Honden maken kippen van de buren af..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Honden maken kippen van de buren af..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 14:49

Mijn honden bijten dus de kippen van de buren dood...
Die kippen lopen echter in onze tuin, en onze honden zijn de hele dag buiten, dus kunnen we ze niet constant in de gaten houden.
Onze buren hebben de kippen los lopen, en die kippen komen dus keer op keer over het hek.
We hebben nu al weer 3 dode kippen gevonden in onze tuin de afgelopen tijd. We hebben de buren hierop (meerdere keren) aangesproken, maar hun commentaar "ach, dat is de natuur" Frusty Ze vinden het niet erg dat onze honden hun kippen doodbijten als ze in onze tuin lopen, maar gebeurt het in hun tuin, dan mag het niet.
Die kippen in de tuin is zowiezo irritant, ze maken alles kapot, maar mijn honden worden ook helemaal gek, zodra ze nu die kippen zien bij de buren, doen ze alles om erbij te komen, ze hebben de smaak te pakken. Ik vind het al niet echt prettig dat mijn honden iets doodmaken, maar ik ben bang dat ze straks meer dieren gaan grijpen.
Nu zijn de honden dus over het hek gekomen, in de tuin van de buren, en hebben daar dus ook kippen doodgebeten.... Waar de buren nu een vergoeding voor willen, plus een vergoeding voor de verdere schade die de honden hebben aangericht Verward
En dan hun oplossing, wij moeten het hek maar hoger/ sterker maken (gezamelijk hek) zodat hun kippen er niet meer door kunnen en zodat onze honden niet meer in hun tuin kunnen komen...
Nu dus giga ruzie met de buren, wat zouden jullie doen?

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:56

Proberen je honden in je eigen tuin te houden door het hek hoger te maken. Anders zou je je honden kunnen muilkorven.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:58

Hmm..kan je een stroomdraadje spannen zodat je honden een tik krijgen als ze naar de buren willen... Wat ik verder reeel zou vinden is 50/50 voor een kip en hondproof helwerk...dat de buurman verwacht dat jij daar alleen voor op draait vind ik niet reeel...als hij geen bijdrage wil leveren zou ik dus proberen een oplossing te vinden die alleen hondproof is...zijn kippen zijn immers zijn verantwoordelijkheid... maar samen kosten delen voor een oplossing die voor beide partijen zou ik het meest logisch vinden...hebben jullie geen van beide meer ergens last van. Succes!

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:03

wat een narigheid. ik zou het ook helemaal niet leuk vinden als mijn honden (die ik overigens niet heb) beesten doodbijten. Maar ik vind ook dat iedereen zijn eigen beesten in zijn eigen tuin moet houden, dan zijn er geen problemen. Inderdaad het hek verhogen of een stroomdraadje, ik weet niet of de kippen er gevoelig voor zijn, maar de honden in ieder geval wel. Mogen die kippen zowiezo wel loslopen ivm vogelpest?? Kippen kunnen ook heel goed gekortwiekt worden zodat ze niet meer over het hek kunnen vliegen.

sterkte met je buren.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 15:14

Ik ga mijn honden in ieder geval niet muilkorven omdat iemand anders van mening is dat zijn kippen in mijn tuin mogen lopen...
En mijn buurman vind dat wij moeten betalen, omdat hij er ook niets aan kan doen dat mijn honden zijn kippen doodbijten Verward
De kippen kortwieken wil hij niet, want dat is zielig volgens hem.
Ik ben van mening dat het toch allemaal aan hem te danken is, we hebben namelijk nooit problemen gehad met honden die uit de tuin gingen, tot hij besloot kippen aan te schaffen en die overal rond te laten lopen. Die kippen zitten trouwens niet alleen in onze tuin, maar lopen ook over de dijk etc. waardoor automobilisten vol op de rem moeten, zelfde verhaal met zijn hond, loopt ook los over een (drukke) dijk, levensgevaarlijk, en als het beest aangereden wordt, ach, dan moest het zo zijn, er niet aan denkend dat iemand vol tegen een boom kan knallen of iemand anders dood kan rijden omdat hij die hond probeert te ontwijken....

