Stevig maar gezond en verantwoord onbijt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Stevig maar gezond en verantwoord onbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:12

Iemand misschien een tip voor een flink ontbijt waar ik niet meteen weer nog dikker van wordt?
Ik ben een kilo aangekomen dus ik moet weer echt opletten maar ik heb 's ochtends altijd zo'n honger. Ik word wakker met een hongergevoel in mijn maag.

Ik neem nu meestal een kiwi en dan een kom Brinta fruitvit (met magere melk). Maar dan heb je al gauw 250 kc binnen. En dan heb ik vaak om 10uur alweer trek in een boterham. Dan neem ik wel eerst een stuk fruit maar als ik daarn anog trek heb kan ik de veleiding niet weerstaan en neem ik toch een boterham (wel volkoren, meestal geroosterd met niks of iets slanks er op).

Het liefst zou ik 's ochtends onbijten met wat flinke boterhammen belegd met dik kaas Tong uitsteken Maar dat is helemaal mega slecht, dat weet ik ook wel Haha!

Maar geod wie weet wat echt stevigs, dus niet een cracker met komkommer zoals je op sommige lijnpagina's ziet want dan heb ik echt wel nog steeds honger.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:05

Waarom niet gewoon een volkoren boterham met een plakje magere kaas en een glas halfvolle melk? Is absoluut niet slecht voor je. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag!
(Zei zij die met moeite een glaasje sinaasappelsap onder haar neus giet Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:30

Sonja schreef:
Waarom niet gewoon een volkoren boterham met een plakje magere kaas en een glas halfvolle melk? Is absoluut niet slecht voor je. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag!
(Zei zij die met moeite een glaasje sinaasappelsap onder haar neus giet Haha! )


Na 1 boterham heb ik nog veel honger. Ik heb er wel 3 of 4 nodig om mijn honger te stillen. Ik ben echt een onbijt mens. Ik wordt 's ochtends echt wakker met een maag die om eten roept (mijn maag doet dan een beetje pijn van de honger, heb ik soms al vanaf half 6 's ochtends).


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:09

Is toch ook zo'n lijnregel, ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een arme sloeber. (ik doe dat dus andersom en dat schijnt heel slecht te zijn)
Gewoon goed en veel eten 's ochtends mag best, compenseer dat dan gewoon door later op de dag minder te eten. Eet overal fruit bij en drink veel water.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:42

een stevig ontbijt is absoluut niet slecht. Je hebt dan al langere tijd niks gegegeten (als het goed is Haha! ). Je kunt beter een goed ontbijt nemen en voorkomen dat je de hele dag door kleine beetjes neemt.
Een ontbijt opzich is geen dikmaker. het gaat om je totale voeding over de hele dag en de verhouding van de voedingsstoffen daarbinnen.
Zolang je inname gelijk is aan je verbruik kom je niet aan. dus als je 1 kg bent aangekomen betekent dat, dat je of minder bent gaan bewegen of meer bent gaan eten. Ik zou eerst kijken waar de oorzaak ligt voordat je aan het ontbijt komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:06

Katrien, volgens mij kan het ook geen kwaad als je d'r drie eet hoor, jouw lichaam geeft niet voor niets aan dat het honger heeft in de ochtend.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:13

Sonja schreef:
Katrien, volgens mij kan het ook geen kwaad als je d'r drie eet hoor, jouw lichaam geeft niet voor niets aan dat het honger heeft in de ochtend.


idd. en je kan altijd kiezen voor mager beleg en halvarine

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:32

volgens mij zijn zelfs zo'n 5 boterhammen per dag "aanbevolen" dus 3 's ochtends als je honger hebt en bv. 2 of 3 's middags. Niets mis mee hoor!!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:34

MirageGidran schreef:
volgens mij zijn zelfs zo'n 5 boterhammen per dag "aanbevolen" dus 3 's ochtends als je honger hebt en bv. 2 of 3 's middags. Niets mis mee hoor!!!


voor volwassenen 5 tot 8 sneetjes pd.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:00

ik bedoel maar
ga dus maar lekker je boterhammen eten 's ochtends!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:39

sjakie"]
[quote="MirageGidran schreef:
volgens mij zijn zelfs zo'n 5 boterhammen per dag "aanbevolen" dus 3 's ochtends als je honger hebt en bv. 2 of 3 's middags. Niets mis mee hoor!!!


voor volwassenen 5 tot 8 sneetjes pd.
[/quote]

Jemig en ik me maar schuldig voelen als ik al 4 boterhammen op had Frusty

Maar als je het vergelijkt me Brinta? Wat is dan beter. Ik vind Brinta ook erg lekker 's ochtends dus ik zozu het wel willen afwisselen. De Brinta maak ik met magere melk en wat zoetstof.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:51

dimmelim schreef:
Is toch ook zo'n lijnregel, ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een arme sloeber. (ik doe dat dus andersom en dat schijnt heel slecht te zijn)
Gewoon goed en veel eten 's ochtends mag best, compenseer dat dan gewoon door later op de dag minder te eten. Eet overal fruit bij en drink veel water.


Bij ons noemen ze het:

Ontbijten = vreten

Lunch = eten

Diner = vergeten.

Haha!

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:59

Een tijdje terug heb ik hier een recept op gezet van een slanke koek zonder vet of suiker. Die bak ik zelf en neem iedere morgen een flinke plak.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 23:11

Katrien"]
[quote="sjakie"][quote="MirageGidran schreef:
volgens mij zijn zelfs zo'n 5 boterhammen per dag "aanbevolen" dus 3 's ochtends als je honger hebt en bv. 2 of 3 's middags. Niets mis mee hoor!!!


voor volwassenen 5 tot 8 sneetjes pd.
[/quote]

Jemig en ik me maar schuldig voelen als ik al 4 boterhammen op had Frusty

Maar als je het vergelijkt me Brinta? Wat is dan beter. Ik vind Brinta ook erg lekker 's ochtends dus ik zozu het wel willen afwisselen. De Brinta maak ik met magere melk en wat zoetstof.
[/quote]

brinta is opzich een prima ontbijt. de melk die je daarvoor gebruikt kun je wegstrepen ten opzichte van de aanbevolen hoeveelheid melk en melkproducten (1 a 2 glazen = 150-300 ml)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 23:12

darnaast is brood vanzich geen dikmaker. 9 van de 10 keer ligt het aan het beleg wat je er op smeert of het snoepen door een tekort aan brood.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:02

Wat bij mij goed helpt is net voordat je gaat slapen een boterham en een glas melk te drinken, dan word ik tenminste niet zo met een hongergevoel wakker Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers