Help leeshonger!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Help leeshonger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 19:54

Ik ben echt weer toe aan een aantal nieuwe boeken!
En aangezien ik veel te lui ben om telkens naar een boekhandel te gaan bestel ik ze meestal via internet.

Nu was ik dus ook weer aan het snuffelen op bol.com maar ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet zoeken.
Wie o wie heeft nog wat aanraders?

Ik heb alle boeken van Nicci French al (inclusief de onderstroom van Nicci Gerrard) en ik houd van verschillende genres.
Ik lees graag boeken zoals die van W.F. Hermans, maar ook de autobiografie van Michael J. Fox vond ik super.
De verborgen geschiedenis van Donna Tartt is mijn absolute favoriet maar De kleine vriend vond ik een stuk minder.

Nou brand maar los: welk boek moet ik echt nog lezen?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:07

Ik vind Renate Dorrestein altijd een van de beste Nederlandse schrijfsters. Vooral Buitenstaanders, haar debut roman, ben ik erg weg van. Het is wel even wat anders, dus ik zou je echt aan raden eerst even wat reviews / samenvattingen lezen voordat je het koopt.

Verder vind ik The Horse Whisperer een aanrader. Ik heb de film een aantal jaren geleden gezien en nu eindelijk ook het boek gelezen. Sommige mensen vinden het te depressief, maar ik vond het een verademening.

En als griezel/horror je wel aanstaat zoek dan eens naar John Saul. Een van zijn recentere boeken The Manhattan Hunt Club (geen idee of die er ook in het Nederlands is), heeft meer grond in de realiteit en sprak mij zeer aan, maar dat is niet te zeggen dat zijn eerdere werk niet goed is hoor!

Veel succes! Lachen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:11

I don't know how she does it van Allison Pearson, The last chance saloon van Marian Keyes, Lucy Sullivan is getting married van Marian Keyes, Life penalty van Joy Fielding (heel goed en heel zielig en ook spannend), Bridget Jones' diary van Helen Fielding, The edge of reason van Helen Fielding, Simply divine van Wendy Holden (eigenlijk alles van al deze schrijfsters), Mists of Avalon / de nevelen van Avalon van Marion Zimmer Bradley, the door to december van Dean Koontz (tsja...ik lees het meest in het Engels maar deze auteurs vind ik iig fantastisch)...dan is er nog een waanzinnig boek dat de nachtzuster heet...allemaal spannende en boeiend geschreven spookverhalen...en zo kan ik nog wel een stief kwartiertje doorgaan...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:54

Een goede thriller ook goed?

Michael Crighton --> Prooi (ook schrijver van Jurassic Park etc)

Echt een geweldig boek

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:25

Binchy, Pilcher, I. Parker, J. Lennox, (zijn heerlijke romans) Jilly Cooper (vette knipoog naar glamourromans), Helen Fielding (o.a Bridget Jones), M. Keyes, Mackesey (humor vrouwen),
voor de spanning: Ruth Rendell, kathy Reichs, P. Cornwell, E. george, Minette walters...
Nog meer?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:59

De kl;eine vriend herlezen? Bij mij gaat hij mee op vakantie Haha! Verder is Minette Walters zeker een aanrader. En nog een paar weken geduld hebben, dan is de nieuwe Harry Potter er (Engels).
Verdere tips:

/onderbreking om naar de boekenkast te rennen voor wat favoriete (schrijvers e/o boeken):
- Barbara Delinsky, Midnight is a lonely place
- Avery Corman, The old Neighbourhood (schrijver van Kramer vs Kramer)
- Amitav Gosh, The Glass Palace
- Robert James Waller, Bridges of Madison County + Slow Waltz in Cedar bend
- Josephine Tey!
- David Guterson, Snow falling on Cedars
- Simon Maginn, Sheep (super eng)
- Pat Barker, Regeneration Trilogy
- Zadie Smith, White teeth
- Anne Rivers Siddons, zo ongeveer alles
- Louis de Bernières, Captian Corelli's mandolin
- alles van Dick Francis
- Mary Stewart, alles (over Koning Arthur)
- Terence White, alles (over Koning Arthur)
- David Mitchell, Ghostwritten
- Sylvia Nasar, a beautiful mind (heel anders dan de film!)
- Robert Pirsig, Zen and the art of motorcycle maintenance!
- John Irving, A prayer for Owen Meany en natuurlijk The world according to Garp
- PD James (detectives)
- Roald Dahl (de korte verhalen)

dit zijn echte favorieten, ik dun regelmatig mijn boekenkast uit en deze hebben het overleefd.

en wie kent er een roman over King Arthur vanuit het standpunt van Guinevere die daarin vertelt hoe ze opgroeit en hoe ze paard rijdt op hetstrand? (mn dressuur!) Ik heb het een kleine 10 jaar geleden gelezen, en het was de eerste van een serier, maar ik weet de auteur niet meer en ben het boek kwijt Frusty.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:41

As usual gooi ik Cormac Mc Carthy even in de kring, ik vind zijn boeken prachtig, rauw, maar schitterend mooi. Vooral de Bordertrilogie is heel mooi, eerste deel is "All the pretty horses".

Onlangs mijn eerste Thomas Ross gelezen "omwille van de troon", dikke pil en in 3 dagen uit Haha!. De volgende ligt al klaar .

