Kat veterinair...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Kat veterinair...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 23:22

Kan het de kat kwaad als hij regelmatig na een nachtje stappen met een stuk of 3 teken in zijn vel thuiskomt?

Nee, poes is niet aan de Breeezers, maar hij schijn wel erg lekker bloed te hebben...
Wie weet of het kwaad kan?

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:29

Haal je die teken wel goed weg??
Anders krijgt hij de ziekte van Lyme

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 23:33

Ik ruk ze eruit met kop en al...ben er al vrij handig in, al zeg ik het zelf Haha!
Poes heeft dan een dag of twee wel een bultje waar de teek heeft gezeten, maar dat gaat vrij snel weer weg.
Kan Lyme kwaad bij katten?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:45

weet je wat goed helpt? frontline erop spuiten! dan valt de teek er heel snel zelf vanaf, zonder dat hij het bloed wat hij in zich heeft, weer 'terugspuit' in het beest, als je bv de teek eruit trekt, of er alcohol oid opdoet, dan krijg je als schrikreactie dat ie het bloed terugspuugt, en mocht die teek besmet zijn met Lyme, krijgt het beest waarin hij t bloed terugspuugt, ook Lyme.(met teek eruit trekken spugen ze niet altijd bloed terug maar die kans is er wel)

onze honden zitten dagelijks vol met teken(wonen vlak bij de bossen en t is hier echt een ramp met die teken) we spuiten er frontline op, teek gaat dood, valt eraf, hondjes weer blij!
als ze een teek hebben die vastzit, gaan ze zelf al bij de kast staan waar de frontline instaat!

ik weet verder niet of lyme kwaad kan bij katten en honden, ik denk dat ze dezelfde symptomen krijgen als mensen, maar dat weet ik niet zeker!

dat bultje wat blijft zitten al je de teek eruit trekt, dat is vrij normaal dat is met een paar dagen weg en dat geeft verder niet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 00:02

Nee, kan op zich geen kwaad.
Maar ik zou wel altijd een tekentangetje gebruiken, ideaal.
Zo heb je de minste kans dat ze bloed terug tuffen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 05:17

Wat is Frontline en wie verkoopt dat? Dierenspullenwinkel?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 07:38

Ja, de betere dierenspeciaalzaak en dierenartsen.

Afbeelding
Frontline spray...makkelijk en snel!


Het welbekende middel ter bestrijding van vlooien luizen en teken, bij hond en kat, wat voorheen alleen bij de dierenarts te verkrijgen was kunt u natuurlijk ook bij ons bestellen. Wij vragen natuurlijk geen consult hiervoor!

Frontline heeft een zeer lange werkingsduur. Frontline beschermt tot 3 maanden tegen vlooien en tot 4 weken tegen teken. de werkingsduur is afhankelijk van de infectiedruk. Het kan op een eenvoudige en veilige manier worden toegediend. Zelfs zogende of drachtige dieren, pups, en kittens kunnen zonder bezwaar met frontline worden behandeld.
Verkrijgbaar in 2 maten. Maak uw keuze uit het pulldown menu.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 07:45

Mijn ouders gebruiken frontline ook altijd bij de honden. Werkt prima... Onze kat heeft ook weleens een teek gehad, maar die haal ik er zelf uit.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:38

Sjuimpje schreef:
Ja, de betere dierenspeciaalzaak en dierenartsen.

Afbeelding
Frontline spray...makkelijk en snel!


Het welbekende middel ter bestrijding van vlooien luizen en teken, bij hond en kat, wat voorheen alleen bij de dierenarts te verkrijgen was kunt u natuurlijk ook bij ons bestellen. Wij vragen natuurlijk geen consult hiervoor!

Frontline heeft een zeer lange werkingsduur. Frontline beschermt tot 3 maanden tegen vlooien en tot 4 weken tegen teken. de werkingsduur is afhankelijk van de infectiedruk. Het kan op een eenvoudige en veilige manier worden toegediend. Zelfs zogende of drachtige dieren, pups, en kittens kunnen zonder bezwaar met frontline worden behandeld.
Verkrijgbaar in 2 maten. Maak uw keuze uit het pulldown menu.


Verward Naaah, met een werkingsduur van 3 maanden wil ik bij die 'veiligheid' nog wel een klein vraagtekentje plaatsen, maar aangezien ik een 'lousy' Haha! tekenverwijderaar ben, lijkt me dit dan een puike oplossing.
Dankjezeer!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:56

Ik gebruik al tijden Frontline voor mijn katten en ben er super tevree over ... Het is zijn prijs waard ...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:01

Ik heb zelf nog nooit een teek gehad, maar hoe voelt dat?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:06

Frontline werkt heel goed, alleen blijkt mijn hond er niet zo goed op te reageren (of juist wel Haha! )
Vlooien waren binnen een dag dood, hond bijna ook Haha!
Na overleg met DA krijgt ze nu ongeveer halve dosering en dat gaat wel goed gelukkig.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 11:00

Frontline Anti-Vlo pipetten in de nek, helpt dat dan ook? Daar heb ik beide katers gisteravond mee ontvlooit...