Run free Jordy.... 1997 - 2021

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:21

en de dierenbescherming bellen?? als iemand zo onvoorzichtig met zijn dieren omgaat hoort hij ze toch eigenlijk niet te hebben? of vind je dat te ver gaan?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:43

Supertje schreef:
Ik ga mijn honden in ieder geval niet muilkorven omdat iemand anders van mening is dat zijn kippen in mijn tuin mogen lopen...


Volgens mij is het probleem toch juist dat jouw honden naar de tuin van de buren gaan?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:53

Die kippen lopen echter in onze tuin

Van beide kanten dus Lachen

Het leven is een gebakje!

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 16:07

Ja dat is inderdaad het probleem, maar het is zo dat die kippen in onze tuin lopen, de honden gaan erachteraan, de kippen fladderen over het hek, en de honden gaan ook over het hek.
Zolang de kippen gewoon in zijn tuin blijven is er niets aan hand, de honden gaan niet over het hek om die kippen te zoeken, nee ze gaan er alleen achteraan als de kippen vluchten.

1 van de honden loopt al 7 jaar in de tuin, kan dag en nacht naar buiten, de andere 2 lopen er al 3 jaar en zijn ook niet anders gewend.
Dus binnenhouden, wat hij de beste oplossing vindt, doe ik niet.

Ook dat hij vind dat wij het op moeten lossen schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Hij vind dat wij degene zijn met het probleem, en wij het dus op moeten lossen, hij heeft geen probleem zegt hij, behalve dat hij nieuwe kippen wil.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:44

Wel de kippen vergoeden die op zijn terein zijn doodgebeten. Verder idd een draadje spannen zodat jou honden er niet meer over kunnen maar de kippen wel, want dat is jou verantwoordelijkheid. En dan van hem eisen dat hij zorgt dat zijn kippen op zijn terein blijven.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:01

tsja wij hebben dit probleem ook, onze honden en die van de buren bijten onze kippen ook dood!
en hebben ze eenmaal bloed geproeft dan worden ze alleen maar fanatieker!

maar we hebben nu een beter hek(gaas ertussen zodat ze er niet tussendoor/onderdoor) kunnen en ze dus niet meer naar de buren gaan

verder liepen onze kippen in onze tuin&wei, de honden komen alleen in de tuin, en af en toe ff in de wei als we erbij zijn

dus het hek met de wei, daar zit nu ook gaas tussen, en nu kunnen de kippen de wei niet meer uit(daar staat ook het kippenhok in) en dus kunnen onze honden ongestoord in de tuin spelen, zonder dat het kippenleventjes kost Haha!

en 50/50 het hek ophogen/kippenproof maken lijkt me wel zo eerlijk!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:06

Wat lu lig hey!
En het gebeurt in jou tuin en het zijn de kipppen van de buren?
Als ik jou was en ik vond een dode kip zal ik m bij de buren neer gooien of voor hun gezicht houden en zeggen van dat het niet lekker voor julie is om hun dode kippen in julie tuin te vinden.
Veel sterkte verder.
Ik hoop dat je de strijd wint.

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:03

Lastig probleem hoor......
Vanuit jouw positie gezien heb je gelijk, zeker als het probleem begonnen is toen de kippen van de buren in jullie tuin kwamen en de honden voorheen niks deden.
Maar ja, voor zijn verhaal valt natuurlijk ook iets te zeggen (het is zijn tuin en de honden hebben er niks te zoeken), hoewel het me wel een ontzettende lomperik lijkt.
Je kunt verschillende dingen doen:
Je kunt principieel op blijven stellen en blijven stellen dat hij een oplossing moet zoeken.
Het hoogst haalbare is dat je je gelijk krijgt en dat de relatie zo mogelijk nog beroerder wordt als die al is.
Misschien kun je toch beter wat water bij de wijn doen en je goede bedoelingen tonen (moeilijk, zeker als je overtuigd bent van je eigen gelijk !).
Met een beetje geluk raak je weer on speaking terms en komen jullie er alsnog uit.
Veel succes Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0_saskia_0, Amazonbot, Anoukjuuuhh, ComscoreBot, Danielleeee_, Dennenboom, Drico, Elegance_, F_Orumster, fierefluiter, fro, Gittta, GoogleAdsense, haffjechip, IASCrawler, nicole_floor, Relaxed, VivianHesen, wemkelover, Zebrastreep, Zick_Zack en 65 bezoekers