6 rijpaardhengsten en 3 tuigpaarden goedgekeurd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

6 rijpaardhengsten en 3 tuigpaarden goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 13:20

Tango
Jazz X Contango X Amor
St 7 Dr 9 Ga 7 Al 8 afdr 5 tech 5 verm 5 aanl 5

Tadmus
Calvados X Concorde X wisconsin
st 6 dr 6 ga 7 al 5,5 afd 7 tech 7,5 verm 8 al 7,5

Turbo Magic
Cabochon X Cocktail X Kaisersten xx
st 8 dr 7 ga 8 al 7,5 afd 6 tech 6 verm 6 al 6

Tenerife VDL
Raphael X Ahorn X Lucky boy xx
st 6 dr 5,5 ga 8 al 5,5 afd 7,5 tech 7 verm 8,5 al 7,5

Titanic
Krack C X Rubinstein I X Sultan
st 8,5 dr 8 ga 8 al 8 Afd 6 tech 5 verm 6 al 5,5

Timeless
Goodtimes X Watzmann X pilot
st 8 dr 7,5 ga 7,5 al 7 afd 8 tech 7,5 verm 8,5 al 8

De tuigpaarden heb ik niet meer gezien.
Laatst bijgewerkt door Marjolein op 21-05-03 15:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:31


...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:37

Ik zie helemaal geen Titanic erbij staan. Is het soms Tolando?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:40

Titanic en tango waren allebei érg leuk! Alleen dat springen he Haha!
Persoonlijk vond ik de Cabochon ook erg gaaf, mooi chique paard

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:56

Dat is goed, dan zijn m'n twee favorieten er door. Dat zijn de Jazz x contango, en de Krack C x Rubinstein!

Maar volgens mij had de Jazz x Contango een 7 voor de galop, en geen 9 tenminste, dat staat op de site van het KWPN;

Trouwens weet iemand eigenlijk waar de winnaar van de keuring zit, die gaat waarschijnlijk meedoen aan het najaarsonderzoek???

Welke hengsten moeten er nog deelnemen aan het najaarsonderzoek??? Weet iemand dat???


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 15:03

klopt foutje van mij pas t wel ff aan.
ik vond de jazz ook een erg mooi paard,
Er zijn trouwens 3 tuigpaardhengsten goedgekeurd las ik op de site van het KWPN.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 15:23

jaaaaaa de 2 van ZH zijn ook goedgekeurd en de jongst zelfs kampioen:

Talos (Manno x Jeldine keur van Wilhelmus, fok. P. Lelieveld) eig. C.H. van der Maat, Houten
Talos heeft zeer veel aanleg als tuigpaard.
Voor de showwagen heeft de hengst veel houding. Hij zet de hals er goed op en komt goed terug in het front. Talos heeft veel actie in het voorbeen en zet het voorbeen zeer ruim weg.
Het gebruik van het achterbeen is zeer goed. De hengst brengt het achterbeen goed onder en heeft veel buiging en afdruk. De hengst heeft veel zweefmoment.
Behaalde punten bij de verschillende verrichtingen:
Houding Zweefmoment Actie van het voorbeen Gebruik vh achterbeen Looplust Algeheel beeld als tuigpaard
8,5 8 8,5 8,5 8,5 8,5


Tempelier (Manno x Mistralina ster van Immigrant, fok. S. Korevaar, Wijngaarden) eig. C.H. van der Maat, Houten
Tempelier heeft ruim voldoende tot veel aanleg.
Voor de showwagen heeft de hengst veel houding. Hij komt goed terug in het front en zet de hals er goed op. Hij blijft iets hoog in de croupe.
Tempelier heeft ruim voldoende tot veel actie in het voorbeen en zet het voorbeen ruim voldoende tot goed weg.
Het gebruik van het achterbeen is ruim voldoende tot goed. De hengst brengt het achterbeen voldoende onder en heeft veel buiging en afdruk. De hengst heeft ruim voldoende tot veel zweefmoment.
Behaalde punten bij de verschillende verrichtingen:
Houding Zweefmoment Actie van het voorbeen Gebruik vh achterbeen Looplust Algeheel beeld als tuigpaard
8,5 8 8 7,5 7,5 8


Torino (Jonker x Lianne keur van Ganges, fok. M. Buitink, Klarenbeek) eig. J.M Schep, Schoonhoven
Torino heeft ruim voldoende tot veel aanleg.
Voor de showwagen heeft de hengst veel houding. Hij rijst goed in de voorhand, zet de hals er goed op en komt terug in het front.
Torino heeft veel tot zeer veel actie in het voorbeen en zet het voorbeen ruim tot zeer ruim weg. Het gebruik van het achterbeen is ruim voldoende. De hengst brengt het achterbeen goed onder, maar zou meer buiging moeten hebben.
De hengst heeft ruim voldoende tot veel zweefmoment. Houding Zweefmoment Actie van het voorbeen Gebruik vh achterbeen Looplust Algeheel beeld als tuigpaard
8 7,5 8,5 7 8,5 7,5


De volledige rapportage van de drie ingeschreven tuigpaardhengsten verschijnt aanstaande vrijdag in In de Strengen.

