Wat doet Traumeel S gel nou precies?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Wat doet Traumeel S gel nou precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 13:34

Hi Allemaal,

Ik lees de laatste tijd steeds meer over het homeopatische middel Traumeel S gel en bij iedere paardensportwinkel staat het opeens in de schappen. Het schijnt dat het goed is voor allerhande kwaaltjes e.d. en ook voor paarden met peesblessures. Maar, in de bijsluiter lees ik eigenlijk niets bijzonders Verward over de werking en waar het nou allemaal goed voor is. Iemand die het wel weet??

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:42

Hoi Simmie,
Ik gebruik Traumeelgel nu al weer een jaar en het is goed spul voor inderdaad peesblessures. Het is vooral ontstekingsremmend (homeopathisch ook) en vochtwegnemend. Het is denk ik wel zo dat wanneer je paard een peesblessure heeft je niet alleen dit middel moet gebruiken maar een combinatie van een aantal zaken doet echt wonderen! Mijn pony heeft vorig jaar een peesblessure gehad en mede door dit spul is het helemaal beter, niets meer te zien of te voelen. Verder gebruik ik het ook voor bvb. een insektenbeet en smeer ik het been waar de peesblessure gezeten heeft altijd nog af en toe in, gewoon als preventie.
Wil je nog meer weten?
groetjes celeste

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 14:03

Hoi celeste,
Bedankt voor je info. Het lijkt me dus dat Traumeel gel het best gebruikt kan worden als je een acute peesblessure hebt. Mijn paard is alweer herstellende van de blessure die hij vorig jaar begin november opliep.
Je schrijft dat je het been van jouw pony nog preventief insmeert met Traumeel. Helpt het soms de pezen versterken oid?

Groetjes Simmie

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 15:24

helpt ook bij blauwe plekken bij mens en paard. Vorige week zag ik er niet uit na een valpartij en het viel dankzij een flinke smeerpartij nog wel mee. Geen paarse bloeduitstortingen dit keer maar nette gele met een beetje blauw Haha! . Helpt ook als een paar een klap heeft gehad en daardoor een dikke hak, kogel oid heeft. En ik heb het ook eens op m'n hoofd gesmeerd nadat ik m'n hoofd had gestoten tegen de zadelophanger . Geen bult maar wel koppijn. Ook voor lompe baasjes van paarden dus Knipoog

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:34

ik heb het ook in huis, ik weet niet precies alle werkingen, maar bij alle verwondingen geeft het wel verlichting.
een echt WONDERMIDDEL

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:47

Nou ik sluit me direct aan bij Natascha en Kinglover. Mm ik ga het ook voortaan maar bij mezelf erop smeren, want ik kan precies aansluiten bij het verhaal van Natascha (ben ook af en toe een flinke lomperik). Oja Simmie, in jouw geval zou ik het er zeker opsmeren nu je paardje herstellende is. (ik hoop voor je dat het snel helemaal verdwenen is)
Groetjes

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 21:43

Nou, ik heb dus traumeel gel op de pees van mijn paard gesmeerd maar na een paar uur toen ik weer bij m was voelde het been warm aan en zelfs sponzig als ik in zijn pees kneep. Dat is volgens mij toch niet de bedoeling van traumeel. Misschien is ie er gevoelig voor??

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:39

hoe lang hoort de gel er dan op zitten, en hoe vaak? Ik had er namelijk ook nog nooit van gehoord, en ook die van mij is herstellende van een peesblessure.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 12:59

In de gebruiksaanwijzing staat 2 a 3 maal daags de aangedane plek licht inwrijven. Hoe lang de gel moet blijven zitten staat er niet op en ook niet of je de oude gel er eerst moet afspuiten voor je er nieuwe op doet.
Ik spuit de oude gel er wel eerst af, kan ik ook gelijk zijn been koelen.
Maar ik vind dat de gebruiksaanwijzing wel veel uitgebreider en duidelijker mag.

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:16

Hoi, je moet het spul erop smeren als het been droog is (waarom weet ik niet, maar dat vertelde mijn da), En het is wel de bedoeling dat de pees met de traumeel juist van binnen uit verwarmd wordt door de traumeelgel. Koude helpt niet meer zo goed wanneer de peesbeschadiging al langer is (wel in het begin). Daarom raadt mijn da ook af dat je er dan bvb. coolinggel op smeert. Gewoon zo vaak als je zelf tijd hebt erop smeren, het is het beste zoiezo 2 keer per dag maar mag ook 4 keer hoor. Van die sponzigheid kan ik niet goed beoordelen. Kijk effe in de gebruiksaanw. wat er staat als paarden er gevoelig voor zijn. (en anders voor de zekerheid de da bellen). succes!

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:13

Deze gel hielp bij mijn paard ook niet echt goed. Ik had ook het idee dat het been wat sponzig werd. Ik had een beter resultaat bij Cole''s liminent GEL.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:15

Ik heb het jaren geleden al eens gebruikt, toen het nog heel onbekend was.
Toen ook bij een paardje met peesblessure, en het heeft inderdaad erg goed geholpen. Alhoewel, dat denk ik, want in hoeverre kun je dat nou controleren?

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:17

PAS OP , Traumeel heeft ook een pijnstillende werking!
Let hierop en ga er niet vanuit dat het over is omdat de pijn weg is.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:33

1 van de bestanddelen is smeerwortel (Symphytum). Deze plant staat bekend om het celherstellend vermogen. Doet wonderen bij peesblessures en botbreuken. Ik ben me vanwege mijn studie wat in de planten aan het verdiepen en kwam deze van de week tegen. Zit geloof ik ook Arnica en Echina in. Ik vind het superspul iig. Ook voor lompe baasjes Haha!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:52

Of voor baasje die met trap en al naar beneden valt en rare dingen met zijn ribben doet *LOL*

lbfginsel

Berichten: 158
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:52

Traumeel S kan ook op open wonden worden gebruikt, Traumeel T is alleen voor kneuzingen en dergelijke. Wij hebben het standaard op stal (al jaren) gebruiken ook de druppels en niet alleen voor de paarden maar ook voor ons zelf! :j
Als je een keer een kneuzing oploopt omdat je paard bijvoorbeeld een beetje hardhandig was smeer het er maar op en je zult merken dat je veel minder blauwe plek krijgt, moet je wel blijven smeren natuurlijk.
Traumeel T is voordeliger, DocHorse.nl verkoopt beide soorten.

Ik ken een amazone die zichzelf injecteert met ampullen Traumeel als ze er af is gevallen.....

marietje1000

Berichten: 781
Geregistreerd: 31-01-12

Re: Wat doet Traumeel S gel nou precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:44

Lang leve de homeopathie.