Voor- en nadelen verzekering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Voor- en nadelen verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 14:21

Waarschijnlijk zijn er al topics over geweest, maar ik wil alles graag op een rijtje hebben! Ik zit er over te denken om mijn paard te verzekeren, maar vraag me af wat de voor en nadelen hiervan zijn! Ik heb gehoord dat het behoorlijk duur is, dus.... Lips are sealed
Wie heeft zijn paard in de verzekering en waarom en wie niet? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen



Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:28

Voordeel; veilig gevoel, geld bij plotselinge dood paard, ziektekosten voor rekening van verzekering (wel speciaal afsluiten)

Nadeel: duur, ronduit duur, en zeer geringe kans op uitkering, zeer grote kans op bijzonder asociaal 'eronder uit gedraai". Verzekering bepaald grotendeels lot paard, ook als het daardoor lange tijd pijn moet lijden.

Een paard voor de dood verzekeren is volgens mij kompleet geldweggooierij. De premie is te hoog ten opzichte van de uit te keren som (en dat is ALS ze ooit tot uitkeren komen...)

Ik heb mijn paarden niet in de verzekering. Uit ervaring weet ik dat je zonder gekke dingen, veel goedkoper uit bent aan VA-nota's dan de vervangende verzekeringspremie. Maar het risico dat er dus eentje voro veel euro's op een operatietafel komt te liggen is bij mij dus neit gedekt...dat is dus mijn risico.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:20

ja dees en precies, dat is het deel waarvoor ik graag wilde verzekeren, dat risico "dekken" Ja, het is duur, maar ik heb ondertussen met Mirage de premie er al 4dubbel uit...............dus ik ben er blij mee....anders had ik dat geld gewoon niet gehad en had ze al lang weg gemoeten, dus voor mij niet meer zonder verzekering.....

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:41

ik zit nu in hetzelfd pakket als diegomarije,
ik ben hey ook van plan en vraag ook gewoon folders aan
maar wat betaal je dan voor die verzekering???? (of is dat een erg brutale vraag?)

vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:51

Ik heb mn haflinger jaarling wel verzekerd, is ie verzekerd tegen koliek (dan word het vergoed) diefstal, brand, onverklaarbare dood, enz. kost mij 4.30 per maand, en ik vind het wel net zo'n veilig gevoel

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:45

nou dat is dan toch niet zonde van je geld
4 euro 30 is toch niks.
nou voor dat geld gaat ze morgen al de verzekering in.

vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:59

Mijne is wel een jaarling he.....

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:00

Ik laat al mijn paarden verzekeren (tenzij ze te oud zijn), zelfs een ongeboren veulen wordt bij mij verzekerd. Ik heb te veel pech gehad met mijn paarden en laat ze niet meer onverzekerd rondlopen. Ik heb mijn premies er voor de komende tien jaar dan ook wel uit Schijnheilig .

Het laatste paard wat ik gekocht heb en niet volledig verzekerd was, kostte me de helft van de aankoopprijs (3000,- euro) aan ziektekosten en na 9 maanden kon ik haar alsnog afstaan aan de verzekering Huilen (daar was ze gelukkig wel voor (onder) verzekerd).

Ik ben afwisselend verzekerd bij Interpolis en Amev, ligt aan het te verzekeren paard.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:00

4 euro 30...............hahaha was het maar zo goedkoop voor mij
ik heb het meest complete pakket, dus ook voor ziektekosten etc en het kost me 35 euro per maand!!!! En dan is ze nog geen eens voor een hoog bedrag verzekerd...........

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:46

MirageGidran schreef:
4 euro 30...............hahaha was het maar zo goedkoop voor mij
ik heb het meest complete pakket, dus ook voor ziektekosten etc en het kost me 35 euro per maand!!!! En dan is ze nog geen eens voor een hoog bedrag verzekerd...........


Phoe, dat is dus 420 euro per jaar, dat is fl924,00 per jaar. Mijn paardje kostte fl3500,00, dat betekend dat ik in dat geval in vier jaar tijd mijn aankoopbedrag aan premie zou hebben betaald. Mijn hemel, ik heb dat beest al 17 jaar. Ik ga niet nadenken over de die kosten. Ik weet wel dat ik in die tijd nauwelijks de aankoopprijs aan veeartskosten heb gehad, inkl. de entingen.
Mijn paardje was voor de dood verzekerd bij de interpolis, totdat ze tot de ontdekking kwamen dat dat beest al 21 jaar was, toen hebben ze mij er gauw uitgekiept, voordat dat beest daadwerkelijk om zou vallen en ze dus zouden moeten uitkeren.
Ik zou erg goed opletten alvorens je paard te verzekeren, en zeker geen zaken doen met Interpolis.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:50

Iemand die bij een verzekeringsmaatschappij werkt zei eerlijk tegen mij, op onze vraag welke verzekeringsmaatschappij nu goed was:
Geen enkele.Een verzerings ma verzekerd het liefst GEEN RISICO. Sigaar

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 22:53

Maar hoe zit het nou met je paard afstaan aan de verzekering? Daar snap ik dus helemaal niks van, ik moet er niet aan denken dat ik mn paard zou moeten afstaan als er wat aan de hand is en hoe zou je dat dan weer kunnen onderverzekeren?

