In wat voor een prijsklasse zoeken? HELP (2)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

In wat voor een prijsklasse zoeken? HELP (2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 15:15

Ik ben op zoek naar een recreatiepaard, veel naar buiten in de bossen en af en toe wat dressuur (maar niks serieus).

In wat voor een prijsklasse kom ik dan te zitten, ik heb namelijk een bemiddelingsbureau die wil wel voor mij kijken, maar in wat voor prijsklasse kan ik iets zoeken?

Iemand enig idee, wat een recreatiepaard ongeveer kost?


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 15:24

Over de prijs durf ik niet veel te zeggen. Het ligt namelijk aan nogal wat facoren. Wat voor paard wil je. Een haflinger of een kwpn-er bijvoorbeeld.
Vind je het erg als het paard iets kleins mankeerd? Ik ken bijvoorbeeld een paard waarbij het sprongewricht af en toe op slot springt, en dan vooral bij achterwaarts. Hij is dus klinisch niet helemaal in orde, maar dat hoeft voor jou dan geen probleem te zijn. Hierdoor is het paard al wat goedkoper.

Over de prijzen ben ik niet zo bekend. Maar boven de 3000 euro zou ik zeker echt niet zoeken.
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 21-05-03 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 15:26

hey
ik heb op de moment zelf nog een paardje die te koop staat, een recreatiepaardje (ong 1m57 ofzo) ik doe hem weg omdat ik een wedstrijdpaard wil.
Hij staat te koop voor 2000 euro.
Ik denk dat je rond die prijs zeker wel een moet vinden, soms ook voor minder hoor, hangt af van de leeftijd...
veel succes met de zoektocht Knipoog
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 15:34

KimS schreef:
hey
ik heb op de moment zelf nog een paardje die te koop staat, een recreatiepaardje (ong 1m57 ofzo) ik doe hem weg omdat ik een wedstrijdpaard wil.


Is dat Gigi? die je weg wilt doen, lijkt me een leuk paardje, maar je woont wel een eindje van mij vandaan. Kom zelf uit Nijmegen....

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 15:36

Gitte,

Ik weet een heel leuk paardje hij is alleen wel 16 jaar oud. 161 groot en heeft hoog dressuur gelopen. Is verkeersmak en 100% goedgekeurd.
Voor foto van hem zie www.hippix.nl en dan bij vraag&aanbod.
Het is echt een koopie,want ze moeten er vanaf ivm hoge stal kosten die haar ouders niet meer willen betalen.

Wodan en ik onderweg in de M2

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 15:41

Gitte"]
[quote="KimS schreef:
hey
ik heb op de moment zelf nog een paardje die te koop staat, een recreatiepaardje (ong 1m57 ofzo) ik doe hem weg omdat ik een wedstrijdpaard wil.


Is dat Gigi? die je weg wilt doen, lijkt me een leuk paardje, maar je woont wel een eindje van mij vandaan. Kom zelf uit Nijmegen....
[/quote]

hey
dat is idd Gigi Knipoog
Heb eigenlijk geen idee waar Nijmegen ligt Bloos
Alleszins, ik denk dat je rond die prijs zeker wel een leuk paard moet vinden, eigenlijk al vanaf 1500euro hoor!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 15:54

Rond de 2000 euro zal je kwijt zijn (of tussen de 2000-3000 euro)
Waarom heb je een bemiddelingsbureau ingeschakeld?? Er staan genoeg leuke paardjes te koop op marktplaats

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 15:56

woooow die op www.hippix.nl is echt wel gaaf!!! En niet duur, omdat je er ook een zadel en dekens en zo bij krijgt.

Ik heb ook een 14jarige kwpner gekcoht als recreatiepaard. Was 1250 euro, maar hij luchtzuigt af en toe (heel weinig hoor) waardoor ie zo goedkoop was.

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:01

wodan schreef:
Gitte,

Ik weet een heel leuk paardje hij is alleen wel 16 jaar oud. 161 groot en heeft hoog dressuur gelopen. Is verkeersmak en 100% goedgekeurd.
Voor foto van hem zie www.hippix.nl en dan bij vraag&aanbod.
Het is echt een koopie,want ze moeten er vanaf ivm hoge stal kosten die haar ouders niet meer willen betalen.


jeetjemina die staat al sinds begin februari te koop is hij nou nog
niet verkocht??
Zie dat ze ook gezakt is met haar prijs want in Februari vroeg ze er nog heeeeeel wat meer voor.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:38

Een aantal jaren geleden heeft daar een stuk over in het krantje van de SRR gestaan. Daar werd gesteld dat je voor een fijn en gezond recratie paard toch wel een 6 tot 7.000 gulden moest neertellen. Ik denk dat dat al weer een jaartje of 3 terug is.

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 17:45

Barb schreef:
Waarom heb je een bemiddelingsbureau ingeschakeld??


Een vriendin van mij kent iemand bij zo'n bemiddelingsbureau en zij zei dat hun zeker wat konden vinden, omdat ze veel mensen kenden, ze kenden dan ook het paard (hoe die is enzo). En dat leek me wel wat, dan was het paard in ieder geval bij 'iemand' bekent.

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 17:48

Barb schreef:
jeetjemina die staat al sinds begin februari te koop is hij nou nog
niet verkocht??
Zie dat ze ook gezakt is met haar prijs want in Februari vroeg ze er nog heeeeeel wat meer voor.


