De spiegel......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

De spiegel......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 12:36

Emeraldo heeft altijd al wat moeite gehad om netjes aan de teugel te lopen en tegelijk te werken...
Het gaat nu al een hele tijd goed, maar altijd als ik langs de spiegel loop en erin kijk, lijkt het net alsof hij niet goed aan de teugel loopt, net iets te weinig.
Als het echt veel te weinig is leg ik er af en toe een slof bij, hij loopt dan super mooi aan de teugel.

De mensen die dan aan het kijken zijn zeggen dat hij eigenlijk altijd zo loopt. Zou het zijn dat steeds als ik langs de spiegel loop, Emeraldo nog wat meer vraag, om het extra goed te doen en het dan juist verpruts? Op de manege zegt iedereen dat hij supernetjes aan de teugel loopt......

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2



Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 12:39

Ik wou dus eventjes weten of jullie jezelf ook zo zien in de spiegel.....

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:36

Het kan best zijn dat jij terwijl je in de spiegel kijkt, wat minder vraagt aan je paard dan wanneer je niet in de spiegel kijkt. Laat je anders een keer filmen door iemand dat werkt beter denk ik dan heb je ook een beter totaal beeld.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:56

in de spiegel kijken word door vrijwel elke instructeur afgeraden , je gaat dan altijd netjes in de houding zitten en misschien krijg je dus daardoor juist net dat beetje teveel aan spanning.en ik ik vind dat je als ruiter moet kunnen VOELEN dat je paard goed aan de teugel loopt, als er een krulletje is, wat je voor het oog mooi vind, hoeft dat echt nog niet goed te zijn , veel paarden hebben ook een eigen houding,als je teveel of te weinig in de hand hebt loopt ie niet goed aan de teugel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:07

Mijn paard moet altijd zelf even kijken en dan ben ik hem ook kwijt. Maar goed dat was off-topic

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:16

Ik zou me ook niet te veel op die spiegel richten. Soms voelt het goed en dan kijk je en dan is het net iets minder. Ik zou dan niet door die moment opname mijn rijden gaan veranderen, je moet je toch verdraaien om de spiegel te zien.
offtopic: Bij ons in de rijhal hangt een spiegel aan het eind van de lange zijde en die hangt iets naar voren. Zo kun je jezelf van voor bekijken.
Hoef je niet anders te zitten en je kunt goed zien of jij en je paard recht zijn en het is ook erg handig bij schouderbinnenwaarts en travers.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:40

Ik richt me altijd op de spiegel, ik kijk dan of bijvoorbeeld de wissel helemaal recht is gesprongen, of de schouderbinnenwaarts goed is enz. Het blijft ook een kwestie van gevoel maar die spiegel vind ik ook heel belangrijk.
Ik kijk af en toe ook of ze wel helemaal bovenin loopt of nog hoger kan, in de wedstijdhouding heb ik vaak het gevoel alsof helemaal niet nageflijk is maar dat is wel zo, dat zeg de spiegel.
Een blik is maar een fractie van een seconde, dan ga ik echt niet in eens anders rijden..

She's my lady Lovers

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:47

Wij hebben zelf geen spiegel hangen (=buitenbak), maar in het raam van het huis kun je jezelf+paard altijd wel redelijk zien. Alleen zodra ik me daarop ga richten lukt het nooit precies op dat stukje... De hele bak loopt ze super, behalve langs het raam. Dus het zou goed kunnen zijn dat je dan net te graag wil en net te gespannen gaat zitten, of iets je spieren spant. Dat is bij mij hoogstwaarschijnlijk dus wel het geval.

Hoezo holle bolle Fries ?!

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:07

laat die spiegel voor wat het is, als ik in de spiegel kijk zie ik ineens dat er van alles fout is teriwjl net daarvoor de instructrice zegt dat ik prima zit...je gaat je gewoon proberen perfect te zitten en alles en dat gaat dan juist mis...

Your stairway lies on the whispering wind

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 12:19

Gelukkig ben ik dus niet de enige!!!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:37

[quote="crossmonster"]in de spiegel kijken word door vrijwel elke instructeur afgeraden , je gaat dan altijd netjes in de houding zitten en misschien krijg je dus daardoor juist net dat beetje teveel aan spanning../quote]

Wat een onzin! Die spiegels hangen er toch niet voor niks? Je hbet ogen gekeken om mee te kijken en als jij denkt dat je pard goed loopt, en je spiegl vertelt dat ie sloft of niet genoeg ondertreed, dan is dat toch juist een mooi hulpmiddel. Lang niet elke ruiter is kunstig genoeg om alles te voelen!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:20

Vaak is het zo dat als je in een spiegel kijkt of het aan iemand wil laten zien dat het dan altijd iets minder gaat heb ik ook ALTIJD!!!!!!!!!!!!!

