bij jullie in de sport niet zoiets als wat ze bij springen oefenparcours noemen? Dit is toch voor schut?

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:43

whahaha
geweldige actie van dat paard!!! Haha!

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 10:06

Sjuimpje schreef:
Hihi,
wat een vertoning! Haha!

Hebben ze bij jullie in de sport niet zoiets als wat ze bij springen oefenparcours noemen? Dit is toch voor schut?


Ja hoor Sjuim, je mag dagelijks met zo'n paard op Duindigt komen oefenen, ook met de startboxen, en voor jonge dravers kun je de autostarts oefenen. Dat hadden ze met dit paard duidelijk niet gedaan....

Nog een mazzel dat ze tegenwoordig voor renpaarden ook van die kwalificatieproeven hebben, anders was dit gelijk in een echte ren gebeurd - dat was helemaal voor schut geweest!

Maar de hele tribune lag in een deuk, dat was wel weer geinig...

Extremely rare and Beyond Compare

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:22

Ik zou helemaal in een deuk liggen *LOL* Tenzij het mijn paard was, maar dan had ik waarschijnlijk eerst wel een paar keer geoefend Knipoog

In een echte ren zou het wel vervelend zijn, maar nu is het wel leuk Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Cjuan, dollyspikkel, janineskolla, jojoleinee, Manadeluca, nien81, Sabbientje, Spike2019, Swift, Titsia, Vagabondo, venga en 193 bezoekers