Bokt vol met gefrustreerde mensen????

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Bokt vol met gefrustreerde mensen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 12:18

Ik vraag me echt wel eens af waarom mensen zo vreemd reageren op sommige topics. Persoonlijke aanvallen op mensen die ze niet eens kennen en vooral niet lezen wat er geschreven wordt.
Het lijkt wel alsof sommige mensen Bokt gebruiken om hun frustraties af te reageren, erg jammer.


Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:20

Gebeurd steeds vaker. Erg irritant als je het dan over een serieus onderwerp probeert te hebben en ze gaan ruzie lopen zoeken.. Af en toe krijg ik daar meer als genoeg van!!

Maar, andere topics zijn weer super gezellie.. Daar blijf ik voor komen

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:20

ja het is mij ook al opgevallen, misschien is het voor die mensen
die heel erg last hebben van dit soort frustraties tijd voor een
cursus yoga.

Oke je hoeft niet iedereen even aardig te vinden, maar hou
dan gewoon je mond dicht en val iemand niet persoonlijk aan
als het je niet zint.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:21

Denk dat je dat blijft houden op zo'n groot forum. Ik zal het ook best weleens doen, dat denk ik zeker, alleen kom ik vaak erger over dan ik het bedoel, waarop ik vaak aangevallen word.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:24

af en toe denk ik prescies hetzelfde.
Misschien uit verveling?

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:24

Is niet alleen zo op bokt hoor... eigenlijk overal wel op internet. Oh, en buiten internet ook.. Zitten altijd wel mensen tussen die het gewoon erg fijn vinden om het plezier van andere mensen te verzieken....

Europe is our playground

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:27

Ik denk dat het idd altijd wel een beetje zal gebeuren op drukkere forums. Maar de laatste tijd is het hier wel heel erg.

Heel erg jammer. Mensen die elkaar niet kennen vliegen elkaar aan en bieden alleen maar op wie er beter/meer weet van paarden. Hier kan ik mij het meest aan ergeren! Laat iedereen toch in zijn/haar waarde. Zo houden we het voor iedereen gezellig Party!!

En mij maakt het niet veel uit wie er meer ervaring zou hebben, als je het maar gezellig hebt. Daar is dit forum toch voor. Natuurlijk door ook wat van elkaar te leren, maar door elkaar aan te vliegen zal je niet veel leren.


Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 12:27

Het is jammer dat mensen zich niet in kunnen houden en daardoor het plezier van de rest vergallen. Als je iemand persoonlijk aan wilt vallen doe het dan via pb en verziek niet een heel topic ermee. Het lijkt wel alsof het stoerdoenerij is maar dat houdt meetal; na je puberteit op toch. En de gemiddelde leeftijd van de topicverziekers ligt daar wel boven.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:28

Tsja, internet is ook gewoon een hele makkelijke manier om iemand lekker anoniem af te zijken en het leven zuur te maken. Dan kan "buiten" niet meer.

Maak me er zelf ook schuldig aan hoor!

Ehmja??

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:28

manic schreef:
Is niet alleen zo op bokt hoor... eigenlijk overal wel op internet. Oh, en buiten internet ook.. Zitten altijd wel mensen tussen die het gewoon erg fijn vinden om het plezier van andere mensen te verzieken....


En die andere mensen niks gunnen !
Ik vind het wel storend dat mensen persoonlijke dingen in een topic smijten, hiet heb je pb voor !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 12:30

Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren dat ze zelf niet op een hoger voetstuk komen als ze iemand anders naar beneden trappen.

