Je bent niet verplicht om je trailer apart te verzekeren; als je rijdt, valt de kar automatisch onder de verz van het trekkende voertuig. En als hij achter huis staat, zal die bij je huisverz horen (inboedel? check je verz agent). Wel op slot zetten uiteraard.
Trailers blijven idd redelijk hun waarde behouden, houdt rekening met een 300-500 euro afschrijving per jaar voor een simpele enkelpaards, een 500-800 euro voor een polyesther dubbel.
Onderhoud; eens in de zoveel tienduizend kilometers een keer nieuwe bandjes (reken op 50 euro per band). Jaarlijks even smeren, reken op een 50 euro per jaar als je het laat doen bij de garage.
Na een jaar of 4 komt er wat meer onderhoud bij kijken, zoals gerichte controle op de vloer ed.; beter iets meer onderzoekskosten, als risico immers.
Maar als je een 100 euro aan kosten per jaar opzijlegt, dan zul je goed zitten. Zo duur zijn ze niet. Alleen in aanschaf, dat wel.
Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?