(Bron: KWPN)

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:00

Nou , gebleken is altijd al dat punten nix zeggen, dus ik zie ze wel in de competitie straks met eigen ogen Knipoog

.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:07

Beetje magere oogst...
Maar goed, kwaliteit boven kwantiteit.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:22

Er moet nu duidelijk een discussie komen of het traject naar de verrichting toe wel zo goed is en of de 70 dagen test in deze vorm gehandhaafd dient te worden.
Van de circa 800 aangeleverde hengsten slechts dit aantal is bedroevend en het najaarsonderzoek levert meestal ook niet veel meer op Huilen .

Zal mij benieuwen hoeveel merriehouders naar dit 6 tal toerennen Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:39

De nieuwe tuigpaard hengsten hebben het al druk. Gisteren nog even geholpen met een lastige merrie die een zoon/dochter krijgt van Tempelier.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:24

Citaat:
Van de circa 800 aangeleverde hengsten slechts dit aantal is bedroevend en het najaarsonderzoek levert meestal ook niet veel meer op .


Niemand ooit aan gedacht dat ze waarschijnlijk een aantal tophengsten de 1e bezichtiging er op de keien uitgooien ?

.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:58

Zijn deze proeven een beetje vergelijkbaar met de EPTM testen?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:56

_Rick schreef:
Citaat:
Van de circa 800 aangeleverde hengsten slechts dit aantal is bedroevend en het najaarsonderzoek levert meestal ook niet veel meer op .


Niemand ooit aan gedacht dat ze waarschijnlijk een aantal tophengsten de 1e bezichtiging er op de keien uitgooien ?
Er zijn mensen die vinden dat het KWPN té streng is in de selectie, maar als het toch ongeveer het beste stamboek van de wereld is dan is dat toch kennelijk ergens goed voor geweest? Ze hebben zo wel bijvoorbeeld het ocd-gehalte in de KWPN-populatie teruggebracht. En als je dit allemaal te streng vindt, ga je gewoon naar het NRPS ofzo.

Culemborg here I come!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:35

Wat ik me nou afvraag als ik zie wat er bij de tuigpaarden goedgekeurd wordt, het is allemaal Manno. Dit kan toch niet goed zijn?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:43

Steef schreef:
Wat ik me nou afvraag als ik zie wat er bij de tuigpaarden goedgekeurd wordt, het is allemaal Manno. Dit kan toch niet goed zijn?


Tja er is een aparte hengst aangeleverd en die was gewoon niet goed genoeg. Deze kwam van iemand bij ons op stal. Ze hebben deze hengst de kans gegeven omdat hij apart bloed had maar al heel snel viel hij af Huilen . Hij had schijnbaar niet de kwaliteit/beweging die ze zoeken bij het KWPN. Vorig jaar waren er ook meer hengsten goedgekeurd dan dit jaar.

Er lopen nog heel wat jonge hengsten rond die absoluut geen Manno/Fabricius bloed hebben we zullen zien wat die de komende jaren aan afstammelingen gaan brengen en dan vooral Opgenoort.

Manno heeft vorig jaar bijna (op 1 na) alles gewonnen wat er is zowel bij de dames als heren. Die ene won Opgenoort (v Jochem). Dat alle afstammelingen (ruinen en merries) het zo goed doen kan mag je als fokker erg blij mee zijn. Maar je moet je ook afvragen wat de toekomst dan gaat brengen. Het is gewoon een tophengst en zijn afstammelingen zijn fijne paarden en dat zeg ik niet omdat hij bij me op stal staat.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:15

Citaat:
_Rick schreef:
Quote:
Van de circa 800 aangeleverde hengsten slechts dit aantal is bedroevend en het najaarsonderzoek levert meestal ook niet veel meer op .