De boeken van Michael Crighton zijn inderdaad aanraders.

Laat ik vooral Elizabeth George niet vergeten als je van psychologische thrillers houdt en aangezien je ook French leest, zou het kunnen dat je George ook wel oki vindt Haha!.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 00:18

Lielle schreef:
en wie kent er een roman over King Arthur vanuit het standpunt van Guinevere die daarin vertelt hoe ze opgroeit en hoe ze paard rijdt op hetstrand? (mn dressuur!) Ik heb het een kleine 10 jaar geleden gelezen, en het was de eerste van een serier, maar ik weet de auteur niet meer en ben het boek kwijt Frusty.


Ik ga even voor je spitten in mijn verzameling, het komt me zo bekend voor... En ik heb een stel boeken (serie) die gaan over King Arthur. Maar ik durf niets te beloven.

Lees ook de serie 'de Aardkinderen' van Jean Auel eens, echt geweldige boeken vond ik dat (met uitzondering van het laatste deel, is een beetje anticlimax). Gaat over een meisje/jonge vrouw in de oertijd.

Verder vind ik de boeken van Nevil Shute een aanrader.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 07:14

en wie kent er een roman over King Arthur vanuit het standpunt van Guinevere die daarin vertelt hoe ze opgroeit en hoe ze paard rijdt op hetstrand?

Antwoord: Marion Zimmer Bradley; De nevelen van avalon bedoel je!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 07:40

Biepmiep, dat boek ken ik maar al te goed, en dat is het dus zeker niet. Gwenhyfar heeft daarin last van pleinvrees en zou dus nooit op het strand zijn gaan rijden.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:40

Goh, jij kent nog alle details!
Zal ff voor je zoeken ok?
(is mijn beroep).
Je hoort nog van me.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:46

Lukt me zo snel niet, vraag het anders eens aan al@din, de bibl. on-line vragen dienst, via www.bibliotheek.nl kom je er, als je wilt.
Met groet

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:07

Misschien toch eens beginnen in de Harry Potter boeken? Tong uitsteken

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:23

backpack, schrijver ben ik vergeten Bloos
Het is al twee jaar geleden en daarna heb ik bijna niets meer gelezen Bloos (geen tijd...)

Boeken van robin Cook (ofzo, ook al lang geleden) zijn ook erg leuk

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:25

Boeken van Jilly Cooper en Dick Francis.

Jilly Cooper schrijft erg grappig. De meeste boeken gaan ook over de paardenwereld. Ik lees altijd in een ruk haar boeken uit! Werkelijk heerlijk!! Haha! Hier kan ik je de titel "De man die echtgenoten jaloers maakte" aanraden, je gaat gewoon van de hoofdpersoon ( Lysander ) houden

En de boeken van Dick Francis gaan ook over paarden, maar dat zijn zeer spannende boeken. Kan ik me ook niet uit losmaken. Moet ik ook altijd in een keer uitlezen Hier is "Kille Comeback" mijn favoriet!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 10:45

Thanks allemaal!
Met zoveel titels ben ik wel even zoet!
Ik kan ze niet allemaal gaan lezen ofcourse maar ik heb nu in ieder geval keus genoeg.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:20

Boeken van Cooper MOET je in chron. volgorde lezen is eht leukste.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 23:21

Biepmiep (nu begrijp ik jouw nick ook Haha!), bedankt voor de tip. Ik ga na mijn vakantie eens zoeken *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 23:53

Mmm, Jilly Cooper lijkt me wel interesant. Zeg, heeft iemand nog tips voor meer literatuur boeken, of romans, ik denk aan Ik had geen naam; Wolvenlus; eh dat boek van Maaike Lammers, ik wil graag meer van zulke boeken lezen, maar goede kom ik niet zo vaak tegen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 00:06

Maya, van de schrijver van Luipaardspoor heb ik onlangs Golvendanser gelezen, best een mooi boek hoor.
De schrijver heet Adam Armstrong.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 01:55

echte aanraders vind ik nog steeds;
-Het onkruid en de bloem - remco campert (vertaald
-Cristianne F
Beide boeken gaan over verslaving, dus ik heb werkelijk geen idee of je hier van houd maar ik vond ze erg indrukwekkend.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 03:09

John Grisham, Minette Walters, Elisabeth George, Johnathan Kellerman, Nici French, Patricia Cornwell, Donna Tartt (heb het tweede boek hier liggen, ben er nog niet aan toe gekomen) ... Allemaal schrijvers waarvan ik de boeken erg graag lees! Het zijn allemaal verschillende schrijf-stijlen, maar ze hebben met elkaar gemeen, dat ze spannend zijn Lachen !

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 07:47

Ik vind de boekne van Reginald Hill over Dalziel en Pascoe en de boeken van Wingfield over Insp. Frost ook lekker spannend en dik.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 09:33

Lovely schreef:
Onlangs mijn eerste Thomas Ross gelezen "omwille van de troon", dikke pil en in 3 dagen uit Haha!. De volgende ligt al klaar .


Aanrader!
& die man heeft iets van 46 boeken geschreven, dus dan kun je even vooruit...

Enne.... Jilly Cooper 'MOET', hoor! Haha!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 12:21

Echte vakantieboeken, of van die boeken die je op een dag leest als je beetje ziek bent, lekker op de bank.