Wat zouden jullie doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 22:57

Hallo.

Verder op staat mijn berichtje over mijn pony Scott. (ik word niet goed) Ben vandaag bij de da geweest nog eens uitleg gevraagd wat hij nou allemaal mankeert. Nou heeft hoefkatrol rechtvoor 2 naar 3 en beide acherbenen bevangen. Nu heb ik hem 2 jaar moet nog 5 worden en heb ± 5 maanden hem bereden. Voor de rest een en al ellende hij is een arabier van 152 en kan niet alleen zijn, is een luchtzuiger en een druktemaker (onder het zadel is hij een heel ander paard ontzettend braaf en doet alles wat je hem vraagt) en de rest van zijn problemen. Toch wil ik hem oplappen om daarna een goed tehuis voor hem zoeken... wat zouden jullie doen... Ik ben zelf helemaal kapot hiervan aangezien ik alles heb gegeven. Het doet pijn in mijn hart maar ik denk niet dat hij gelukkig word bij mij. Graag jullie reactie. Mochten jullie een gezelschap paard of recreatiepaardje zoeken nadat hij weer op de been wil ik hem wel wegdoen t.e.a.b. (Hij is super mooi om te zien echt een shower en kan licht dressuur werk) ik hem binnen 5 maanden 2 winstpunten in de B behaald.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:53

waarom doe-wil je hem dan weg doen?
je schrijft zelf van "Ik ben zelf helemaal kapot hiervan aangezien ik alles heb gegeven" hoezo hou je hem dan niet?
en hoezo zou hij bij jouw niet gelukkig zijn en bij andere wel?
of wil je hem weg doen omdat jij verder wil in de dressuur en je met dit paardje niet zo heel ver meer zal komen?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:44

Ja ik begrijp het ook niet helemaal.
Misschien is het interessant voor je om eens bij Antoine de Bodt te kijken? Die heeft een speciale aanpak voor paarden met hoefkatrolontsteking en geeft ook regelmatig clinics. De website vindt je op www.hoefkatrol.com

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:17

krijgen we nog antwoord? Haha!

Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 11:39

De reden waarom ik hem nu weg wil doen is het feit dat ik gewoon nu al 2 jaar lang problemen heb gaat het 2 maanden goed dan mankeert hij weer wat (dit is niet goed voor zijn en mijn geestelijke toestand). Tuurlijk wil ik hem ook niet weg doen maar als ik hem een goed tehuis kan bieden waar hij paard kan zijn zou ik stom zijn om het niet te doen. Het gaat mij er echt niet om dat ik moet rijden alleen word je vertrouwen in je hobby iedere keer minder. Ik heb hem 2 jaar en heb 5 maanden totaal gereden en dingen met hem kunnen doen. Ik ga hem echt niet aan een handelaar wegdoen dat is tegen mijn principes maar zoek wel een baasje die net als mij helemaal verliefd is op hem. Misschien begrijpen jullie het nu wel een beetje.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:45

Ja natuurlijk begrijpen we het ik in iedergeval Rijden hoort nl ook bij Paarden dus het zou fijn zijn als je lekker kan rijden ipv dat hij elke x ziek is en je hebt hem al 2 jaar en je hebt bij mekaar maar 5 maanden gereden..!! erg voor je paardje en jou ook als ik jou was zou ik een weitje voor hem zoeken waar hij de rest van zijn leven lekker kan staan..!!!

Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 11:51

Precies dat is ook wat ik zoek, hij is niet afgeschreven ofzo hoor maar dus recreatief rijden kan en licht dressuur werk ook alleen moeten men niet te veel van hem verwachten. Wie zoekt zo'n paardje, hij staat ook op marktplaats met foto. Ik dacht aan vraagprijs van 1500 zal dit teveel zijn. De Da heeft gezegd dat hij alles mag alleen niet springen. En dat de katrol niet erg is fase 2 is niet goed en niet slect. Kan erger worden natuurlijk.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:54

1500 is idd echt veel te veel!
maar echt te veel,vind ik ,is zo'n 3500 gulden...
maarja mango een paardje wat gewoon nog kan rijden en pas 4 is al op een wei zetten?
lijk me niet echt leuk voor dit paardje nee...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:57

maar als hij nog licht dressuurwerk kan en recreatief kan rijden,kan je dus toch nog rijden.
denk je dat andere het leuk vinden om zo'n paard te hebben wat steeds wat heeft?
die vinden het net zoals jouw denk ik,of ze moeten er echt verlief op worden en hem dan wel pakken omdat ze wel van het paardje houden.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 17:18

In dat geval is het echt liefdewerk om hem te nemen en kun je niet zoveel vragen. Sowieso zou ik uitkijken want voor je het weet wordt hij toch gewoon bereden. Ik vind het een raar verhaal.

Waarom doe je hem nu weg?
Scott:
Citaat:
Nou heeft hoefkatrol rechtvoor 2 naar 3 en beide acherbenen bevangen


en later zeg je:
Citaat:
De Da heeft gezegd dat hij alles mag alleen niet springen. En dat de katrol niet erg is fase 2 is niet goed en niet slect. Kan erger worden natuurlijk.


Een paard dat bevangen is mag toch helemaal niet lopen? En ik lees dat jij er zelf eigenlijk nooit iets mee kan enz. Heeft hij ook pijn steeds? dan zou ik hem eerlijk gezegd in laten slapen, want dit kan je echt niet verkopen. Da's oneerlijk voor het ponietje en de koper.
Of lees ik nu zo slecht Verward

Mijn mening: houden en kijken wat hij doet of....in laten slapen als hij zo slecht is, dan haal je hem uit zijn lijden. Maar wel pas als ik alles zou hebben gedaan om hem op te laten knappen.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 17:43

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig heil zie in een paard dat 5 is en zoveel blessures heeft gehad.. Ik ben er niet echt positief over, zou er geen geld meer in stoppen. Zou als ik jou was blij zijn als iemand hem (voor een zeer klein bedrag) van je over wil nemen en je zo uit de kosten wil helpen.
Maar nogmaals: een paard dat voor zijn 8e al zoveel blessures heeft gehad, kan niet goed zijn..

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:03

Nee het klinkt ook niet goed.
Weet je mischien ook de oorzaak door al die belssures?
Maar als ik verder zo hoor dan is ie tog ook wel goed als ie beter is??
Zoek anders een leuk weitje voor m zodat ie wel van jou is maar dat iemand anders m verzorgt en jij helpt die gene dan in de kosten.
Zo heb jij er plezier van en die andere persoon ook denk ik.
Of je deelt m??
Veel geluk verder en ik hoop dat je er snel uit komt!