Wie vertelt mij hoe het zit??? NRPS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Wie vertelt mij hoe het zit??? NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 19:43

Wie weet er hoe het zit??
Ik hep een NRPS rijpaard merrie, nu nog ingeschreven in het veulenboek.
In ieder geval gaat ze van de zomer naar de keuring.
Maar goed, ik heb haar laten dekken door een hengst met een aes licentie.
Wat voor papieren zal het veulen krijgen??

En dan nog een vraag... Wie hier in de regio Oss kan mij helpen mn paard keuringsklaar te maken en voor te brengen??

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:34

Veulens bij het nrps inschrijven is heel makkelijk, het gaat namelijk om het percentage arabisch of anglo-arabish bloed in het veulen.
Wanneer de ouders bekend zijn is dit heel makkelijk uit te rekenen.
Ik weet het precieze percentage niet meer, maar dit staat allemaal op de site van het nrps. www.nrps.nl.
Je kunt dus ieder paard of pony inschrijven zolang die maar aan het percentage voldoet, ook als de ouders niet ingeschreven zijn.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 22:13

weet je dat zeker?? krijg je dan niet met zoiets als een A register en een hulpstamboek te maken om dat het om een hengst gaat met een licentie??

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:48

bel ze even..ze leggen het je heel duidelijk en vriendelijk uit Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:05

Ik denk dat het NRPS papieren worden die erbij komen. Het maakt dan niet uit dat de hengst licentie heeft, ook zonder NRPSouders kunnen ze worden ingeschreven bij het NRPS.

En over je 2e vraag, ligt Oss niet vlakbij Lunteren? Je kan ze ook laten trainen en voorbrengen door De Nieuwe Heuvel in Lunteren.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:09

Nou ik heb mijn ster merrie NROS ook laten dekken door een AES hengst en mijn veulen krijgt een sportregeister A papier. Dus op 3 jarige leeftijd kan het veulen naar de keuring en kan het wel ingeschreven worden in het stamboek. Merrie heeft 49% anglo arabisch bloed en de hengst Painted Black 20% dus er blijft genoeg over.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:27

Je bent me net voor Merilyn, dat wilde ik ook gaan zeggen
Sportregister A kan met 3 jaar op de keuring omgezet worden in een volpapier(mits het paard opgenomen wordt natuurlijk *LOL* )

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:53

Sportregister B kan op drie jaar ook naar de keuring, maar wordt dan opgenomen in het hulpboek.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:11

Oss ligt niet vlak bij Lunteren, aangezien Oss meer bij Den Bosch ligt en Lunteren op de Veluwe. Knipoog

Maar Unity, je zou het kunnen proberen bij Van Erp in Oss, die zitten aan de Rooseveltstraat. Zij hebben o.a. de NRPS-hengst Cocktail's Whinny op stal staan, en hebben vast de nodige ervaring met keuringen en voorbrengen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:47

Ik ga ook van de zomer... ga jij naar St. Oedenrode??ik maak mijn merrie zelf keuringsklaar, ze loopt toch al een jaar onder het zadel. Dat staat en monsteren leer ik haar zelf wel (bij mijn pony's ook altijd gedaan), keuringsklaar ziet ze er al wel uit.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 20:39

Nou allemaal bedankt in ieder geval!!
Keuringsklaar maken lukt wel, maar wat tips zijn altijd welkom!! Het voor brengen enzo, dat laat ik liever doen, denk ik.
Tenzij iemand mij kan leren mij mijn paard zo gunstig mogelijk voor te stellen