Tegenvaller: mijn zadel past niet meer ...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Tegenvaller: mijn zadel past niet meer ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 18:46

Omdat mijn zadel te hard was geworden in de loop der jaren moest de vulling een keer vervangen worden. Omdat ik er nu toch niet mee rijd - ik pak altijd het zadel waar Fitz nu mee gereden wordt - was dit een mooie gelegenheid om dat een keer te doen.

Netjes een afspraak gemaakt met de zadelmaker en vanmiddag gepast. Ter plekke vulde hij nog wat wol bij en moest ik weer een stukje rijden. Nog niet ideaal dus weer een stukje wol erbij.
En waar ik al bang voor was, werd bewaarheid Huilen : Fitz past zijn zadel niet meer. De zadelmaker kon het niet meer passend krijgen.
Mijn Prestige die al op 3 paarden goed lag moet ik nu verkopen.

Ik baal er enorm van, want ik heb juist nu helemaal geen zin om een nieuw zadel aan te schaffen. Waarschijnlijk zullen de KN en de Passier goed passende zadels worden bij Fitz, maar de goedkoopste KN begint op
E 1495,-!

Ik had nog een Daaleman aangeboden gekregen maar ook die past niet. Dus dan wordt het een nieuwe Daaleman op maat gemaakt, maar die zijn ook niet goedkoop.

Kortom, ik grapte al tegen mensen op stal dat ik nu zeker wist dat ik mijn paard ging verkopen met als reden: zijn zadel past niet meer }>

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:48

Dat is net zoiets als je auto inruilen omdat de asbak vol is of de tank leeg Haha!.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:39

je moet is kijken voor een westernzadel die zijn meestal heel goed op maat te maken en te krijgen en als je goed zoekt zijn ze ook niet zo duur Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:47

Zoek het zadel dat past en vind een mooi tweedehandsje, scheelt ook in prijs Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:48

Das een goede Pjotr maar ik geloof dat fitzroy toch liever dressuur rijd Haha!

Kijk anders eens op de marktplaats ofzo, soms staat er wel eens wat tussen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:56

Tweedehands kan je de beste merkzadels veel goedkoper krijgen. Veel ruitersportzaken hebben ook gewoon goede 2e hands.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:24

Rot hè?
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem, ik ga het proberen met een keer opvullen en anders heb ik een KN van een jaartje oud voor je in de aanbieding! Ik hou je op de hoogte Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:56

KN zal dan even goed passen als een County, alleen zijn County's nog duurder... Wellicht is 2ehands een goede optie?

Toos paardloos

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:59

Ik verwachtte de opmerking 'dan verkoop ik Fitz wel Tong uitsteken' al.... Balen zeg, van je zadel.... Het is dat ik geen geld heb voor een ander zadel... Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:07

Balen hoor, dat soort dingen komen altijd ongelegen...
Kijk wel goed uit als je tweedehands gaat kopen. Ik heb een tweedehands KN-zadel gekocht toen ik Odin net had, dit zadel is aangemeten door een zadelpasservice van een bekende ruitersportzaak. Helaas ben ik er al gauw achtergekomen (door rugproblemen en kale plekken bij mijn paard) dat er iets niet goed was met het zadel. Bleek het enorm scheef te zijn! Nu zou ik hier op letten, maar toen ben ik op de expertise van de zadelpasservice afgegaan (foutje dus). Het is een heel gesteggel geweest maar uiteindelijk hebben ze het zadel teruggenomen en mij het aankoopbedrag terugbetaald. Ik heb uiteindelijk toen een nieuw maatzadel gekocht bij Hulsebosch. Dit ligt prima, alhoewel ik het regelmatig laat nakijken in verband met Odin zijn rug- en halsproblemen. Kost ook iedere keer een paar centen, maar de rug van mijn paar is me altijd nog meer waard!

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:19

Citaat:
Kortom, ik grapte al tegen mensen op stal dat ik nu zeker wist dat ik mijn paard ging verkopen met als reden: zijn zadel past niet meer


Die opmerking verwachtte ik al *LOL*
Balen zeg...Het is altijd vervelend als je een nieuw zadel moet kopen, maar zeker als je op dat moment helemaal niet zo fanatiek rijdt...Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:26

Fitz verkopen lijkt me ook de enige oplossing..... ruilen tegen een zo goed als nieuw Euroriding Diamant zadel ? Knipoog
Dan kun je daar weer een leuk nieuw paard bij zoeken Tong uitsteken

Maar even serieus: balen hoor, zoiets komt altijd ongelegen.
En als het nou een oud afgeragd zadel was, dan moet het er toch een keer van komen.
Maar een goed zadel weg moeten doen omdat het niet meer past is gewoon zonde, je krijgt er toch nooit voor wat het voor jou waard is.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 06:55

Dat zei ik ook al, Oscar: ik houd mijn zadel en zoek er een passend paard bij Haha!

Anyway, na er nog een nachtje over geslapen te hebben, zit het me nog steeds niet erg lekker. Ik vind een tweedehands kopen best link, ik heb er gewoon niet voldoende verstand van om te zien wat echt goed ligt.

Bovendien denk ik bij mezelf: als dat zadel toch al die tijd goed gelegen heeft op Fitz hoe kan het dan nu opeens niet meer passen?

Misschien nog een second opinion bij een andere zadelmaker?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 07:03

Een paard veranderd altijd, hij wordt ouder, meer getraind of juist minder.
gebruik de zoekfunctie eens, we hebben het er op western heel vaak over gehad.
Ik heb ook al diverse zadels versleten bij mijn haflinger, zowel western als dressuur. En ook hun kwamen altijd aan huis passen en op dat moment paste het perfect.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 09:05

Oscar schreef:
Fitz verkopen lijkt me ook de enige oplossing..... ruilen tegen een zo goed als nieuw Euroriding Diamant zadel ? Knipoog


Die heb ik ook, heerlijke zadels en qua prijs valt het allemaal reuze mee! *LOL*

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:07

Maar je kan bij een goeie ruitersportzaak je zadel toch wel inruilen? Kijk of ze daar geen hele goeie tweedehandsjes hebben, misschien hoef je dan niet eens zoveel bij te betalen...

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:41

Fitzroy schreef:
Dat zei ik ook al, Oscar: ik houd mijn zadel en zoek er een passend paard bij Haha!

Anyway, na er nog een nachtje over geslapen te hebben, zit het me nog steeds niet erg lekker. Ik vind een tweedehands kopen best link, ik heb er gewoon niet voldoende verstand van om te zien wat echt goed ligt.

Bovendien denk ik bij mezelf: als dat zadel toch al die tijd goed gelegen heeft op Fitz hoe kan het dan nu opeens niet meer passen?

Misschien nog een second opinion bij een andere zadelmaker?


Hoi
ik zou idd voor een second opinion gaan.
Een zadel aanpassen alleen via de kussens is een utopie.Vaak zal de boom ook aangepast moeten worden.
Daarom heb ik een zadel met verstelbare boom Haha!

Ik heb hele goede ervaring met Tom van den Brink ,hij woont vlak bij mij maar gaat iedere maandag door het land ,ook het westen dusss.
Hij is een vakman opgeleid door Van Triest in Meppel.Hij restaureerd
ook antieke dameszadels ,prachtig om te zien.
Dus als Fitz zoveel meer body heeft gekregen en je hebt een goed zadel zou ik het zeker wagen om ook dit zadel weer pas te maken.

Succes ,
Gerrie

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:25

idd tom is erg goed
ga er deze week ook heen om mijn zadel aan te laten passen
en ben er al vaker geweest en het is een echte vakman..

ONDERSCHRIFTLOOS

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:37

Of je vraagt of ze de training aanpassen, omdat Fitz te breed gaat worden. Knipoog

Maar moet je direct een nieuw zadel hebben? Ik weet niet of je hem binnenkort weer terug haalt, zo niet, dan heb je wat tijd om te sparen.
En een nieuwe Daaleman op maat gemaakt, kost uit mijn hoofd ongeveer zo rond de 1250 euro, voor het "luxe" type. Scheelt toch weer met de KN. Maar ja balen is het wel. Nu maar hopen dat niet volgende week ook nog je wasmachine kapot gaat ofzo.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:55

Ik heb mijn beide zadels laten aanpassen bij Van triest in meppel. van allebei moest de boom breder gemaakt worden, dan hebje voor zo'n 150 euro een zadel dat weer perfect ligt. Van beide zadels is het nu ongeveer een half jaar geleden en van mijn kant niets dan lof over Van Triest!
Er zijn niet veel zadelmakers die echt goed zijn...helaas.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:13

Heel herkenbaar probleem, alleen heb ik nu een Prestige als oplossing Haha!
Jammer dat je het niet eerder wist, anders hadden we wat kunnen regelen, aangezien ik een Passier had.
Een op maat gemaakte Daaleman valt overigens nog mee qua prijs t.o.v. een nieuwe KN, Daaleman zit zo rond de € 1300.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:45

Mijn Prestige is nog te koop Knipoog
Erg lastig als je paard ineens zijn zadel niet meer past ja, kost je weer klauwen vol geld Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 07:07

Verkopen die knol, en een andere trainer zoeken Haha! Pff belachelijk zeg, dat fitz nu zo goed zijn werk doet dat ie gewoon meer body krijgt Haha!

Maarre ander paard kopen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Eve_Nie, ikkuhh90, josien_m_, Kmbrly, laura22, Maanon_, Mark0919 en 35 bezoekers