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:45

Ik wordt niet goed van alle ruzies en aanvallen op bokt. Het is erg duiddelij kte merken. Mensen lezen niet meer wat er staat maar denken te weten wat er bedoelt wordt. Altijd dat dubbelzinnige.
Als je denkt dat er wat anders bedoelt wordt dan bedoel je dat dus zelf ook met wat je neerzet. Het gezegde "Zo als de waard is vertrouwt hij zijn gasten" lijkt hier soms erg van toepassing.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:48

Goh,kom ik nou net uit zo'n topic gerold zeg Haha!
Ik kan melden dat ik soms zoiets had van jemmig zeikerd,rot toch op met je gezever. Boos!
En waarom is men dan zo aan het zeiken gegaan?
Men heeft een reactie in het topic gelezen en dat heel persoonlijk opgevat(terwijl dit niet zo bedoeld was dus) en reageerd gelijk terug of zijn leven er van af hangt.Tuurlijk wil iemand die dat stukje had gescheven ook nog even terug reageren wat er nou precies bedoelt word en oeioei dan heb je de poppen aan het dansen want ineens zie je weer een reactie daarop verschijnen met dingen als,jij bent dit en jij bent dat en dat soort artelijke opmerkingen.Stel nou toch dat ik iets schrijf wat een ander perongelijk verkeerd leest,dan zou het toch gewoon associaal zijn als ik ineens te horen krijg hoe een K*Twijf ik wel niet ben omdat ik zoiets over iemand durf te zeggen.Je hebt toch een mond,dus kun je ook op een vriendelijk toon met elkaar overleggen wat er bedoelt word en niet meteen in de aanval schieten bij een eerste gedachten!
Sorry hoor maar er zitten er een paar tussen hier waarvan ik denk,komt...weer aan hoor,word weer erg gezellig dan.
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik altijd een vrolijke meid ben en mijn best doe om niemand af te kraken.Ook ik word wel eens verkeerd begrepen en dan neem ik gewoon de moeite om mijn excuus aan te bieden en uit te leggen dat ik er niks mee bedoelt heb.
Mocht het nou zo zijn dat ik dan net iemand tref die ineens tekeer zal gaan,dan zijn ze bij deze gewaarschuwd want ik spring rustig van mijn stoel en al moet ik deze hele wereld over,die persoon vind ik! Extreme duivel Ik laat me namelijk niet alles zeggen en al helemaal niet als ik me van geen kwaad bewust ben!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:49

ik kan niet voor de anderen spreken, maar ik zelf ben niet gefrustreerd, verre van het. mensen die zich irriteren aan anderen hebben uiteindelijk alleen zichzelf ermee.

Amor Vincit Omnia

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:51

Ja, Holly, je hebt wel gelijk. Als je tegenover elkaar zou staan zou je dingen ook veel beter duidelijk kunnen maken. Nu kun je allerlei spoken zien in een stukje tekst.

Ehmja??

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:55

ik ben ook niet gefrustreerd hoor Haha!

maar soms zie je idd een topic vol staan met van die reacties dat je echt denkt van djeez zeg dan nix ofzo!

valt wel op dat het regelmatig dezelfde mensen zijn, of iig dat degene die een topic een beetje verzieken, dat dan steeds bij topics van dezelfde bokker doet, dus misschien zijn ze niet zo zeer gefrustreerd maar hebben sommige mensen wat moeite met elkaar

maar ja daar heb je pb's voor om dat uit te vechten!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:58

Ik ben van mening dat elke bokker hier is met de reden dat men allemaal om paarden geeft.De een is beginner de ander proffecioneel.Het wil niet zeggen hoe hoger hoe meer Air je mee moet slepen.Absoluut niet juist!
Men kan lekker babbelen met lotgenoten en leert weer dingen van een ander.Je kunt je ei kwijt door zelf een topic te openen,maar nergens op de wereld is er iemand achter de computer gestapt met het idee om vandaag die en die maar eens af te zeiken.Meningsverschillen heb je altijd maar om daar nou een hele scheldpartij van te maken,dan ben je voor mij toch echt op het laagste niveau aangekomen hoor.Dus mensen,heb je vaak commentaar op je teksten dat ze wat verkeerd begrepen worden,ga dan eens een cursus smilies doen dat verzacht de pijn wat meer voor de mede bokkers die betrokken worden in dat gekibbel!!! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:59

Je hoeft er geen lef voor te hebben om rottig uit de hoek te komen als je je toetsenbordje gebruikt. IRL steeds zo uit de hoek komen, is lef hebben, veel vrienden zal je niet overhouden en overal gedonder en gezeik. Deze levenshouding vol blijven houden vind ik lef hebben.


