hoge woord eruit, hoefsmid....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 05:47

Een tijdje terug plaatste ik een berichtje over mijn hoefsmid, dat ik toch wel begon te twijfelen over haar werk enzo, maar niet wist hoe te vertellen want (ja lekker excuus, ik weet het) ze is altijd zo aardig en ik ben heel slecht in aardige mensen kwetsen. Dus hoe moest ik dat brengen? Nou op de een of andere manier heeft ze het doorgekregen (via LaNet denk ik en ook door mijn wantrouwende houding) want ik kreeg net een e-mail dat het maar beter zou zijn om een andere hoefsmid te zoeken. Ze nam me niks kwalijk en zei dat ik waarschijnlijk was omgepraat door LaNet. Aan de ene kant moet ik nu blij zijn maar aan de andere kant voel ik me ook een beetje een verader. Waarom kan ik nou niet gewoon recht in iemands gezicht zeggen wat ik van iets vind? Ik kan moeilijk iedereen op de wereld te vriend houden.Zucht, ik moet toch maar wat harder worden....

Ik heb maar een e-mail teruggestuurd, maar die zal ik jullie besparen. (was wel een aardige e-mail hoor!)



Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 08:37

Heel veel sterkte hoor, en het is toch wel belangrijk dat het paard goed bekapt/beslagen wordt.
Mijn instructeur is ook hoefsmid, en als je paard kreupel loopt, ook al is het de pees of wat, hij probeert altijd te helpen met het vinden van de oorzaak, en hij helpt bij het beoordelen of er een da nodig is.
Hij rijdt ook al jaren springwedstrijden, handelspaarden en eigen paarden, en heeft ontzettend veel ervaring met allerlei been- en hoef-klachten.
Heel fijn dus, zo'n instructeur die meteen ziet aan je paard als er wat is, geeft een veilig gevoel.
Ik geef je groot gelijk dat je een andere hoefsmid zoekt, en wees gewoon open tegen de volgende: zeg hem/haar wat de vorige niet zo goed deed en wat er daarnaast niet goed ging.
Misschien helpt het ook als de nieuwe hoefsmid jou wil uitleggen waarom hij wel of niet iets verandert (anders dan de vorige keer) en vraag wat zijn meningen zijn over wel/geen ijzers, veel/weinig hoeven invetten, noem maar op.
Dat je dus een duidelijk beeld van zijn mening/werkwijze krijgt, en hij ook van jou?
Mijn instructeur bekapte/besloeg ook mijn vorige verzorgpaard, en de hoefbevangen pony die er bij stond. Hij legde altijd uit wat hij deed en waarom, hoe de hoeven van die pony groeiden, wat er fout zat en dat het tijd nodig had en speciale bekapping enz. en hoe precies.
Reuze interessant trouwens, de ontsteking bij hoefbevangenheid heeft hij me helemaal uitgelegd, en de gevolgen. Ik ben hoefsmeden totaal anders gaan bekijken *LOL* .
Dus veel succes bij de volgende, en je bent echt geen verrader hoor! Die vrouw zal ondertussen wel van jou geweten hebben dat je een persoon bent die niet graag mensen kwetst. Dusseh...kop op!
Er loopt ergens een hoefsmid op je te wachten die z'n vak uitstekend uitoefend, zodat je niet telkens vol twijfel zit!
Groetjes, Dorine.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 11:37

Ik ben ook heel lief en zachtaardig... Schijnheilig ...maar met ulke dingen heb ik er toch geen probleem mee om het gewoon recht voor zijn raap te zeggen hoor, Escala is belangrijk genoeg dat ik daar niet moeilijk over wil doen... Haha! Dusse...kom maar gerust bij mij in de leer...ik heb het nl ook moeten leren om gewoon te zeggen wat ik vind en geloof me, als je dat eenmaal kan is het best leuk... Knipoog

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 11:58

Toch heb je groot gelijk goede hoefverzorging is de basis. Vanochtend had ik ook met iemand (die komt hier vaak maar wil niet genoemd worden Haha! ) hoe je tactisch kan brengen dat degene die nu de hoeven doet het niet heel goed doet en de smid wel. Moeilijk hoor niemand tegen het hoofd willen stoten maar het is zooo belangrijk goede hoefverzorging.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 17:16

ach meid,mijn vorige twee hoefsmeden heb ik ook niet recht in hun gezicht gezegt dat ik met hun kapte.ik heb ze gewooon nooit meer gebeld daarna..........ik ben dr ook niet zo goed in hoor,ik heb nu tenminste wel een fijne smid*zucht*eindelijk gevonden

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 120 bezoekers

cron