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:38

Een spiegel vind ik echt vreselijk iritant, ik ga er de hele tijd inkijken. Thuis hebben we geen spiegel, maar ik ben zo erg dat ik telkens ondanks dat ik het niet wil naar mijn schaduw zit te kijken. Dat is zo dom van mij, want de schaduw vertekent enorm.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:03

haha ik WIL er wel inkijken.. maar het gaat niet want Zazou is de klein.. je ziet dan net mijn boven lichhaam Tong uitsteken maar ik kijk meestal in het kantine raam en dan valt mij ook op dat ze niet goed loopt, terwijl ze dat toch best wel doet

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:32

Ik heb nog maar een paar keer met een spiegel in de bak gereden en ik kijk dan vooral naar mijn eigen zit (dat vind ik het aller belangrijkste)
Als die goed is, ga ik proberen het paard naar beneden te laten lopen met zijn hoofd (wat meestal niet lukt, maar goed)

tssss

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 15:30

Laura"]
[quote="crossmonster schreef:
in de spiegel kijken word door vrijwel elke instructeur afgeraden , je gaat dan altijd netjes in de houding zitten en misschien krijg je dus daardoor juist net dat beetje teveel aan spanning../quote]

Wat een onzin! Die spiegels hangen er toch niet voor niks? Je hbet ogen gekeken om mee te kijken en als jij denkt dat je pard goed loopt, en je spiegl vertelt dat ie sloft of niet genoeg ondertreed, dan is dat toch juist een mooi hulpmiddel. Lang niet elke ruiter is kunstig genoeg om alles te voelen!


vanwege de redenen die hier in het topic al vermeld staan , word het afgeraden , vooral dat je dat stukje dan gespannen gaat zitten en het paard daar steeds op zal gaan reageren .

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:29

als je in de spiegel kijkt, ben je daar met je gedachten en dus minder bij je paard. als je je minder op je paard concentreerd, let hij ook minder op jou. Zo loopt hij dus minder aan de teugel.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 18:25

Ik blijf wel met mijn gedachten bij het paard. Kijk alleen opzij, of in de spiegels in hoek. Maar ik denk dat crossmonster wel gelijk heeft.....

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:26

Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:46

Maar hoe doen jullie dat dan als je met meerdere ruiters rijd en je kijkt opzij.
Of in een parcours en je kijkt naar de volgende sprong.
Of als je aan het rijden bent en er zegt iemand wat tegen je.

Je moet toch gewoon in een spiegel kunnen kijken, en alleen je hoofd kunnen draaien zonder dat je hele zit veranderd?

Zoniet, tijd om daar op te oefenen dan. Lachen

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:40

Waarom zou er bij Tineke, Coby en Anky één grote spiegel aan de hele korte zijde hangen???
Hij zou er niet hangen omdat je van een spiegel afgeleid wordt...

She's my lady Lovers

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 12:29

Als ik langs de spiegel loop kan Emeraldo door de deur naar zijn stal kijken, misschien vind hij dat iets interessanter dan werken, en loopt hij daarom iets minder.....

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:30

runningkawa schreef:
Maar hoe doen jullie dat dan als je met meerdere ruiters rijd en je kijkt opzij.
Of in een parcours en je kijkt naar de volgende sprong.
Of als je aan het rijden bent en er zegt iemand wat tegen je.

Je moet toch gewoon in een spiegel kunnen kijken, en alleen je hoofd kunnen draaien zonder dat je hele zit veranderd?

Zoniet, tijd om daar op te oefenen dan. Lachen


er is duidelijk gezegd dat de spiegel afleid, omdat je dan EXTRA je best gaat doen voor dat plaatje in de spiegel, parcours of mederuiters is heeeeel wat anders !

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:50

Nistria schreef:
Waarom zou er bij Tineke, Coby en Anky één grote spiegel aan de korte zijde hangen???
Hij zou er niet hangen omdat je van een spiegel afgeleid wordt...

She's my lady Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:57

Citaat:
is duidelijk gezegd dat de spiegel afleid, omdat je dan EXTRA je best gaat doen voor dat plaatje in de spiegel, parcours of mederuiters is heeeeel wat anders !

Dan maar afleren om daar zo anders te rijden.
Ook dat hoort dan bij paardrijden Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nuevo_mien, Ubermetrics, wortel115 en 45 bezoekers