de overgangen terug...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-01 20:50

gaan dus gewoon echt niet, als ik bijv. van draf naar halthouden wil dan duurt het echt heeeeeeeeel lang,en als ik dat sneller zou willen dan gaat ie meteen tegen de hand en loopt ie gewoon door. Dat heb ik bij alle overgangen terug, ook bij de middengalop ik krijg hem niet netjes terug als ik het dus sneller wil doet ie meteen zijn hoofdomhoog
wie weet wat ik misschien het beste kan doen????
alvast bedankt groetjes astrid

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 21:04

heel erg veel oefenen. Afgewisseld met veel figuren rijden. Je paard heeft een manier gevonden om te doen wat hij wilt, je moet hem verrassen, bezig houden. Niet laten bepalen wat je doet. Veel stellingveranderen, veel wegdraven, terugnemen, uitstrekken en weer helemaal terugnemen. Draf/halt overgangen, halt/galop ed. HEeeeeeeel erg veel remmen en gassen dus, en ondertussen soepel(er) houden(maken). Als je 'm bijna doodgooit met wat jij wilt, dan gaat het uiteindelijk ook met de overgangen een stuk beter. Of je nou problemen hebt met overgangen van draf naar stap of juist van stap naar draf, je moet het doen tot je paard opgeeft en het heel makkelijk doet. Ondertussen moet je zorgen dat hij op je teugelhulpen gaat reageren (als ik dit zo hoor doet hij dat niet helemaal) dus veel buigen, figuren ed.

Laudine

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 23:32

Zelfde idee als bij onze Berber. Zie verhaaltje sterke mond. Ik bedoelde daar een beetje hetzelfde.
Ik rij nu veel overgangen en sta overal waar het kan stil.
Gaat al veel beter.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 11:06

Inderdaad veel overgangen rijden, en dan niet telkens halthouden, maar ook van middedraf naar verzamelde draf en terug, naar de stap enzo. Gebruik zoveel mogelijk je zet, geef ophoudingen met je handen.

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-01 17:25

heb net gereden en ging echt heel goed ik heb echt superveel overgangen gereden en hij werdt helemaal los en ging echt lekker lopen, bedankt!!groetjes astrid