wie hebben hier ook een merens???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

wie hebben hier ook een merens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 17:22

Hoi!

Ik ben benieuwd wie hier ook een merens hebben.
Met of zonder papieren maakt niet uit. Als het maar iets is wat een merens is.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 16:25

Zo veel mensen op bokt en geen een met een merens??
Nou jullie weten niet wat je mist hoor!!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:30


pepijntje
Berichten: 117
Geregistreerd: 28-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:36

Mijn verzorgpaardjes , Pepijn en Dorus , zijn allebei Fries X mérens

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 18:39

Ik verzorg twee merens Jolie van de Vegetas en Kadans van de Vegetas. Heb jij ook een merens?? En wat doe je er mee? Kadans en Jolie gaan onder het zadel en voor de kar.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 22:38

Ik heb een merens ja.... Hoewel, hij heeft geen papieren dus officieel....
Hoe dat komt is een beetje een ingewikkeld verhaal en ik weet niet of iemand er in is geintresseerd dus als je geen zin hebt in een lang verhaal lees dan vooral niet verder. Ik zal proberen het kort te houden.
De vorige eigenaar van mijn paard had een merens merrie uit Frankrijk gehaald dit moet heel precies gebeuren anders kun je bij die merrie geen papieren meer krijgen, zij hebben dit dus niet gedaan. De eigenaren dachten dat ze wel papieren zouden krijgen en hebben de merrie laten dekken. Daar is mijn paard uit gekomen. Ze kregen geen papieren voor de merrie en er werd ook moeilijk gedaan over het veulen. Zij (van het stamboek) vonden dat ze niet met zekerheid konden zeggen of de merrie al gedekt was in Frankrijk of dat ze hier is gedekt. Als de merrie gedekt is in Frankrijk is de afstamming eigenlijk niet meer echt na te gaan en zo kom ik aan een papierloze Merens!!!
Maar hij is wel erug lief en mooi en stoer etc, etc
Ik rijd voornamelijk met hem buiten en probeer hem in een zo goed mogelijke conditie te krijgen zodat ik endurance met hem kan gaan doen.
Ik krijg ook een keer in de week les in Centered Riding hier worden we ook al steeds beter in!!!
Ik zal eens kijken of ik Foto's in mijn profiel kan krijgen, is misschien wel leuk!!
Groetjes!!!!

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:41

Wat zonde dat hij geen stamboek heeft. Hoe oud is hij nu? En weet je wel door wie hij gedekt is? Want hij is hier in Nederland toch gedekt of was het niet zeker of ze al drachtig was? Ik ben heel beniewt naar foto's. Zodra je ze in je profiel hebt staan wil je dan even een pbtje sturen. En ik zal binnenkort ook wel wat foto's gaan plaatsen.
Oja nog een vraagje: wat is Centered Riding?

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 08:52

Hij is nu 11. Het was inderdaad niet zeker of ze al in frankrijk gedekt was. Volgens ze vorige eigenaar is zijn vader er een beginnent met een u en ik dacht dat het Uto Deux was maar dat weet ik niet zeker....
Centered riding is rijden vanuit je center. Het si een methode die ontwikkeld is door Linda Tellington Jones die ook de ttouches heeft ontwikkeld. Ik weet niet of dat je wat zegt maar als je geintresseerd bent moet je even op internet zoeken dan vind je een hoop info!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:20

Ik heb inderdaad ook een merens. En ik heb ook Centered Riding les!

ik mijn profiel staan een heeeeeeeleboel foto`s van haar!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:37

Ik heb zelf geen Merens, maar ik ken het ras al vrij lang. Vlak bij mijn ouders zit Het Lamoen, een manege c.q. huifkarcentrum waar ze vooral met Fjorden en Merensen werken. Althans, dat deden de vorige eigenaren, weet niet hoe het er nu voor staat, ben er al jaren niet meer geweest. Maar de vorige eigenaren van Het Lamoen hebben destijds (eind jaren '80) ook zelf de nodige Merensen uit Zuid-Frankrijk gehaald. Ik kende er twee 'van dichtbij' en de rest kwam ik wel eens tegen als ze een groepsrit in het bos maakten. Destijds werden ze nog 'kleine Friezen' genoemd, maar een echte Merensliefhebber is daar niet zo blij mee, begreep ik al snel... Knipoog

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 11:03

snoopy_689 schreef:
Ik heb inderdaad ook een merens. En ik heb ook Centered Riding les!

ik mijn profiel staan een heeeeeeeleboel foto`s van haar!

Hee doe jij ook centered riding en je woont in Zoetermeer?? Van wie heb je les? Misschien hebben we wel van de dezelfde ik woon namelijk in Delft das best dichtbij!!
Ik heb les van Nelleke Deen.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 11:07

Haha oh dan ben jij dat! Ze zei het al tegen mij! Ik heb namelijk ook van nelleke deen les! Haha

Maar rij jij in je eentje les?

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 13:55

Selony hier op bokt rijd een merens. Is een leuk dier.

Afbeelding
Dit is Co.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:49

snoopy_689 schreef:
Haha oh dan ben jij dat! Ze zei het al tegen mij! Ik heb namelijk ook van nelleke deen les! Haha

Maar rij jij in je eentje les?


Ze had het inderdaad ook tegen mij gezegd dat ze nog iemand les gaf met een merens. Maar ik wist ook niet dat het zo dichtbij was! Wat is de wereld toch klein he Knipoog !!
Ik rijd in mijn eentje les ja, hoezo????

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:53

Destijds werden ze nog 'kleine Friezen' genoemd, maar een echte Merensliefhebber is daar niet zo blij mee, begreep ik al snel... Knipoog[/quote]

Nou dat valt nog wel mee.... Ze weten gewoon niet beter Knipoog! Wat wel heel irritant is als zo'n fries eigenaar jou merens dan heel minachtend ' pony' noemt!!!
(dis even een prive ergernisje... Haha!...)