Stalhoudster deed zo raar!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Stalhoudster deed zo raar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 11:41

Gisteravond ging ik even bij Jessica (Obsession) langs om naar haar nieuwe paarden te kijken.
Steef was er ook en ik vind de nieuwe Jazzen erg gaaf!
Ik was van plan om naar een ander zadel te gaan kijken in Klarenbeek voor mijn paard, Gregor.

Jessica en Steef wouden wel even mee.
Van die meneer in Klarenbeek kreeg ik zo 2 gloednieuwe zadels mee om te passen (een wintec 2000 en een JC).
We kwamen om een uur of 9 bij mij op stal aan en de stalhoudster was al binnen, maar die kwam nog even naar buiten.

In de stal hadden we Gregor opgezadeld en Steef ging even op hem rijden in de bak.
Gregor is best wel sloom onder het zadel en slecht voor het been. Steef die heeft hem toen flink aangepakt waardoor hij gingen bokken op de zweep.

Maargoed, dat was ook zo voorbij en daarna liep hij perfect!!! Ik kon mijn ogen haast niet geloven, is dat míjn paard? Dat zag er echt heel erg mooi uit en hij deed zowat alle oefeningen.
Ik heb hem gekocht als recreatiepaard, hij is de laatste 4 jaar recreatief gereden, maar Steef en Jessica denken dat hij misschien wel M dressuur is geweest. Hij is inmiddels 14 jaar.
Jessica heeft ook nog even gereden en ik ook nog even, wat een verschil zeg! Zo makkelijk en goed voor het been enzo!

Maargoed, na het rijden ging in de spullen opruimen en Steef en Jessica bleven in de stal.
Mijn stalhoudster is een hele fijne meid, maar gisteren deed ze zo raar! Ze had de hele tijd in de stal staan kijken naar ons en vond het niet kunnen wat Steef had gedaan, door Gregor uit de stal te halen en hem "in de krul te trekken" .Ze was best wel heel erg kwaad en ze verbood het mij om Jessica en Steef nog mee te nemen naar stal, want ze wil ze niet meer op het erf hebben.

Nouja! Steef heeft hem best wel even aangepakt, maar dat kwam omdat ie ging bokken en het was maar heel even! En daarna liep ie super.
Ik snap niet waarom ze het zo erg vind.
Nouja, ik zal het vanavond nog maar eens vragen.

Ik kon altijd heel erg goed met haar, maar dit vind ik zo raar Verward
Kan een stalhoudster verbieden om mensen mee te nemen naar stal? Ik wou graag dat ze meegingen, omdat zij veel meer afweten van die zadels passen.
We hebben helemaal geen lawaai of rotzooi gemaakt ofzo, ik snap het echt niet.

Wat vinden jullie?


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:43

Een stalhoudster kan verbieden mensen mee te nemen. Het is uiteindelijk haar erf, dus zij kan bepalen wie daar wel of niet welkom zijn.
Als ik jou was, zou ik gewoon rustig nog eens vragen waarom ze ze niet meer op het erf wil hebben en uitleggen dat jij wel graag hebt dat ze mogen komen.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:51

Een staleigenaar kan dat inderdaad verbieden,
maakt niet uit wat voor reden ze opgeeft.

Je zou vandaag of morgen wel eens kunnen proberen om de situatie uit te leggen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:10

Tja als het eigen grond is kan ze iedereen toegang ontzeggen.

Als het paard idd 14 jaarlang recreatief gereden is en dan opeens "in de krul" wordt getrokken is ook niet echt aardig voor het paard. De reactie van de staleigenaar kan ik dus heel goed begrijpen. Ook al was de reactie van de staleigenaar overtrokken. Vind het dus ook niet raar dat Gregor begon te bokken arm dier. Hij zal nu wel flink last van spierpijn hebben.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:17

Als je altijd goede ervaringen met haar gehad hebt en weet dat het iemand is die weet waar ze over praat, met echt verstand van zaken, dan zou ik maar eens heel goed nadenken over wat ze gezegd heeft!