Je zou denken dat het paard iets mankeert? Ik heb ze in ieder geval even gemaild. En wat foto's gevraagd. Mocht ze nog te koop zijn dan kan ik altijd nog even bellen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:28

Barb"]
[quote="wodan schreef:
Gitte,

Ik weet een heel leuk paardje hij is alleen wel 16 jaar oud. 161 groot en heeft hoog dressuur gelopen. Is verkeersmak en 100% goedgekeurd.
Voor foto van hem zie www.hippix.nl en dan bij vraag&aanbod.
Het is echt een koopie,want ze moeten er vanaf ivm hoge stal kosten die haar ouders niet meer willen betalen.


jeetjemina die staat al sinds begin februari te koop is hij nou nog
niet verkocht??
Zie dat ze ook gezakt is met haar prijs want in Februari vroeg ze er nog heeeeeel wat meer voor.
[/quote]

Tja Barb, ong 3 jaar geleden toen zij hem zelf kocht moest je voor hem ong € 10.000,- voor betalen. Maar als het geld op is en je goed wel een goed tehuis voor je paard moet je toch wat.En er zijn niet veel mensen die opzoek zijn naar een paard van 16 jr oud.

Helaas heb ik geen geld voor 2 paarden,want anders had ik hem zelf vorige week al gekocht. Het is zo'n gaaf paard,maar mensen denken al gauw dat hij wat mankeert. Binnen 6 weken moet hij verkocht zijn anders draait zij zelf voor maandelijkse kosten op en die zijn niet laag.

Morgen komen er weer mensen voor hem kijken. tot nu toe zijn er wel mensen voor hem geweest,maar ze hadden allemaal een paardje verwacht die nooit 1 stap verkeerd zal zetten ja zo is hij gewoon niet. Het is een paardje met pit.
Mocht hij morgen niet verkocht zijn ga ik hem 2/3 dgn p/w rijden tot dat hij verkocht is. Ik hoop voor haar snel en de koper zal heel veel plezier aan hem beleven.

Wodan en ik onderweg in de M2

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:32

van de site:
Afbeelding
6-5-03) Te koop (omgeving Bergen NH):
.... Wegens omstandigheden: een lieve donker bruine ruin.
Hij is 16 jaar oud, 1.61 hoog en 100% gezond. Zijn afstamming is Kaiserstern X Eros.
Hij loopt nu voor de vierde maal Z dressuur en kan nog best een sprongetje maken. Hij heeft een super lief karakter en is ook heel lief voor kinderen. Een buitenritje is ook best met hem te maken want hij is verkeers mak, ook de trailer in gaan is geen probleem en met andere paarden kan hij goed opschieten.
Het is een ideaal paard voor een jonge ruiter/amazone die de fijne kneepjes van de dressuur wil leren.
Hij is bevestigd in alle Z oefeningen en de wisselseries om de 3 en de 2 zijn ook geen probleem.
De vraagprijs is 2000 euro, inclusief toebehoren: zadel, hoofdstel en dekens.
Als u foto's wilt zien dan moet u me even mailen dan zal ik ze opsturen.
Voor inlichtingen telefoon 072 - 5898229.
Met vriendelijke groet,
Hedwych van Rooyen.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:44

hey
wat een prachtig paard zeg! en voor zo weinig geld!
Lijkt me wel een goed leerpaard!
Ik hoop dat ze vlug een goed baasje voor hem vinden
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:11

Ja dat is future. Ik hoop dat hij een goed tehuis vind,maar dat zal wel goed komen.

Wodan en ik onderweg in de M2

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:20

Future is vandaag verkocht en gelijk meegenomen door de nieuwe eigenaar. Dus gitte deze zal het helaas voor je niet worden.
Succes met zoeken.

Wodan en ik onderweg in de M2

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:20

hey
ik ben blij dat hij een nieuw baasje heeft gevonden!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 12:01

wodan schreef:
Future is vandaag verkocht en gelijk meegenomen door de nieuwe eigenaar. Dus gitte deze zal het helaas voor je niet worden.
Succes met zoeken.


Dat is balen zeg, ik kreeg gister pas mijn mail retour met unknown (adres)... Maar gelukkig dat ie een nieuw baasje heeft gevonden Haha! .

Maar ben op het moment ben ik ook bezig met een paardje te gaan bezichtigen, hopelijk gaat dat beter aflopen. Heb er veel zin in *LOL* *LOL* . Spannend.

Maar mocht iemand nog iets voor me weten dan hoor ik het graag.

Gr. Gitte

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 12:28

Ik weet van een vierjarige. Zelf gefokt voor tienerzoon, die (zoals dat vaak gaat) inmiddels andere sportieve belangstelling heeft.
Paard heet dressuurmatig goed aan/ingereden te zijn en ze vragen: (uiteraard SUPER tehuis) 2700 incl. toebehoren en over de prijs valt te praten.
Meel je me als je belangstelling hebt?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 13:43

Hi Botervlieg,

Mailtje is onderweg....

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 14:24

Gitte schreef:
Hi Botervlieg,

Mailtje is onderweg....


Verward Druk je volgende x op de mailknop?

pb-en wordt soms prutsen, zolas je gemerkt hebt? Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roosyes en 29 bezoekers