update (inmiddels ex-) gipspootje

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

update (inmiddels ex-) gipspootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 15:56

Vanmorgen mocht het gips eraf! De arts in het ziekenhuis was tevreden: pootje is wel aan alle kanten groen, geel en blauw, maar er zitten nergens breuken. Zit nu strak in het tape en dat moet er twee weken om blijven zitten. Daarna weer 2 x twee weken en dan moet het over zijn. Tot die tijd gewoon belasten (uiteraard wel voorzichtig: 'pijn is de grens' zei de arts) en over een maandje mag ik gelukkig ook alweer rijden! Het liefst stapte ik komend weekend alweer op het paard, maar ik herinner me nog hoe lang ik de vorige keer zoet ben geweest met m'n enkel en daarom doe ik deze keer maar rustig aan. Geen zin om er last van te blijven houden op die lange ritten die ik maak, en ik wil straks in juli en augustus gewoon weer probleemloos kunnen starten.

Ik voel me nog wel vreselijk onzeker en instabiel op dat ingetapete pootje. Net of-ie zo weer dubbel kan klappen als ik m'n gewicht er op zet. Met schoenen aan gaat het gelukkig beter. Morgen dus nog maar even goed oefenen met krukken en pas weer gaan werken als ik in staat ben om veilig en zonder problemen mijn werkplek te bereiken (gelukkig hadden ze dat op mijn werk zelf ook al bedacht). Ik moet namelijk vanaf de trein nog wel een eindje hobbelen, maar in de loop van de week moet dat toch wel weer lukken.

Maar er zit dus schot in en ik kan nu gelukkig zelf weer een kopje soep van de keuken naar de woonkamer vervoeren zonder te knoeien. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:59

Fijn dat het er gunstig uitziet Karin!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:05

Hey goed zeg, biedt weer perspectieven!!
En idd nog maar even niet op Ret klimmen.
(net als Marco over de auto opmerkte - je moet een noodstop kunnen maken - misschien hier ook wel van toepassing Haha! ) en dan komt dat vanzelf wel weer.
Hoe meer tijd en rust je het geeft om te genezen hoe meer profijt je er straks van hebt.
Succes!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:08

Erg verstandig van je om rustig aan te doen!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:11

idd, doe nou maar rustig aan, anders blijft het weer een nog zwakkere plek die je blijft achtervolgen in je verdere leven. Laat je nog maar goed verzorgen door Marco!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:28

fijn dat t iig de goede kant op gaat, hopen dat het zo goed blijft genezen Lachen
succes met pootje

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:54

Blij toe dat het de goede kant op gaat! En idd rustig aan doen, anders duurt het nog veel langer dan noodzakelijk. Sterkte Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:06

ik zou ook maar rustig aandoen, ik ben met gebroken arm (wist het toen nog niet) op paard geklommen *niet voor herhaling vatbaar*

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:44

Fijn dat het weer beter gaat!
Is vast wel frustererend, dat je nog rustig aan moet doen....maargoed, dan kun je daarna ook weer voluit.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 18:12

Ik vermoed dat ik het toch niet kan laten en dat ik binnen nu en een maand al wel weer minstens één keertje op Ret ga zitten. Alleen uitstappen hoor, alleen uitstappen... Haha!

Maar ben iig blij dat ik van dat gips verlost ben. Ik weet nu de letterlijke betekenis van de uitdrukking 'een blok aan het been'. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:47

Karin schreef:
Ik vermoed dat ik het toch niet kan laten en dat ik binnen nu en een maand al wel weer minstens één keertje op Ret ga zitten. Alleen uitstappen hoor, alleen uitstappen... Haha!

Jaja en jij wil dat wij geloven dat dat dan bij alleen bij stappen blijft Schijnheilig

Blijf je wel rustig aan doen?

Fijn dat je uit de gips bent en nu ingetaped zit. Kun je toch weer wat meer. En ik denk dat Marco het helemaal niet erg vind dat je nu ook zelf weer dingen kunt. Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 18:54

Ja maar ik heb veiligheidsbeugels! Schijnheilig

Nee serieus, ik doe het rustig aan. Gelukkig kan ik me dat veroorloven, Retje wordt wel doorgetraind door Lau. Ben op dit soort momenten heel blij dat ik een paard met m'n zusje deel.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:55

Karin schreef:
Ja maar ik heb veiligheidsbeugels! Schijnheilig

Jaja, doe maar gek Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:22

Fijn dat het weer beter gaat en doe maar rustig aan Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:22

ben benieuwd of je het vol kunt houden. Ik kon het niet en ben met mij dystrofievoet al weer heel snel op mijn pony gestapt. Alleen stappen en na 10 minuten hield ik het niet meer van de pijn.

Come over to the dark side, we have cookies!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:39

Kijk, dat is nog eens goed nieuws !
Verstandig van je dat je je voorgenomen hebt om het rustig aan te doen, ben benieuwd hoor Schijnheilig
Nog een kleine tip van een heel-erg-vaak-ex-gipser Knipoog : als je erg wankel staat op je enkel gewoon een paar hoge bergschoenen aantrekken, dat scheelt echt heel veel !
Veel succes de komende tijd !

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:42

Fijn dat het beter gaat, en je doet boven verwachting rustig aan Schijnheilig

Sterkte ermee en je wordt vast goed verzorgd Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:02

Smeer er anders ook wat arnica op. Helpt tegen blauwe plekken en verstuikingen. Kan nooit kwaad! Knipoog

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 20:11

Zou ik wel willen, maar ik mag het tape niet loshalen. Dat is heel vakkundig aangelegd, het mag er pas over twee weken weer af... en dan krijg ik een nieuwe laag.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:02

Hee, ik vind dat je ook best even zonder beugels aan kunt uitstappen hoor, als je er maar niet af mietert! Dan is er toch niets aan de hand? Knipoog

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Anne_26, Babootje, Century, Donderwolk55, lovelyfiefy, Marocje, nick_en_ik, paard1970, Petra_O, ryukapple, Sabine, Sorriso, Tucktuck, Vagabondo, xChoco en 66 bezoekers