Als mijn stalhoudster zou zeggen dat iemand een paard in de krul sleurt, dan geloof ik haar.

Nulla tenaci invia est via

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:21

Even offtopic: ik wist niet eens dat je een ander paard had? Is Mananzo verkocht of heb je Gregor er bij gekocht?

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:28

Magreet haalt mij de woorden uit de mond weg ...
Heeft je stalhoudster niet het beste met je voor ??
Want een van stal pakken en in de krul trekken kan natuurlijk helemaal niet ... Logisch dat het beestje tegensputtert ... maar goed denk inderdaad maar eens na over haar woorden ....

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:46

Ik weet niet hoe Obsession en Steef rijden dus daar kan ik geen oordeel over geven. Maar het zou voor mij niet echt uit maken of zij het mag verbieden of niet (wat volgens mij wel mag aangezien het haar terrein is), ik zou voor zoiets geen ruzie met mijn stalhouder riskeren, helemaal niet omdat je het normaal goed met haar kan vinden. Verder kan ik me ook wel in de reacties van Margreet en Prisca vinden.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 13:34

Zo zei ze dat wel, dat Gregor uit de stal gehaald werd en in de krul getrokken werd, maar zo was het naar mijn ervaring niet.

Steef heeft gewoon ingestapt en ik denk dat Steef echt wel weet waar hij mee bezig is.

Ik vind het zo moeilijk, en ik voel me er ook heel erg rot onder. Ik wordt nu beinvloed van allerlei kanten, kweet niet zo goed wat ik ermee aan moet

Maarja, ik ga vanavond wel met haar praten.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:36

Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft maar ik denk dat je stalhouder wel weet waar ze het over heeft dus ik zou daar wel aan denken als ik jou was!!!

succes ermee

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:39

Ik ken jouw stalhoudster niet, maar die van mij schat ik iig een heel stuk hoger in dan Steef en Jessica samen, voor mij zou dat dus geen punt van twijfel zijn.

Denk dat je even na moet denken wie/wat je belangrijker vindt, iemand waarbij je dagelijks over de vloer komt, die voor je paard zorgt en waar je het altijd goed mee hebt kunnen vinden of een knul die een enkele keer op je paard rijdt op een -blijkbaar- twijfelachtige manier (heb het niet gezien natuurlijk).
Ik zou het wel weten!

Nulla tenaci invia est via


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:52

Margreet schreef:
Ik ken jouw stalhoudster niet, maar die van mij schat ik iig een heel stuk hoger in dan Steef en Jessica samen, voor mij zou dat dus geen punt van twijfel zijn.!


wanneer zullen ze nu eindelijk reageren! jammer dat ik nooit zelf heb gezien hoe ze rijden........ Ik kan niet oordelen.

De hond is de betere mens

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:52

Sluit me helemaal aan bij Margreet.

Denk ook eens aan je paard ik hoor je alleen maar praten of je stalhouder en Steef/Obsession. Hoe zou jij je voelen als je jaren bijna niets hebt hoeven doen en dan opeens moet je keihard werken denk dat je ook niet blij bent. Ook al heb je een opwarming gehad. En vooral de spieren krijgen een opdonder. Dit soort dingen bouw je rustig op.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 13:59

Nou eh....Prisca, Gregor heeft een prima conditie. Ik heb hem nu 7 weken en ik zet hem ook wel aan het werk voor zover ik dat kan. Ik longeer hem 1 keer per week met pessoa en daar is hij heel erg soepel van geworden!
Verder rijd ik hem ook nageeflijk, maar ik had telkens het probleem dat hij niet goed genoeg voor mijn been is.

Ik rijd bijna elke dag op hem en maak minstens 2 keer per week een buitenrit van 1,5 - 2 uur. Ik rijdt hem alleen niet op dat niveau dat Steef en Jessica hebben.