[naam verwijderd], de tekemagneet in kwestie, is bepaald niet gedient van enige spraybus in zijn nabijheid... dat is erg lastig; [naam verwijderd] is wel 6 kilo pure spierkracht dat dan hangt te spartelen aan een nekvelletje...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:52

irene schreef:
Vlooien waren binnen een dag dood, hond bijna ook Haha!



Juist, dat bedoel ik.......

En heb zelf ooit teerbeminde Poes volgens aanwijzingen op de verpakking bijkans vermoord met die patente nekdruppeltjes......

B'tje oppassen ajb met die zogenaamd Schijnheilig veilige middeltjes dus.

(en jamaar-reacties hierop zijn aan mij niet besteed )

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:59

Summertje schreef:
Ik heb zelf nog nooit een teek gehad, maar hoe voelt dat?


Opeens voel je ergens een jeukplekje en daar vind je dan een klein zwart dingetje in je vel.
Zorgvuldig (laten) verwijderen , om dezelfde redenen als bij dieren.

Je loopt ze gemakkelijk op als je in de bosjes naar ballen loopt te zoeken (of daar andere Lovers dingen Lovers doet Haha! )

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:01

Wij gebruiken frontline druppeltjes in de nek tegen vlooien, maar geloof dat we nu weer een ander middeltje hebben, maar die spuitfles van Frontline die op de afbeelding staat, gebruiken we alleen door hem op de vastzittende teek te spuiten, dan is de teek meteen dood, en zitten de honden niet altijd helemaal onder de frontline

onze dierenarts zei dat frontline veilg spul is, maar sommige dieren reageren er overgevoelig op, om zo'n reactie te voorkomen kon je frontline dus ook gewoon alleen gebruiken als er idd echt een teek vastgezogen zat, ff spul erop, en teekje valt er vanaf

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:28

Mijn kater krijgt iedere 6 weken een pipetje Frontline. Desalniettemin heeft hij toch erg veel teken (gemiddeld 6 per dag, en laatst heb ik er - hij was 's nachts niet binnen geweest - 28 van hem afgehaald). Deze haal ik altijd weg met een tekenpincet. Ding kost een euro dus wat is dat dan? Het pincet zet je over de teek heen, dan tegen de klok in zolang nodig totdat de teek loslaat. Absoluut niet gaan trekken want dan kan de kop er in blijven zitten met alle gevolgen van dien. En Dees, als jouw kat er structureel een bultje aan over houdt, is niet de hele teek verwijdert hoor.

Men zegt dat er vooral teken voorkomen in de buurt van eikenbosjes, maar mijn ervaring leert dat ze vooral in bosbesstruiken zitten. Nl. vorig jaar ging is bosbessen plukken en toen ik klaar was zat mijn broek helemaal onder de babyteekjes (en ja, die bijten dus ook al - al zijn ze nog zo klein dat je ze nauwelijks kunt zien)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:39

Volgende keer (rij)laarzen aan?

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:06

werk bij dierenarts en idd verkopen wij ook veel frontline,duur spulletje(bij dierenarts goedkoper dan dierenwinkel trouwens)En werkt idd ook tegen teken,je hebt ook nog tekenbanden en idd tekentang.
Je hebt spuitbus of pippetjes,sommige katten zijn nogal angstig met spuitbus.
Succes!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:48

Frontline werkt bij de kat ca 6 weken tegen vlooien en ongeveer 3 weken tegen teken. Vandaar ook dat je als je langer wacht wel weer teken kunt vinden. Bovendien kunnen ook tijdens die 3 weken teken aanhechten, maar na ca 48 vallen die er dood af, door de werking van de frontline.

Katten kunnen ook de ziekte van Lyme krijgen. Na enkele weken na de beet krijgen ze plots koorts en gewrichtsklachten. De da kan het bloed laten testen, heeft de kat Lyme, dan wordt ie langdurig op antibiotica gezet!

De spuitbus van Frontline werkt ook prima bij katten, alleen blijven die meestal niet zo netjes stil zitten. wat je dan kan doen is een oud washandje nemen die insprayen en dan de kat inwrijven. Ook heel doeltreffend om kleine kittens te behandelen (of pupjes).

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 23:53

De gouden tip voor mijn wilde kater! [naam verwijderd] is nu het haasje!
Dank aan jullie allen! Ik heb een hoop geleerd inmiddels