Niemand ooit aan gedacht dat ze waarschijnlijk een aantal tophengsten de 1e bezichtiging er op de keien uitgooien ?
Er zijn mensen die vinden dat het KWPN té streng is in de selectie, maar als het toch ongeveer het beste stamboek van de wereld is dan is dat toch kennelijk ergens goed voor geweest? Ze hebben zo wel bijvoorbeeld het ocd-gehalte in de KWPN-populatie teruggebracht. En als je dit allemaal te streng vindt, ga je gewoon naar het NRPS ofzo.


Uh sorry hoor , maar ik ben helemaal niet tegen het KWPN Lachen Ik reageerde op deze quote :

Citaat:
Er moet nu duidelijk een discussie komen of het traject naar de verrichting toe wel zo goed is en of de 70 dagen test in deze vorm gehandhaafd dient te worden.
Van de circa 800 aangeleverde hengsten slechts dit aantal is bedroevend en het najaarsonderzoek levert meestal ook niet veel meer op .


Dus loop niet te janken tegen mij.

Ik wil maar zeggen dat het allemaal weer tegenvalt, maar goed, konden de hengsten het 15 jaar geleden niet aan dan ?
En misschien pakken ze gewoon de verkeerde hengsten op de stenen en selecteren ze op de verkeerde onderdelen. Een springpaard hoeft van mij namelijk niet hoogbenig te zijn. Zo schieten er al gauw misschien een paar fijne hengsten door.

Citaat:
Ze hebben zo wel bijvoorbeeld het ocd-gehalte in de KWPN-populatie teruggebracht. En als je dit allemaal te streng vindt, ga je gewoon naar het NRPS of


Volgens mij en verschillende dierenklinieken met mij is het nix minder, 1 op de 3 paarden heeft het gewoon, is ook niet erg. En elke hengst fokt het, of ie nou zelf wel of geen OCD heeft.

.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:20

Jan_VT schreef:

Trouwens weet iemand eigenlijk waar de winnaar van de keuring zit, die gaat waarschijnlijk meedoen aan het najaarsonderzoek???

Welke hengsten moeten er nog deelnemen aan het najaarsonderzoek??? Weet iemand dat???


De winnaar is gedrogeerd, en zal NIET deelnemen aan het verrichtingsonderzoek. (Je bedoeld toch de kampioen van Den Bosch?)

Tenerife vind ik een erg leuk paard, weet iemand de cijfers van de hengsten die afgekeurd zijn? Ben erg benieuwd naar de punten van de Sandro Hit x Worldman

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:14

Zijn er ook foto's? Haha!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:45

Goeiendag zeg, lees ik vandaag de paardenkrant :

Timeless :

blabla, kan niet goed terugspringen blabla

Ja, waarom keur je zo'n paard dan ooit als springpaard goed ? het meest belangrijke wat een springpaard moet hebben, maar ok.

Tenerife VDL

Als ik daar de foto van zie denk ik van , o jee, wout jan van der schans zal wel weer beloofd hebben gekregen een paard te rijden van wiepke + plus een bonusje....

.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 00:16

verklaar je nader...

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 07:10

Calvados X libero H
6; 5,5; 7; 5; 6,5 ; 7 ; 6,5 ; 6,5
Sandro Hit X worldman
6; 7; 7; 7; 5; 4,5; 5; 5
Lorentin I X Cpr de la Bryere
7,5 ;6,5 ;8 ; 7; 4,5; 4,5; 4,5; 4,5;

Krack X Belisar
7; 7; 6,5 ; 7; 5; 4,5; 5; 5

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 22:20

Belangrijkste aan een paard is toch wel het terugspringen, in de schoft omhoog, niet naar voren, bukken, kop naar beneden, parabool maken.
Als ze dan al typen dat ie niet terugspringt ? kijk eens op concours, hoeveel paarden zie je nog die terugspringen ? Weinig heel weinig.

Kijk eens naar de foto van de afgelopen paardenkrant, van de raphael, zie je dat paard bukken ?

En denk je dat wout-jan objectief is ? Kom nou, zo gauw als hij in de selectiecommissie kwam zet wiepke daar 5 paarden neer, tis 1 grote corrupte zooi. Maar ze vallen toch allemaal door de mand in de loop der jaren.

.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 00:07

Dream on...
Wat heeft een hengstenboer er nou aan dat hengsten worden goedgekeurd, die als ze echt niet goed zijn, door de fokkers toch niet worden gebruikt.

Kwaliteit wint de strijd, dus we zullen zien...
Laatst bijgewerkt door abcfgd1 op 25-05-03 00:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 00:13

Timeless was mij bij de keuring al opgevallen. Mooie allrounder.
Overigens is de oogst zeer mager dit jaar. Ik hoop dat dit geen trend gaat worden.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 114 bezoekers