westernzadel uncle tom ?(zadelmarkt)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

westernzadel uncle tom ?(zadelmarkt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 17:45

kan iemand mij wat meer over het zadel vertellen (iemand die het gezien heeft )?
op de fotos te zien ziet het er wel goed uit nette stikksels e.d.
of wat van de andere western zadels .
gr elene

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:47

gebruik de zoekfunctie hier op bokt eens met 'Zadelmarkt' dan vind je genoeg.
succes

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 17:48

heb ik al gedaan kon niet vinden wat ik zocht zoek eigenlijk speciefiek iets over het uncle tom zadel kon daar niks over vinden

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:00

mijn opa heeft ook een uncle tom van zadelmarkt. Het ziet er allemaal netjes uit maar het leer is natuurlijk wel anders dan van een duurder zadel. Als ik het met mijn eigen zadel vergelijk ziet het er geperst uit.
Maar de naden enzo zijn ook goed en net boven de beugels heb je een goede bevestiging. Dat heet een buckle geloof ik. (zo'n klik systeem weet ff niet hoe ik anders uit moet leggen)

en als je het zadel dan toch gaat kopen dan krijg je er een hoofdstel bij. en dat is een mooi ding en ook van een goede kwaliteit. Zeker beter dan zo'n poco buneno geval die nogal snel in kapot gaan

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:00

Ik ben daar geweest en zag daar dat zadel liggen .Erg mooi zadel vond ik het .Heb er op gezeten en zat erg lekker.Ik weet natuurlijk niet hoe het zich houd na een jaar maar je kan niet echt veel verwachten voor die prijs maar het ziet er perfect uit aan de buitenkant en de stiksels zijn ook goed.
Veel sucses.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:15

http://www.zadelmarkt.nl/UNCLE%20TOM%20AANBIEDING.htm
Het zadel is van dun leer gemaakt en de kleinste skirt vouwt achter nu al dubbel. Zie bovenste foto rechts.
De stiknaden liggen bovenop het leer, hierdoor zijn ze kwetsbaar voor slijtage. Bij een goed gemaakt zadel van voldoende kwaliteit liggen de stiknaden in een 'gootje', waardoor ze minder gevoelig zijn voor slijtage.
De schoudervrijheid (onderste foto links) is zeer smal (12/13 cm). Hierdoor is dit zadel alleen geschikt voor smalle pony's (welsh C of zo), omdat bij bredere paarden de schouders 'klem' zullen komen te zitten en je paard zuur wordt en niet meer wil lopen.