pffff, sommige bemoeials...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

pffff, sommige bemoeials...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 22:06

Vandaag was het weer bingo op stal hoor...
Er komt zo af en toe een bepaald vrouwtje... Die weet alles beter.
Om te beginnen heeft ze een albino... (ok, ze heeft blauwe ogen, maar toch is het een albino)
Dus ik: Dat heet toch cremmelo?? Nee, het is een albino.
Ok, mij best...
Toen begon het al toen Myst geboren werd. Het was onmogelijk dat ze een maand te vroeg was, dan had ze dood geweest, ik zou me wel vergist hebben in de dekdatum.
Geprobeert duidelijk te maken dat Hon 9 JUNI voor het laatst was gedekt, en 6 JUNI voor het eerst... nee, het was en bleef onmogelijk.

Net was ze er weer...
Een stalgenoot vraagt mij puur geintresseerd (waar zij bij stond) wat brengt zo'n minipaard nou op?
Zij gelijk met haar grote waffel er tussen: Dat is een shet!!!
Ik: Dat is geen shet, dat is een minipaard
Zij: Die moeder is toch een shet?
Ik: Ja, hon wel, maar Myst is minipaard, haar vader is volledig mini gefokt.
Zij: Mijn pony in het klein, DAT is een mini paard (heeft ze overigens op zich wel gelijk in, want ze heeft een schitterende pony qua type)
En, dan heeft ie dus geen papieren.
Ik: Ze heeft wel papieren
Zij: Dat kan niet, want de merrie is geen mini paard...
Ik: Dat hoeft ook niet, geprobeert uit te leggen wat het NMPRS inhoudt
Nee, was allemaal niet waar, en als ie papieren had, dan had het ook met een letter moeten beginnen
Ik: Het is geen KWPN, het is minipaarden, dat werkt niet hetzelfde.
En toen begon ze Myst af te kraken. Ze stond niet goed op haar pootjes (achter staan de puntjes van de hoefjes nog steeds van de grond) achterhand was zwak, en owhja, ze is ook niet zwart....
Gewoon waar ik bij stond he!
Laat iedereen toch lekker in hun waarde, al heb ik een onwijs lelijke rotknol die op 4 poten kreupel loopt, als ik er blij mee ben is het toch goed???

Nu kan ik er wel om lachen, maar ik werd echt boos.
Dus ik van ja hoor, je hebt gelijk, ben weg gelopen (met hon en myst) en heb ze neidig op stal gezet.
Maarja, toen ik ze zo zag staan, en vooral Myst haar koppie, werd ik toch weer trots Lovers



Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:11

ik vind dat je gelijk hebt!!!!!!!!!1 Haha!:D:D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:15

laat maar blaten, sommige mensen denken het altijd beter te weten dan een ander, ondanks dat die ander(jij dus in dit geval) heel goed weet waar hij/zij het over heeft, en die gene dus zo te horen totaal niet weet waar ze het over heeft
wees maar lekker trots op je paarden, het is zeer zeker een stel om trots op te zijn, alledrie die meiden van jou

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:17

pffff heel fijn van die mensen die zo wijs zijn Misselijk
lekker laten kletsen, je weet toch zelf wel wanneer ze gedekt is en hoe het zit met de mini-paarden
jij hebt tenminste een echt mini-paardje en geen nep-albino Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:36

Is dat ie ene die ik zag toen ik er was die donderdag?? Zal wel als ik het zo hoor Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:41

Goh dit is toch redelijk normaal in de paardenwereld? Ik weet niet beter of er zitten mensen tissen die andere niks gunnen, het is gewoon afgunst !
Trek je er niks van aan ! Je hebt een knappe shet en een knappe mini ! Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:00

Jeetje wat stom zeg!
Maar een wit paard met blauwe ogen is toch Cremello? Dan heeft ie toch ook een beetje een goudkleurige vacht?
Als ie geen rode ogen heeft, kan het dan een albino zijn?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:52

Hhhmmm...net zoals beige ratten met rode ogen ook albino zijn? Haha! Knipoog

Denk dat je dat in de hele dierenwereld wel hebt, er zijn altijd mensen die het beter weten en vooral als het om een ander gaat.

Dus jij hebt lekker een hele mooie nep mini en een mislukte shet waar je heel erg blij mee bent.
En zij heeft een echte albino....een "foutje" van de natuur Bloos Knipoog

Tsja....mijn haflinger is vrij klein..dus ik heb een mislukte haflinger....die tot overmaat van ramp nog een gele staart heeft omdat ze in der hengstige periode der van alles inspuit
Kruising golden retriever/haflinger dus...heel erg byzonder

Greetsz Syl *byzonder melig op dit tijdstip sorry, maar leef wel echt met je mee *

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 00:07

Heel irritant dat soort mensen, maar je kunt er het beste maar om lachen..

Heb je haar niet gezegd dat als het een albino zou zijn, ze dan direct naar één of ander wetenschappelijk instituut moest stappen? Als het een albino was, zou ze de enige ter wereld hebben.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 00:32

Ik kan mezelf ook altijd zo vreselijk kwaad maken, als mensen EEN DIER afkraken.
Alsof de mensen zelf wel perfect zijn.......
Als wij ergens een paard willen kopen, zullen we dat ook nooit doen.
Ik weet hoe erg ik het zelf vind, als mensen zeggen dat Mozart een steile kont heeft en niet mooi is...........

