gezwel op geslachtdeel...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

gezwel op geslachtdeel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 12:35

Nee niet bij Flair, maar bij een manegepony. Tis dus een ruintje en er zit een heel vies uitziend gezwel op zijn geslachtsdeel.

Ik heb het doorgegeven aan de manegeeigenaren maar er wordt dus blijkbaar niks mee gedaan...

Hij heeft er wel last van, kan zijn geslachtsdeel niet meer helemaal intrekken, hij hangt er dus half uit omdat anders dat gezwel in de weg zit.

Wat kan dat zijn, hoe kan het komen en wat gebeurt er als er niet snel iets aan gedaan wordt?

28-09-2007
Nothing compares too you...


beloyka
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 12:47

Ik weet het niet zeker maar het kan vuil zijn dat er aan vast gegroeid is. Bij ruinen moet je het hele zaakje eens in de zoveel tijd schoonmaken, omdat het daar nogal vies is(weefsel, zand enz.). Als je dit niet doet groeit het er aan vast en gaat het van kwaad tot erger. Ik weet niet of het 1 gezwel is of dat het helemaal onder de vellen zit? Als je het niet schoonmaakt kan het een bult worden en dat kan in het ergste geval kanker worden, als je er te lang mee wacht.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 12:51

Het is zeg maar 1 bult met allemaal bulten erin.. heel vies. Een soort van eh bloemkool?

En dat schoonmaken ga ik dus niet doen Lachen ik ben de eigenaar niet en het is niet zo`n heel betrouwbaar ponietje wat zijn geslachtsdeel betreft Lachen

28-09-2007
Nothing compares too you...

beloyka
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 12:58

Zo te horen is het best erg al. Het beste is als de eigenaar er een dierenarts bij haalt zodat die er even naar kijken en mocht het nodig zijn schoonmaakt. Ik weet niet precies wat het is het is te hopen dat het alleen vuil is.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:07

Ik heb die van mijn ruin nog nooit schoon gemaakt en hij was van de manege (2 jaar) en die deed hem ook nooit schoonmaken !!

Moet ik dat nu wel doen...? nee toch..???

sorry maar ik moet er niet aan denken ik houd veel vanmijn paard maar in het wild worden ze daar toch ook niet schoon of wel soms?? in de zomer kan ik natuurlijk gewoon de slang erop zetten..??

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:11

bij ons stond er een hengst en die had ook zoiets maar de da kwam toen langs en zei dat het een soort zak was waar vocht in zat, een soort cyste laten we maar zeggen. ze hebben het verwijderd geloof ik tis al weer een paar jaar geleden dus weet niet precies wat er mee gedaan is!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:40

hey ik heb dat nog nooit gedaan, dat schoonmaken. moet dat nou echt?

beloyka
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:01

Bij het ene paard blijft het hele zaakje schoon en bij de ander is het veel sneller vies. Ik maakte het bij mijn paardje ook nooit schoon totdat ik eind vorig jaar de veearts kon roepen omdat het hele zaakje ontstoken was. Dit kwam volgens hem door het niet schoonmaken. Nu moet ik het van hem eens in de 2 of 3 maanden wassen. Je moet het gewoon in de gaten houden en als het vies is schoonmaken. Desnoods vraag je er iemand bij die er ervaring mee heeft.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:32

niet schoonmaken, kijk maar bij de reacties van velletjes op zijn PEEP
echt niet doen, wordt het alleen erger van, alleen in het geval van hierboven, maar zoals ik het hoor lijkt het alsof hij een fikse ontsteking heeft

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

michor

Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-02
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:47

hoi.flair ik weet wat dat is dat zijn melanomen en dat is zo ver gevoorderd daar kan je niks meer aan doen en dat weet ik om dat de veearts dat tegen mij zij.het is het zelfde wat michor onder zijn staard had alleen was ik er sneller bij.hij kan alleen zijn penis er af haalen en dat is niet fijn voor hem. Huilen het is een schimel kwaal en daar doe je niks aan !!!!!!!!!! groetjes michor

it`s nice to be inportant
but it`s more inportant to be nice.......


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 18:04

He bah.. dat krijg je idd bij die vlotte manegemensen
Ze hadden er dus gewoon eerder bij moeten zijn.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:10

Dat is dus dat vieze bij Guido?
Hmm, ik weet niet wat hier nu nog aan te doen is ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:12

Hoop iig wel voor hem dat er iets aan gedaan wordt.

michor

Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-02
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:39

hoi paarden vriend ze kunnen er niks aan doen daar is het telaat voor en de plek is ook erg gevaarlijk waar het zit .kan hij niet meer plassen snap je
maar het is een rot gezicht dat geef ik toe!!!!! gr.michor

it`s nice to be inportant
but it`s more inportant to be nice.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:45

Michor, kunnen ze er echt niets meer aan doen?
En als hij niet meer plast, wat dan Scheve mond

michor

Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-02
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:51

ik denk dat je dat niet wil weten Huilen Huilen Huilen Huilen

it`s nice to be inportant
but it`s more inportant to be nice.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:57

Michor, ik wil het wel weten ... Scheve mond

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:24

Daar heeft die pony toch al heel lang last van Verward
Ik heb dit verhaal al een hele tijd geleden gehoord volgens mij...

Ze zijn inderdaad niet al te vlot Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:25

Ik had het eventjes nagevraagd aan de DA, als een pony nooit last heeft van ontstekingen ofzo iets, dan moet je hem niet schoon maken of peuteren o.i.d., want dan moet je het regelmatig blijven doen.

Ik vind het ook wel heel zielig voor die manegepony, ze worden niet allemaal even goed verzorgd die beestjes......

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:38

Melanoom is een kwaadaardig kankergezwel dat dachten ze dat mijn paardje ook had maar het bleekt een granoloom te zijn een goedaardig gezwel dus er is wel degelijk iets aan te doen hoor maar op die plek weet ik eht niet bij die van mij zat het onder zn schoft in dat gebied kan het uitgezaaid zijn!!

voor eht zelfde geld is het een goedaardig gezwel dus als ik hun was zou ik wel een biopsi laten doen!!

Mijn paard was ook een manegepaard en onze stalhouder zei nee joh is een veltbult komt de DA die werd niet goed want zij zei dat het misschien wel een melanoom kon zijn als de donder eruit halen voor die open springt!! en nu is tie eruit en het was gelukkig een granoloom een goedaardig gezwel!

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:52

Ik ken een ruintje die ook last had van een gezwel op zijn penis, op het eikel gedeelte zeg maar. Hij is in een kliniek geopereerd, de eikel is verwijdert. Verder is hij nu weer zo gezond als een vis en hij kan nog normaal plassen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:56

Loeki heeft dit (bloemkool-gezwel)dus ook gehad. Dit heeft niks te maken met wel of niet schoonmaken. Het komt schijnbaar veel voor. Vooral oudere paarden kunnen er last van krijgen, maar het kan dus echt wel verkeerd aflopen!!!

Dit is mijn verhaal (even van een andere site ge-quoot):
Citaat:
Dit heeft Loeki dus ook gehad, hij had al jaren last van een gezwel op zijn eikel dat soms bloedde, er kwam ook teveel z.g.n. smegma uit, heel zijn benen waren altijd vies. Maar de DA vond het toen nog niet nodig om er iets aan te doen, want dat zou een grote ingreep zijn. Maar als er iets zou veranderen, moest ik meteen bellen.

2 jaar geleden kwam ik 's morgens op stal, alles zat onder het bloed, deken, benen, zijn snoet. De box was een bloedbad. Meteen de DA gebeld, die stond er binnen 10 minuten, hij heeft hem een verdoving gegeven om goed te kunnen kijken.
Het gezwel was in een paar maanden tijd veel groter geworden (we hadden het al jaren om de zoveel tijd laten bekijken, maar het werd steeds niet erger, nu dus wel).
Hij moest zo snel mogelijk naar Utrecht, want zijn plasbuis was bijna dichtgegroeid en dan zou ik hem een week later helemaal kwijt zijn.
Dezelfde middag nog naar Utrecht gereden, hij moest geopereerd, maar dat zou pas maandag worden, want het was erg druk.
De volgende middag kwamen we op bezoek, kom bij zijn stalletje....geen Loeki...wel zijn deken. Wij naar de receptie, daar vertelden ze dat de artsen hem niet het hele weekend hadden willen laten staan, en dat hij net in de OK was. Of we wilden kijken, tja, je kunt ook nog weglopen als je er niet tegen kunt, dus dat hebben we maar gedaan. En het was helemaal niet eng! We zijn dus tot 's avonds 9 uur gebleven, tot hij weer helemaal goed en wel in zijn stalletje stond.
2 weken later was hij alweer thuis!!

Hij is dus nu ± 10 cm. van zijn penis kwijt, maar hij heeft er geen last van. En nog een mooie bijkomstigheid...geen last meer van smegma op zijn benen.

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 06:37

hoi hoi,

ik ken een friese ruin die dit ook heeft gehad en daarvan was de eigenaar ook zo eigenwijs om er geen da naar te laten kijken....

komt hij op een gegeven moment 's morgens in de stallen lag zijn paardje daar dus mooi dood in zijn stal...
ik weet natuurlijk niet of het hetzelfde is maar ik zou er maar wel voorzichtig mee zijn...
een gezwel is natuurlijk nooit goed!!!

Irene2Jarig

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:01

hey, jee das best erg jah. ik zou ook nie weten wat je moet doen! maar dat moet de eigenaa den k ik zelf ff uitzoeken. Maarre...HOE MAAK JE HET GESLACHTSDEEL VAN EEN RUIN DAN EIGENLIJK SCHOON?????

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aalmel, MightyMike, Pova, thequeensmum en 25 bezoekers