Ariban xx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Ariban xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 19:40

Hoi allemaal, ik zoek nakomelingen van Ariban xx , dat is de vader van mijn paardje en kzou graag willen vergelijken met andere nakomelingen Lachen !
groetjes Nina

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:51

MarianneR, hier op bokt, heeft een Ariban gereden. Ze is nu in Zuid-Afrika, dus je hebt er weinig aan.
Misschien kun je via de zoekfunctie aan haar emailadres komen, want ze kan wel haar email beantwoorden. Of je moet een hoop geduld hebben.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 20:25

marianne kende ik al maar iig heel erg bedankt voor je reactie!!
nou weer toevallig dat ik haar wel kende en zij is ook de enige Verward

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:27

Inderdaad toevallig dat je haar ook kent. Wat is het paardenwereldje toch klein. Waar ken je haar eigenlijk van?? (ben absoluut niet nieuwsgierig hoor!;))

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 20:37

zij had een advertentie op divoza gezet en zij zocht toen ook naar nakomelingen van ariban xx. Dus we mailden elkaar en wisselden foto's uit van de paardjes. En heel af en toe spreek ik haar op msn Lachen
dus zo zit het, nieuwschierigheid minder geworden hahaha Tong uitsteken

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:41

Ha ha, grappig. Leuk om te horen, wat internet allemaal niet kan doen!!
Ach, ik woon op nog geen 20 km afstand van haar en we hebben elkaar in Friesland leren kennen. Ook zoiets onlogisch.
Maar goed, dit is niet echt on-topic.
Veel succes met vinden van iemand met een Ariban. Wordt moeilijk denk ik. Heb je de zoek-functie al geprobeerd?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:30

Patser, winnaar van de PAVO-cup verleden jaar bij de 5jarigen. Jazz x Ariban xx.

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:54

Haha, Nina heeft bokt ontdekt Tong uitsteken

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:23

En vergeten we Nashau niet. Iroko x Ariban xx !!! Wij hebben de halfzus van Nashau (Ifanta = Nimmerdor x Ariban xx) en de moeder van Eurocommerce Geneve is ook een Ariban xx. Mijn opa fokte heel veel met Ariban xx, zijn ook wel goede paarden van gekomen.

Voor meer info pb me maar
Ciao

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:19

Het enige wat je zeker weet is dat het een volbloed is.
Als je gaat naar www.datahorse.nl en je scrolt naar beneden naar een groen vakje waar staat Verander bovenstaande naam! kun je de naam invullen van Ariban en krijg je zijn pedigree te zien.

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:38

Ik heb zelf een Aribanxx gehad! Een prachtige merrie maar wel een heethoofd. Na een half jaartje vechten deed ze echt alles voor mij. Mijn ervaring is dat het super dieren zijn als je ze eenmaal zover hebt dat ze voor je willen werken gaan ze voor 300%. Wees maar zeer zuinig op je paard het zijn toppers!!!! Al word er van alles over geroepen dat het zulke rotzakken zijn enzo. Er moet wel wat in een paard zitten anders zal het nooit een topper zijn dan missen ze net dat beetje extra is mijn idee. Ze zag er ook echt uit als een bloed paard hoewel ze wel 1.74m hoog was. Dat van mij was een goud vos zonder aftekening.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 11:39


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:54

Ik heb een tijdje op een Elberton x Ariban xx x Komeet gereden. Leuke merrie, wel wat aan de kleine kant. Ze had geen makkelijk karakter, weinig beweging, maar wel heel goed springen. Ze noemden haar altijd de tweede Jappeloup!

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:42

Mijn instructeur had ook eens een Ariban-zoon. Het was echt een enorme heethoofd! Altijd als hij ging rijden begon hij maar met een handgalopje om hem een beetje rustig te krijgen. (En hij stond al de hele dag in de wei..) Hij kon trouwens wel heel goed springen! (ZZ)

Het paard heeft ook een tijdje in de kliniek in Utrecht moeten staan voor een operatie en toen belden de stalhulp met de vraag of mijn instructeur het paard alsjeblieft snel wilde komen halen. Hij was levensgevaarlijk! Er hing ook een briefje op de stal: pas op!! Levensgevaarlijk!! Toen het paard mijn instructeur zag, was hij weer zo mak als een lammetje en ging hij zo mee in de veewagen.. Slapen

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 20:34

tja ik hoor allemaal typische verhalen over ariban-nakomelingen haha die van mij is gelukkig niet zo, maar iig 1 ding ze hebben allemaal zo hun kwaliteiten Lachen