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:12

ik heb al mijn paarden verzekerd ook het veulen in de buik,alles uitgebreide verzekering alleen atos minimale verzekering ivm ouderdom.
Wij hebben ons geld al lang uit de verzekering en eigenlijk weinig problemen we zaten eerst bij een ander waar we niet tevreden over waren en nu zitten we al paar jaar bij friesche onderlinge,de gene die de dingen regelt voor me is ook mijn instructrice(zij heeft wel folders voor je marije)
Als je het je kan veroorlovern zou ik het zeker doen,je hebt allemaal verschillende pakketten hele uitgebreide maar ook bv voor alleen brand en dood neervallen enz,moet je maar eens info opvragen.succes n

Z1+4

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:16

oh ja mijn merrie,moeder van die zwrate jaarling was ook afgekeurd maar dan kan je haar voor een klein bedrag terugkopen van de verzekering.

Z1+4

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:25

Ik heb mijn paarden allemaal in de verzekering gehad, alleen geen ziektekosten. Daar baal ik achteraf behoorlijik van, want ik had het er allang uitgehad zoveel DA-kosten ik per jaar aan al mijn paarden heb gehad.
Mijn tweede paard is blijvend ongeschikt verklaard voor het gebruiksdoel en itt wat Dees zegt, deden ze helemaal niet moeilijk over uitkering. In overleg met hen heb ik zelf mijn paard naar het slachthuis gebracht.
Het geld stond al eerder op de rekening dan mjn paard in het slachthuis was.
Dus ik ben enorm positief over de verzekering. Alleen verzeker ik volgende keer wel ziektekosten mee, dat scheelt me een bom duiten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:48

diegomarije schreef:
Maar hoe zit het nou met je paard afstaan aan de verzekering? Daar snap ik dus helemaal niks van, ik moet er niet aan denken dat ik mn paard zou moeten afstaan als er wat aan de hand is en hoe zou je dat dan weer kunnen onderverzekeren?


De verzekering neemt het paard dan van je over en jij krijgt het bedrag uitgekeerd waar je haar voor verzekerd hebt. Je kunt je paard ook terug kopen (niet bij elke verzekering), dat heb ik al eens eerder gedaan bij een vorig paard. Saphy is echter opgehaald en geslacht, ik kon het mij op dat momente niet veroorloven om haar terug te kopen en in te laten slapen. Zij was onderverzekerd, dat betekent dat ik er wel geld voor terug kreeg, maar minder dan dat zij waard was/ gekost heeft.

Met uitbetalen van verzekering heb ik zowel bij Interpolis als bij Amev geen problemen gehad.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:56

Ik heb mijn pony in de verzekering gehad(ook ziektekosten) en heb drie jaar lang een vermogen aan premie's betaald. Had ook nog een eigen risico per jaar en daar kwam ik nooit overheen(ook niet met uitgebreid kreupelheidsonderzoek en foto's!).
Het bedrag waar hij voor verzekerd was was veel te laag(uiteindelijk is hij voor het dubbele daarvan verkocht), maar anders was de premie helemaal idioot hoog.

Ik heb nu niets meer verzekerd, maar denk erover om straks een merrie-veulenverzekering af te sluiten. Daar moet ik nog even achteraan.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 23:05

Mijn eerste paardje Colda was verzekerd. Zij kreeg na twee jaar koliek en Hippo heeft toen netjes alles uitgekeerd. Daarna kocht ik de 13-jarige Dendro die ook weer verzekerd werd voor zowel ziektekosten als een levensverzekering. Hij kostte 6000 gulden maar we hadden hem verzekerd voor 8000. Daarvoor betaalde ik 1000 gulden per jaar. Na twee jaar kreeg hij spat en omdat dit geen levensbedreigende ziekte was keerden zij 85% uit. We hebben hem daarna van de verzekering terug gekocht en er werd vrij snel ongeveer 5000 gulden op mijn rekening bij geschreven. Hierdoor kon ik wel mijn nieuwe paard kopen en ook deze is verzekerd. We hebben wel getwijfeld omdat zij nog maar 3 jaar was en omdat de voorwaarden erg zijn verslechterd. Zo heb je een bepaald percentage eigen risico. Eerst was dat maximaal 3x70 gulden per jaar. Toch moet ik er niet aan denken dat haar wat mankeert en ik de behandeling niet kan opbrengen. Zij is voor 9000 verzekerd en ik betaal ong. 1000 gulden per jaar. Dus als zij 12 is ben ik pas over het bedrag dat uitgekeerd wordt bij dood, uit. Daarbij zijn dan wel alle ziektekosten ook gedekt (-eigen risico).
Ik heb besloten om mijn paarden iets over te verzekeren omdat als je een ander paard moet kopen mijn niveau hopelijk omhoog is gegaan en ik dus een paard zoek dat weer net iets meer beweging heeft dan de vorige.

PS. overal waar gulden staat moet je het bedrag delen door 2.2 en er euro achter zetten.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bodan, Jussem en 37 bezoekers