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 00:42

Supertje schreef:
Heel irritant dat soort mensen, maar je kunt er het beste maar om lachen..

Heb je haar niet gezegd dat als het een albino zou zijn, ze dan direct naar één of ander wetenschappelijk instituut moest stappen? Als het een albino was, zou ze de enige ter wereld hebben.


Dat is niet helemaal waar. Ik heb een Albino gekend, wit paard met rode ogen. Vreselijk om te zien vond ik het, maar dat is mijn mening. Ik hou ook niet van andere dieren met rode ogen.

En voor Stef: lekker laten kletsen, als jij maar gelukkig bent met je pony's, dat is wat telt, niet wat de rasbenaming is toch?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 07:22

Ik denk dat ze bedoelt de enige Albino met blauwe ogen misschien? Tong uitsteken Want rode ogen bij paarden bestaan wel degelijk.

En sommige mensen weten het altijd beter Misselijk , maar wat je eraan doet, daar ben ik ook nog niet achter gekomen. Ik denk dat ze vanzelf wel tegen de lamp lopen Haha!:D

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 07:30

Hé wat een vervelende mens. ik haat mensen die alles beter te weten (teminste dat denken ze dan), en als ze dan ook nog helemaal je paardjes lopen aftez*iken...terwijl je ze juist iets wil uitleggen.

Maar gelukkig ben jij niet zo als mij en heb jij haar verder gewoon genegeerd Haha! (iets wat ik dus nóóit zou kunnen.. )

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:56

hier kan ik niet tegen! jij weet zelf tog echt wel meer van je eigen paardje af dan zo'n bemoeial! ik had echt fel gerageerd, maarja zo ben ik (ben ik niet trots op hoor) ik word daar zo boos op en dan ook nog een je mooie paardje afkraken! grrrr Boos!

Your stairway lies on the whispering wind

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 09:01

liberty schreef:
Is dat ie ene die ik zag toen ik er was die donderdag?? Zal wel als ik het zo hoor Haha!


Yup Haha!

Ach, als er een blauwe bal in de bak ligt, en zij vind hem rood, dan is ie dus rood.

Haar pony is trouwens creme kleurig (heeeeeel licht) met roze neus en oortjes, witte hoefjes (1 met zwarte streep) en blauwe ogen. Naar mijn weten dus cremmelo (of misschien perlino??)

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:07

Volgens mij is ze gewoon kleurenbind Stef Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:08

tja Haha! Haha! Sommige mensen zijn het ontlopen waard. Beter haar gewoon gelijk geven en lekker van je beesjes genieten. Heeft veel meer waarde dan gelijk krijgen ergens is.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:51

Wat een muts zeg... Lekker d'r gang laten gaan en volgende keer niet eens meer op ingaan..

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:59

Gewoon laten kletsen. Tegen zulke mensen kan je maar beter niet in conclaaf gaan, want dat wordt een gebed zonder eind. Gewoon geen input geven....

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:07

Laat die nou maar lekker zwetsen daar komt niet echt iets nuttigs uit zo te lezen, en jij moet gewoon heel erg trots zijn op je paarden Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:13

pjotr schreef:
ik vind dat je gelijk hebt!!!!!!!!!1 Haha!:D:D


ik ook!!!

Lynn B+18 - L1+13

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:16

stef"]
[quote="liberty schreef:
Is dat ie ene die ik zag toen ik er was die donderdag?? Zal wel als ik het zo hoor Haha!

Yup Haha!
[/quote]
ok, weet ik genoeg Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:25

stef schreef:
En toen begon ze Myst af te kraken. Ze stond niet goed op haar pootjes (achter staan de puntjes van de hoefjes nog steeds van de grond) achterhand was zwak, en owhja, ze is ook niet zwart....
Gewoon waar ik bij stond he!
Laat iedereen toch lekker in hun waarde, al heb ik een onwijs lelijke rotknol die op 4 poten kreupel loopt, als ik er blij mee ben is het toch goed???

T'is ongelofelijk, mijn broek zakt er vanaf. Hoe kan een paardenmens het nou in zn hoofd halen om een dier af te kraken waar de eigenaar bij staat? ZELFS als ze gelijk zou hebben dan doe je dat nog niet! Hm, zou haar een koekje van eigen deeg geven hoor. (het is geen albino maar een cremelo en die zijn heel zwak, staan er om bekend dat ze niet ouder worden en 9 van de 10 cremello's zijn zwakzinnig etc. ) Extreme duivel
Wat maakt het uit of het waar is of niet? daar gaat het niet om.

De hond is de betere mens

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:16

gewoon gelijk geven, desnoods al voordat ze begint met blaten
Zelf weet je beter toch?
Er zijn altijd mensen die denken dat ze alles weten en niet openstaan voor anderen, erg kortzichtig, a-sociaal en irriterend, maar ja, zonder dat soort mensen hebben wij heel wat minder te klagen.. en dat is ook niet leuk Haha!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:29

Tyrza schreef:
Gewoon laten kletsen. Tegen zulke mensen kan je maar beter niet in conclaaf gaan, want dat wordt een gebed zonder eind. Gewoon geen input geven....

Helemaal mee eens gewoon niet opreageren, heeft toch geen enkele zin.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, beegee, Gub, IASCrawler, janneke584, Knollboll, Salinah, sterregoud, VogeltjeM, YandexBot en 133 bezoekers