Zijn de paarden bij een veemarkt wel te vertrouwen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
charity
Berichten: 92
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-01 10:27

Hoi
Jullie weten denk ik al dat ik een paard krijg.
Nou ik ging op de paardenmarkt kijken in utrecht maandag.
En ik zag een paard voor 2000,00
mAAR zijn die paarden op de veemarkt wel te vertrouwen.
Verward

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 11:18

hoihoi
als je een paard op de markt wil kopen, is het vaak verstandig om een veearts of iemand anders mee te nemen die er veel verstand van heeft. want paarden op de markt markeren eerder iets dan de paarden die je particulier koopt.
groetjes liselot

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 11:20

Ja..dat weet je nooit..Ik zou er nog eens erg goed over nadenken als je naar een markt gaat, je niet weet wat het karakter het beestje hefet, je hebt immers mar kort de tijd om te beslissen. Ik weet niet of je daar ook kan laten keuren door de dierenarts, maar dan zou ik dat zeker doen, juist op een markt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 11:26

Je moet het op de markt net zo goed zien te treffen als elders. Overal kun je goede en / of slechte paarden aantreffen. het gaat vooral op de verkoper die je treft, of hij eerlijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 11:42

De paarden zijn vast wel te vretrouwen alleen kloppen de verhalen die de handelaren er bij vertellen vaak voor geen meter.
Vraag je wel af waarom iemand een paard op de markt verkoopt. Er zijn genoeg andere manieren om je paard te verkopen, op de markt gaat het vooral om snelle handel en snel geld.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 12:11

Er staan hele goede paarden op de markt, maar je moet ze er wel weten uit te pikken. Neem dus iemand mee die er verstand van heeft en geef dan liever wat meer voor een paard uit dan dat je met een onhandelbaar beest thuis komt.

Dees

Berichten: 18914
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 12:47

Een paard op de markt kopen is tricky, omdat je eigenlijk niet goed de kans krijgt om de gangen van het paard te beoordelen (probeer het maar eens in de mensenmassa). Je kan de gezondheid met wat kijk erop wel een beetje beoordelen, het karakter toont zich absoluut wel op de markt. Maar voor een paard met een prijs van 2.000 gulden moet je niet te kritisch zijn, die prijs zit maar net boven de slachtprijs... als het paard dan nog bruikbaar is heb je geen miskoop. zo'n paard mankeert iets, dat kan niet missen, maar het kan heel best zijn dat zo'n paard nog wel wat jaren lol kan betekenen voor een niet zo kritische ruiter/menner. het is maar net wat je er mee wilt. Let wel goed op de ademhaling, een demp paard kan je echt bijna niets meer mee.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:23

Bij een handelaar zijn de prijzen meestal ongeveer hetzelfde en bij een handelaar kan je je pony of paard altijd terug brengen als het niet gaat en op de markt kan dat niet.

Ik weet dat je nog erg jong bent, er zijn ook leuke pony's te koop van ongeveer 1.35 met zadel en hoofdstel voor 2000,- die betrouwbaar zijn.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 15:07

Een paard kan best op de markt gekocht worden, maar koop dan een pony die jonger dan 3 jaar is, dan kun je er (meestal) van op aan dat er nog niks mee verknoeid kan zijn qua rijden. neem altijd iemand mee die er meer verstand van heeft dan jou, die kan je helpen met het bepalen van de gezondheid.