Achterwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 18:12

Ik moet zondag onderlinge wedstrijd L2 rijden, maar ik heb een probleempje met achterwaarts hij gaat nml niet recht achterwaarts, maar wat ziet een jury liever dat ik gewoon achterwaarts ga, dat hij dan scheef gaat en ik hem dan corrigeer of dat ik mn linkgerhand iets naar links doe achterwaarts inzet, mn hand weer op de plaats en dat hij wel recht naar achter gaat.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:59

Bij mijn weten willen ze gewoon recht achterwaarts zien. Zo hoort het ook natuurlijk (bij mij lukt het ook nooit zo best Haha!) ) Het scheelt wel als je bijvoorbeeld op de E-B lijn moet halthouden en achterwaarts, dan is het moeilijker te zien of je recht gaat. Tip: Houd je hand een stukje opzij de kant waar ie uitzwaait, dat wil nog wel eens helpen. Succes!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 22:21

Ja, dat doe ik dus ook en dan gaat het goed, maar misschien heb ik de vraag wat vaag geformuleerd (idd). Moet ik hem voordat ik het achterwaarts inzet corrigeren of nadat hij hij scheef gaat corrigeren?
En hoeveel passen moet hij eigenlijk achterwaart?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 01:48

Bij de inzet zou ik hem corrigeren, onderweg wordt het er toch niet mooier op, dus kun je het beste meteen je hand naar binnen plaatsen, misschien dat ie dan wel netjes en -vooral- vloeiend achterwaarts gaat. In de L2 wordt niet een bepaald aantal passen gevraagd, dus dan ga je uit van een paardlengte ongeveer. Het staat in het proevenboekje ook wel beschreven, voorin waar alles even de revue passeert.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:30

ik zou kiezen voor gewoon doen en dan corrigeren, maar dit lijkt me dat je een probleem in de aanleuning hebt. klopt dat ?

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:25

Ik zou voordat je gaat en je voelt dat hij scheef gaat, alvast corrigeren. En in de L2 zijn het toch enkele passen, dat is dus 2 of 3