Oproep: Alle exceemfjorden verzamelen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Oproep: Alle exceemfjorden verzamelen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 21:40

In het voorjaarsboekje van het fjordenpaardenstamboek stond een oproepje over een project tegen staart en manenexceem. Toen ik een tijdje geleden een mailtje stuurde met de vraag of ik daar met mijn fjord aan mee kon doen, vertelden ze me dat het project inmiddels al van start was gegaan en dat ik eventueel mee kon doen in een volgende groep.

Ongeduldig als ik ben, heb ik vandaag maar eens even gebeld hoe het er voor staat. Schijnheilig

Ze vertelden me dat er al veel positieve reacties waren gekomen uit de eerste groep en dat ze niet voor één paard opnieuw een onderzoek uit gaan schrijven.....maar nu komt de goede kant van het varhaal. Bij een minimum van tien paarden komt er een tweede groep!!!

Het onderzoek wordt dan betaald door het Fjordenpaarden Stamboek. Het "enige" dat je zelf moet betalen zijn de medicijnen. Die kosten 100 euro per kuur en afhankelijk van de heftigheid van het exceem heb je meer kuren nodig. Het is best een aardig bedrag, maar voor zover de resultaten nu bekend zijn is de kans groot dat je paardje misschien wel helemaal van de jeuk af komt. Dat zou toch geweldig zijn?!

Dus aanmelden graag Haha!

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:08

*Het geldt niet voor Tinkers???? Haha!*

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 21:16

Nee helaas.....eigenlijk best discriminatie. Maar dat komt omdat een gedeelte van de kosten wordt vergoed door het fjordenstamboek. Knipoog

Ik kreeg trouwens vandaag een brief dat er genoeg paarden zijn aangemeld voor een tweede groep.

Saar mag ook meedoen Haha!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:28

Laat vooral even het resultaat weten. Ik heb zelf 3 van die schuurmonsters (nee geen fjorden) en benieuwd naar het resultaat

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 10:32

Oh drie.....dat lijkt me pas frustrerend Bloos

De resultaten van de eerste groep zijn erg hoopgevend. Maar ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen met Saar.

Als het goed is heeft de da net al bloed geprikt en dat ga ik dan straks naar Hoederloo brengen. Vervolgens gaat er ongeveer drie weken overheen, aan onderzoeken en dergelijke en daarna krijgen we de eerste medicijnen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:35

hmm dus je kan je nu niet meer aanmelden als je paard er een beetje last van heeft. Schuren staart en voorpluk?

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 13:03

Als je snel bent, kan dat denk ik nog wel. Het bloed moet voor 24 mei (zaterdag) in Hoederloo zijn. Bel anders even met het stamboek.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:33

Nou dat wordt voor mij niks meer. moet de hele week werken en zaterdag knip/voorbreng curcus. Ik wacht de uitslagen wel af misschien dat er dan iets op de markt komt wat echt helpt.
Wodan begint nu steeds met zijn voorhoofd te schuren en v/d zomer komt zijn staart daar ook nog eens bij Boos!

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:41

nu we het toch over schuren hebben; ik weet nog wel een wondermiddeltje voor de niet-fjorden en ongelukkigen die zich niet kunnen inschrijven voor dat project. Mijn ex-bijrijdpaard schuurde ook elke zomer dr staart een manen naar zn grootje. Elke dag, eerst 2x per dag een maand (?) lang, en daarna elke dag 1x over de hele manenkam en staartwortel FENOMENAAL olie van Hofman Lieve's smeren. Ik weet niet of het overal in NL te verkrijgen is. Dat spul werkt dus echt fenomenaal Knipoog Nooit meer ergens last van gehad! Kost iets van 22 euro, maar dan heb je ook echt wat! Haha!