hoe belangrijk is een cap voor jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

hoe belangrijk is een cap voor jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 17:22

ik heb caps nooit mooi gevonden maar zie er het nut wel van in om zo'n ding te dragen... Schijnheilig heb het zelf aan den lijven ondervonden dat zo'n ding je leven kan redden.. Scheve mond maar ben wel benieuwd waarom jullie wel of geen cap dragen en hoe belangrijk dat voor jullie is...

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:24

nou, kijk, kdraag hem wel op de manege, want dat moet... maar alst niet hoeft draagk uhm alleen alst regent en ik droog wil blijven!!!

Kuzzz

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:25

Ikzelf ben iemand die nogal goed is in vallen, haha, of ik nou wil of niet. Ik draag daarom meestal wel een cap. Op de manege is het verplicht, en alleen op pony's die ik echt durf te vertrouwen rij ik wel eens zonder cap. Ookal weet ik dat geen een pony 100 % betrouwbaar is. Het is, vooral met warm weer, gewoon zo verleidelijk. Een cap is inderdaad niet erg mooi en ook erg warm in de zon, dus dan zet ik hem nog wel eens af.

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:25

Als ik naar buiten ga draag ik hem altijd.i
in de bak niet.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:26

Ik rij altijd met cap. Net zoiets als autogordels: die vergeet je ook niet.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:26

ik ga NOOIT ZONDER CAP op een jong paard zitten, en ik ga nooit buitenrijden zonder cap, ook op paarden die ik niet ken zet ik eigenlijk altijd een cap op

ook als Quentin weer eens een vervelende periode heeft zet ik mn cap op

ik ben nml een keer met mn hoofd op de bakrand gevallen, en dat wil ik geen 2e keer meemaken heb toen heel veel geluk gehad!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:27

Ik ben laatst keihard onderuit gegaan op asfalt. En ik viel recht op mijn hoofd. Ik wil echt niet weten wat er had kunnen gebeuren als ik mijn cap niet op had.
Een cap is dus erg belangrijk voor me. Heb hem altijd op!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:28

Mijn cap draag ik alleen wanneer het verplicht is.
Als het ergens niet verplicht zou zijn en ik zou op een gek paard gaan rijden dan zou ik hem denk ook opdoen, of als ik hoog zou gaan springen.
Maar als ik met sharir op pad ga doe ik hem nooit op. ik weet het, er kan wat gebeuren, maar ik krijg dat ding me eigen niet aangepraat....

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:28

Op mn eigen paard wel, omdat hij nog al eens zwaar gestoord kan doen.... Maar bij mn instructrice staat nu sinds 2 weken een pony voor de handel die k 4 keer in de week rijd, en daar rijd k zonder cap op, ondanks dat k hem nog helemaal niet goed ken... Bij mij is het dus verschillend per paard....

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:30

Met buitenrijden draag ik hem altijd, op vreemde paarden ook. Trouwens meestal bij Risco ook wel. Vooral als het slecht weer is... Soms heb ik er gewoon geen zin in dan heb ik een petje op. Maar meestal draag ik hem trouw. Ik vind het toch wel belangrijk.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:31

ik ben er ook een aantal keer heel erg afgevallen, dat ik echt blij was dat iik een cap op had. Ik heb daarom altijd een cap op, ook in de bak.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:33

ik draag ook altijd een cap,op de manege's is het verplicht en op de pensionstal waar ik sta ook,maar het wend

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:33

Ik reed nooit met cap, maar de stal waar ik nu rijd is het voor iedereen onder de 18 verplicht een cap te dragen, ook lease- en pensionklanten. (vanwege de verzekering)
Ach en hoe vaker je het doet, hoe minder vervelend het wordt, en het is natuurlijk wel een stuk veiliger.

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:44

Tja... ik draag hem eigenlijk nooit. Zowel in de bak als met buitenrijden. Alleen als het ergens echt verplicht is en op een vreemd paard ist ook altijd wel een safe gevoel. Maar die Fries van mij is gewoon zo superbraaf, alhoewel, de laatste tijd heeft ze ook wel ns kuren.
Maar ik weet dat t wel verstandiger is, dus wil ik m wel wat meer gaan dragen. Zelfs mn nichtje van 13 begint al te vragen (op de manege waar ze rijdt is het verplicht) waarom ik m niet draag... Tja, wat geef je daar voor antwoord op... Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:51

Apple schreef:
Ik rij altijd met cap. Net zoiets als autogordels: die vergeet je ook niet.


