kosten van castereren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

safety

kosten van castereren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 21:17

hallo...

Ik ben van plan om misschien een hangst te kopen, maar die moet dan wel gecastereerd worden. Weet iemand de kosten van zo'n opeartie.

en wat is beter om de hengst staand en helemaal onder narcose te castereren.

ik hoop dat iemand hier een antwoordt op weet.

groetjes chantal

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:27

bij mij op de kliniek castreren we aan huis, maar wel plat, een combi dus, omdat we een gecertificeerde praktijk zijn mogen we niet meer staand castreren, de kosten liggen eraan hoe groot ie is... hoe oud is de hengst?

Aline4

Re: kosten van castereren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:33

Ik heb er twee maanden geleden een laten castreren in de paardenkliniek hier in de buurt. Ik ben met hem naar de kliniek gegaan omdat ik wat dat betreft beslist geen risico's wil lopen. Hij is dus liggend en onder volledige narcose gecastreerd.
Mijn hengst (nu dus ruin) was al ruim 3 jaar oud en de reden dat ik hem heb laten castreren is dat hij in geen enkele wei meer te houden was. Hij moest namelijk nodig achter de vrouwen aan

Ik heb om en nabij de 200 euro betaald. Dat was met alles erop en eraan en o ja, dat was inclusief het chippen. Hij was namelijk de enige die nog niet gechipt was. Het was dus in totaal minder dan 200 euro en wel besteed geld.

Ow jah, ik heb mijn hengst verzekerd voor het castreren. Dat hield in dat hij tijdens de castratie en de 30 dagen erna verzekerd was. Was iets van 23 euro.

Smeuiig detail:
De verzekering dekt castraties buiten de kliniek of wanneer die door een castreur uitgevoerd worden NIET!
De verzekering dekt alleen castraties in de kliniek en dan uitgevoerd door een erkend dierenarts.
Misschien is het wel ff prettig om te weten van tevoren dan weet je waar de risico's liggen.

Groetjes,

Aline

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:35

100 euro staand thuis door de vee arts van de kliniek hier uit de buurt. Hij was toen 1 jaar.

safety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 14:11

bedankt voor julie reactie.

de hengst is 5 jaar en loopt braaf onder het zadel, maar als ik hem koop wil ik hem uit brengen op concour. en ook bij ons op stal staan best veel merrie. en dan kan hij ook zonder vervelend te worden langs de merrie's in de wei.

Aline4

Re: kosten van castereren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:20

Nou, die garantie heb je niet hoor, dat hij rustig wordt na het castreren. Ik ken er voldoende die laat gecastreerd zijn en die eigenlijk nog niet doorhebben dat ze geen hengst meer zijn.
Die van mij is trouwens wel mooi rustig geworden en die was al deklustig toen hij twee maanden oud was