Dusss om lekker via internet afzeiken is dat misschien een stoere houding van een lafaard? Misschien een leuk nieuw topic.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:13

Mijn mening in dit alles is "live and let live" en laat iedereen lekker in zijn of haar waarde Lachen Je (ik spreek hier in het algemeen Haha! ) kunt dan misschien bij jezelf denken "dat is toch saai en geeft weinig spanning" maar denk ook eens aan de ontvanger en niet aan je eigen genoegdoening. Denk dat het meer gewaardeerd wordt dat je aan je medemens denkt dan aan jezelf. Zorg alleen dat je jezelf niet compleet wegcijfert en als je al van je af moet bijten doe dat dan zo redelijk mogelijk of reageer niet meer Lachen

Ik denk dat men zich ook moet realiseren dat bepaalde reacties juist geplaatst worden om weer bepaalde reacties uit te lokken van een ander persoon en dat vind ik persoonlijk vrij laag... maar goed... ieder z'n meug (live and let live Haha! )[/b]

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:23

Zo eens in de zoveel tijd komt er weer een topic met "het is hier niet meer gezellig" en over de manier waarop mensen met elkaar omgaan ("het wordt steeds erger").
Voorlopig blijft iedereen komen, terwijl iedereen de vrijheid heeft om hier niet te komen.
Net zoals er de vrijheid is om een topic wel of niet te lezen.
Soms heb ik het gevoel dat er sommige mensen zijn die graag de fatsoensrakker uit willen hangen door er een opmerking over te maken, maar ondertussen smullen van de scherpe opmerkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:25

IK voel me wel eens vreselijk gefrustreerd! Over sommige opmerkingen of berichtjes. Ik heb dan al wel 10 keer een reactie getypt die ik uiteindelijk dan toch weer wis. Ik ben nog niet zo heel lang op Bokt en weet dus niet hoe het er "vroeger" aan toe ging. Maar idd, de sfeer is erg onvriendelijk in sommige topics, en ik betrap mezelf erop dat mijn humeur daar echt niet beter van wordt.

Misschien maar een tijdje niet bokken ofzo..... Scheve mond

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:27

volgens mij zijn mensen over het algemeen gewoon gefrustreerd Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:39

Chrissie schreef:
volgens mij zijn mensen over het algemeen gewoon gefrustreerd Haha!


maar als je sommige mensen ziet, weet je gelijk wat echt erg is.
Als ik een rotopmerking weet hou ik die voor me. Dat is toch niet meer als normaal, wat heb je eraan om altijd maar mensen af te zeiken.
ik zie daar de lol nie van in hoor

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:39

Gefrustreerd? Neuh.
En die topics waar ruzie wordt gemaakt snap ik ook niet zo goed. Als je afgezeken wordt dan reageer je toch gewoon niet terug? Gewoon reageren op mensen die het wel goed met je voor hebben. De rest is onbelangrijk. Heel erg simpel hoor Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:41

Romkabouter schreef:
Gefrustreerd? Neuh.
En die topics waar ruzie wordt gemaakt snap ik ook niet zo goed. Als je afgezeken wordt dan reageer je toch gewoon niet terug? Gewoon reageren op mensen die het wel goed met je voor hebben. De rest is onbelangrijk. Heel erg simpel hoor Lachen


vind ik ook, en als je dan zo nodig ruzie met iemand hebt vecht dat dan uit IRL of via pb val daar anderen dan niet onnodig mee lastig.