Dit geldt ook voor mij: in de auto altijd gordels om, op het paard altijd een cap op. Is voor mij een automatisme geworden.

Ik zou niet eens zonder cap op pad durven. Ik rijd veel buiten en draag dat ding nog het meest als bescherming tegen laaghangende takken. Maar ook mooi meegenomen als je naast je paard komt te liggen: een stoeprand of een hoef kan hard aankomen. Scheve mond

Soms stap ik wel eens een paard uit zonder cap. Realiseer me dat vaak pas als ik erop zit, en weet ook dat ik dan een risico loop: ook een stappend paard kan schrikken en een ongeluk zit in een klein hoekje. Komt gelukkig niet vaak voor, en met 'echt' rijden (dressuur, springen, duurtraining, zowel buiten als in de bak) draag ik altijd een cap. Je hebt maar één hoofd, en daar moet je je hele leven mee doen!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:56

ook al val ik vrijwel nooit.. als ik er wel afval val ik ook erg ongelukkig, met me ribben boven op een ijzeren hek Verdrietig
heb altijd me cap op is niet stom, het is pas stom als je er geen draagt..
Dat is aan iedereen zeelf.. dit is mijn mening

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:59

ik had eerst een heel braaf paard dat nooit iets gek deed, zag toen het nut van die cap niet zo in, maar ik moest het van mn ouders...
later een keer op concour kwam mijn ´brave`paard omhoog en klapte om , op mij.... ik was toen toch wel blij dat ik mijn cap ophad...sindsdien draag ik eigenlijk altijd een cap omdat, zoals ik gemerkt hebt, het braafste paard wel eens iets doet....
nu ´vergeet`ik mijn cap soms wel eens als het heel warm is en ik gewoon in de bak ga rijden Schijnheilig

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:05

ik draag hem ALTIJD..
ze maken niet voor niks zulke dingen...

IK vond ook dat ze het moeten verplichten..
Met auto rijden moet je een gordel om,
met motor rijden moet je een helm op,
en met paardrijden moet je een cap op!!
Dat vind ik!!

Een paard blijft een dier.. dus zelf de braafste schrikken wel eens onverwacht!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:14

altijd, sinds ik Pablo ingereden heb en er meer naast dan op zat Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:22

Ik rij alleen met cap als ik de bossen in ga. Ik weet het heel stout en ik zou hem eigenlijk anders ook op moeten, maar voor mij is het nog geen automatisme Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:24

Ik moet toegeven dat ik ook vaak zoder cap rijd ...maar als ik aan het lessen ben of ik ga alleen naar buiten dan doe ik hem eiegnlijk wel op... nu ik zo aan het typen ben ist toch wel vreemd dat ik wel een cap opdoe als ik alleen rijd Verward haha denk dat er als ik alleen rijd eerder wat kan gebeuren dan als ik met iemand samen rijd :d lekker logisch Schijnheilig

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:34

HEEL BELANGRIJK!
Ik zat hier nu niet als ik geen cap ophad.
Ik ben namelijk 2 jaar geleden op de kop met paard in een droge sloot gekletterd, en toen is hij over me heen gecrosst. Een van zijn hoeven raakte mijn slaap, maar schampte op mijn cap en kwam toen op mijn kaak terecht.
Als ik geen cap op had gehad had hij mijn hoofd finaal vertrapt.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:39

op mijn fjord draag ik hem wel altijd, die is net onder het zadel en ik ken hem nog niet zo goed(als ik erop zit dan he).

Op vreemde paarden zet ik hem ook altijd op.

Op felix rijd ik eigenlijk altijd zonder.
(wil niet zeggen dat er dan nooit wat gebeurd hoor, vorig jaar nog flink gevallen)

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:43

Ik draag op mijn paard echt bijna nooit een cap, hoewel ik weet wat er van kan komen als je hem niet op doet. Gemakzucht.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:44

ligt aan het paard, op mijn superbrave fjord doe ik het niet, en nee ik zou het niet eigenlijk wel moeten doen.