Maargoed, dat kan je ook niet weten.

Ik weet ook niet hoe Gregor zich hieronder voelt.
Naar mijn idee ging het allemaal erg ontspannen, alleen in het begin reageerde hij niet voor het been.
Pffffff moeilijk allemaal, ik heb alleen het beste met hem voor.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:03

Goede conditie houdt niet in dat alle spieren soepel en los zijn. Paard kan super conditie hebben maar niet eens goed links en rechts kunnen buigen.

Ik ben er gewoon niet dol op wanneer een paard bv B dressuur is er opeens een Z ruiter opstapt en die dat er wel ff mee rijdt. Ik vind dat gewoon niet eerlijk tegenover het paard. Als het paard het allemaal fijn vond had hij niet gebokt dus iets klopt er niet. Ga daar maar vanuit.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:12

Prisca schreef:
Goede conditie houdt niet in dat alle spieren soepel en los zijn. Paard kan super conditie hebben maar niet eens goed links en rechts kunnen buigen.

Ik ben er gewoon niet dol op wanneer een paard bv B dressuur is er opeens een Z ruiter opstapt en die dat er wel ff mee rijdt. Ik vind dat gewoon niet eerlijk tegenover het paard. Als het paard het allemaal fijn vond had hij niet gebokt dus iets klopt er niet. Ga daar maar vanuit.


Persoonlijk heb ik eens meegemaakt dat mijn Imker door een Z-ruiter even door de wissels gestampt werd. Als je dat jaren (2 jaar) niet hebt hoeven doen en er klimt ineens iemand op die het er even “uitragt”, dan ben je als paard zijnde volgens mij behoorlijk over de zeik. Imker heeft in ieder geval een week lang alleen maar lopen dribbelen en stressen en er was niets meer mee te doen.

Als jouw paard wel conditioneel goed op orde is, maar niet los door zijn lijf kan lopen, dan krijg je hetzelfde probleem. Paard over de flos en paard met spierpijn.

Ik denk dat je stalhoudster het beste met je voorheeft, zij ziet je vaker als Steef en Jessica en weet beter als zij hoe jij je paard traint en wat het paard daardoor qua werk aankan.

Toos paardloos

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:13

Waar lezen jullie toch dat het dier 14 jaar recreatief gereden is?????
Dat staat nergens.
Verder rijdt gerdien hem ook gewoon elke dag aan de teugel, als ze geen buitenrit maakt.
Het paard bokte op de zweep, hij was niet aan het been, dus gaf steef hem een tik.
Verder werd er geen paard in de krul getrokken OID.
Gregor werd netjes losgestapt en steef begon rustig wat meer te vragen van hem en hij gaf makkelijk na.
Ik ben er nog even opgestapt om hem aan te voelen en het grappige was dat als ik mn been aanlegde hij eenpasje opzj ging voor mn been, dus vandaar dat wij dachten dat ie bij zn vorige baasje waarschijnlijk m oid gelopen heeft. Wat denk je nou zelf dat ik er een paar appuyementen uitgedrukt en geslagen heb?? No way mensen, valt allemaal reuze mee!!

Ik neem die stalhoudster totaal niet serieus. Zij woont daar in dr stacaravan in the middle of nowhere. Ze heeft mensen in pension die dagelijks op een tweejarige tinker rijden...............Als ze zich daar nou eens druk om maakte..
Verder staan de paarden in gevaarlijke stallen, de deur is bijv een ijzeren hek waar je als paard je been zo doorheen of overheen gooit. Tja ze heeft echt verstand van paarden die meid!

Ow ja Pris pliezzzz bemoei jij je ff niet met deze discussie! Als er een zn paard finaal naar de*piep* rijdt ben jij het wel of niet dan??


Waarom wij niet eerder reageren? Misschien hebben we het wel druk met 6 paarden op stal?????
Laatst bijgewerkt door obsession op 20-05-03 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:19

obsession schreef:
Ow ja Pris pliezzzz bemoei jij je ff niet met deze discussie! Als er een zn paard finaal naar de*piep* rijdt ben jij het wel of niet dan??


Wat heeft dit ermee te maken Gaaaap Gaaaap Gaaaap . Zou zeggen kom een keer op stal oordelen en niet in een week Almelo.

Volgens mij mag ik zeggen wat ik wil vrij land ene volgens mij voel jij je persoonlijk aangevallen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:20

Prisca"]
[quote="obsession schreef:
Ow ja Pris pliezzzz bemoei jij je ff niet met deze discussie! Als er een zn paard finaal naar de*piep* rijdt ben jij het wel of niet dan??


Wat heeft dit ermee te maken Gaaaap Gaaaap Gaaaap . Zou zeggen kom een keer op stal oordelen en niet in een week Almelo.

Volgens mij mag ik zeggen wat ik wil vrij land ene volgens mij voel jij je persoonlijk aangevallen.
[/quote]

Jij hebt mij ook zien rijden op Almelo en je weet dat ik geen paarden in de krul trek. Btw natuurlijk voel ik me persoonlijk aangevallen aangezien je over mij praat, duh!
Verder mag je wel even ingaan op de andere dingen die ik schreef.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:22

nou ik ga wel een beetje met onsession mee. ik ken ze beide persoonlijk niet maar weet wel van hun beide dat ze er verstand genoeg van hebben en dat ze heus wel weten hoe een paard te moeten rijden.

dus shainenne ik zou maar es goed met die stalhoudster gaan praten want het klinkt alsof ze zich gepasseert voelt.

Love the life that you live, live the life that you love

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:26

ingrid schreef:
nou ik ga wel een beetje met onsession mee. ik ken ze beide persoonlijk niet maar weet wel van hun beide dat ze er verstand genoeg van hebben en dat ze heus wel weten hoe een paard te moeten rijden.

dus shainenne ik zou maar es goed met die stalhoudster gaan praten want het klinkt alsof ze zich gepasseert voelt.


Dat denk ik dus ook, ze is een beetje jaloers of ze schaamt zich voor haar stallen e.d

We liepen onderwge van de stallen naar de bak en toen vroeg ik aan Gerdien of er daar( een plek met allemaal zeil en stenen enzo) ook nog stallen gebouwd werden, toen zei Gerdien , nee daar gaat ze een huis bouwen, dus ik verbaasd over het kleine stukje waar een huis gingen bouwen zei, huh echt? Daar??

Later kreeg Gerdien dus het commentaar dat het ons niks aangaat dat zij daar een huis wilde bouwen!!! Beetje frusty denk ik.

Trouwens ff over het feit of ze ons kan weigeren, tuurlijk kan ze dat, het is immers haar terrein, mensen die ik niet op mijn terrein wil hebben weiger ik ook. Niet dat ik daar ooit nog wil komen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:28

Wel even goed lezen Obsession in de krul staat tussen haakjes en ook nog een opmerking gemaakt dat de stalhouder misschien overtrokken was. En verder heb ik niet gezegt dat JIJ hem in de krul trekt of steef.

Wel eerst even goed lezen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:32

Prisca schreef:

Wel eerst even goed lezen.


Doe jij dat dan ook even oke

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:32

obsession"]
[quote="ingrid schreef:
nou ik ga wel een beetje met onsession mee. ik ken ze beide persoonlijk niet maar weet wel van hun beide dat ze er verstand genoeg van hebben en dat ze heus wel weten hoe een paard te moeten rijden.

dus shainenne ik zou maar es goed met die stalhoudster gaan praten want het klinkt alsof ze zich gepasseert voelt.


Dat denk ik dus ook, ze is een beetje jaloers of ze schaamt zich voor haar stallen e.d

We liepen onderwge van de stallen naar de bak en toen vroeg ik aan Gerdien of er daar( een plek met allemaal zeil en stenen enzo) ook nog stallen gebouwd werden, toen zei Gerdien , nee daar gaat ze een huis bouwen, dus ik verbaasd over het kleine stukje waar een huis gingen bouwen zei, huh echt? Daar??

Later kreeg Gerdien dus het commentaar dat het ons niks aangaat dat zij daar een huis wilde bouwen!!! Beetje frusty denk ik.

Trouwens ff over het feit of ze ons kan weigeren, tuurlijk kan ze dat, het is immers haar terrein, mensen die ik niet op mijn terrein wil hebben weiger ik ook. Niet dat ik daar ooit nog wil komen!
[/quote]

Obses, ik vind het niet helemaal eerlijk dat je de stalhoudster helemaal gaat afkraken, alleen omdat ze iets zegt wat je niet zint. Niet iedereen heeft gouden bergen tot zijn/haar beschikking en moeten roeien met de riemen die ze hebben. Dus of zij een groot huis of een klein huis gaat bouwen doet er helemaal niet toe.

Nu heb ik zelf niet gezien hoe en wat jullie aan het doen waren, dus daar kan ik niets over zeggen, ik kan alleen vertellen hoe het bij mij een keer gebeurd is en dat ik dat nooooit meer wil hebben.

Toos paardloos

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:38

imker"]
[quote="obsession"][quote="ingrid schreef:
nou ik ga wel een beetje met onsession mee. ik ken ze beide persoonlijk niet maar weet wel van hun beide dat ze er verstand genoeg van hebben en dat ze heus wel weten hoe een paard te moeten rijden.

dus shainenne ik zou maar es goed met die stalhoudster gaan praten want het klinkt alsof ze zich gepasseert voelt.


Dat denk ik dus ook, ze is een beetje jaloers of ze schaamt zich voor haar stallen e.d

We liepen onderwge van de stallen naar de bak en toen vroeg ik aan Gerdien of er daar( een plek met allemaal zeil en stenen enzo) ook nog stallen gebouwd werden, toen zei Gerdien , nee daar gaat ze een huis bouwen, dus ik verbaasd over het kleine stukje waar een huis gingen bouwen zei, huh echt? Daar??

Later kreeg Gerdien dus het commentaar dat het ons niks aangaat dat zij daar een huis wilde bouwen!!! Beetje frusty denk ik.

Trouwens ff over het feit of ze ons kan weigeren, tuurlijk kan ze dat, het is immers haar terrein, mensen die ik niet op mijn terrein wil hebben weiger ik ook. Niet dat ik daar ooit nog wil komen!
[/quote]

Obses, ik vind het niet helemaal eerlijk dat je de stalhoudster helemaal gaat afkraken, alleen omdat ze iets zegt wat je niet zint. Niet iedereen heeft gouden bergen tot zijn/haar beschikking en moeten roeien met de riemen die ze hebben. Dus of zij een groot huis of een klein huis gaat bouwen doet er helemaal niet toe.

Nu heb ik zelf niet gezien hoe en wat jullie aan het doen waren, dus daar kan ik niets over zeggen, ik kan alleen vertellen hoe het bij mij een keer gebeurd is en dat ik dat nooooit meer wil hebben.
[/quote]

Daar gaat het niet om, ik was verbaasd over de opppervlakte waar zij een huis ging bouwen!!!!!!
Het was denk ik 3 x 3 en onder een afdak, in een soort grote schuur, ik kraak haar niet daarom af,maar zij mij omdat zij dacht dat ik haar afzeik, terwijl ik gewoon vroeg of daar stallen kwamen.

Ik heb ook geen gouden bergen tot beschikking hoor, ik roei ook met de riemen die ik heb.Zij was degene die zich op de een of andere manier minderwaaridg voelde en ging ons daarom afzeiken. Ze is gewoon onzeker over zichzelf.
Er was geen sprake van in de krul trekken of wat dan ook.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Dnies90, fokfanaat, hoogendroog, Mark0919 en 32 bezoekers