Hebben jullie dat ook wel eens?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Hebben jullie dat ook wel eens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 14:34

Net terug uit Frankrijk/Engeland en ik heb het daar echt superleuk gehad... snel weer even naar mijn paardje gegaan die enigszins beledigd was, en er ook niet echt supergoed uitzag... maar goed, even poetsen en een paar ritjes maken en dan komt dat allemaal weer goed...

Maarja, nu zit ik dus weer op mijn werk, en ik weet niet precies of dit de "after holiday buzz" is, maar opeens zit ik me ernstig af te vragen of dit wel is wat ik wil... om iedere dag, elke dag, iedere cent, ieder beetje tijd die ik heb richting mijn paard te sturen...

Mischien is het wel gewoon de vrijheid die ik mis... het alles op kunnen pakken en verder gaan... kweetniet. Mischien is het ook wel iets wat vanzelf wel overgaat, na een paar daagjes weer met het beessie knuffelen en van alles... maar het voelt allemaal wel een beetje raar...


Vaag.


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:46

nee heb ik echt nooit. Ik geniet er nog steeds elke dag van dat ik naar sjaak toe kan gaan.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 14:53

Ik moet zeggen dat het voor mij ook nogal "nieuw" is, alhoewel ik mijn vorige paardje verkocht heb toen ik naar Ierland ging verhuizen.

Ik denk dat ik gewoon een beetje in een funk zit, omdat ik hem nu bijna een hele week niet gezien heb, en hij enigszins beledigd overkwam gisteren...

We moeten maar even uitgebreid tutten vanavond Knipoog

Europe is our playground

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:57

Nee, dat heb ik dus nooit. Er zijn wel momenten dat ik me afvraag of ik wel 40 uur per week bij de baas wil zitten, iets doen waarvan ik me afvraag of ik dat ook eigenlijk wel wil... Mijn paard, dat is tenminste iets wat ik echt wil, gelukkig.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 15:03

Dat van mijn baas heb ik op het moment ook... Denk dat het een beetje algehele malaise is... Bleah Knipoog

Europe is our playground


Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:13

Dat gevoel m.b.t. het paard heb ik niet. Wel m.b.t. mijn werk en mijn leven. Maar, ik zou ook niet weten wat ik dan zou willen doen en ben eigenlij kbest tevreden emt mijn leven. Kan doen en laten wat ik wil. Werk niet fulltime, heb de tijd voor de beesten, maar soms, als er veel verplichtingen zijn dan baal ik vreselijk. Dan wil ik gewoon de hele dag met de beesten bezig zijn. Uren door het bos dwalen en genieten. helaas, die jonge dingen hebben geen conditie. Dan wandel ik maar en laat ze grazen. Maar dat is het niet.

Fiesta, freiberger, what else?

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 15:18

Ik denk als ik weer een paar daagjes met mijn paardje bezig ben, dat ik dan gelijk weer begrijp waarom het zo prachtig is... maar dat het gewoon komt omdat ik een paar daagjes alleen maar met andere dingen bezig ben geweest... 'tis alleen een beetje een rot gevoel... Boos!

Europe is our playground

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:15

Ach ja, die malaise. Eigenlijk alles hebben wat je wilt en dan toch nog piekeren over wat je ook nog allemaal wilt. Alles kan hoor en je kunt ook alles zo naar je hand zetten als je zelf wilt.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:21

Ik ben afgelopen weekend ook weg geweest en ik heb veel andere dingen gedaan. Ik vond het wel erg leuk om gisteravond nog even bij knollie langs te gaan en hem strak gepoetst in zn stal aan te treffen. Poetskist opgeruimd, kastje netter als ik het normaal achterlaat Haha!.
Ik heb een fijn weekend gehad en knollie blijkt het ook leuk gehad te hebben.
De malaise herken ik wel (en dan vnl op werk gebied).
Het kan geen kwaad jezelf af en toe de vraag te stellen: Wil ik dit wel? Zo nee, wat wil ik dan? Vervolgens haalbare doelen stellen en stap voor stap de zaak veranderen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:23

Ik heb het op het moment wel...omdat ik gewoon heel graag samen wil zijn met mijn vriend en hij woont in Australie... *zucht* Hij wil graag naar nederland emigreren, maar pffftt... zie eerst maar eens iemand te vinden die je de juiste informatie kan geven over hoe je door de malle molen moet bij de immigratiedienst... ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik wel momenten heb waarop ik denk dat ik anders maar lekker naar Australie moet gaan... En doordat ik hem zo mis heb ik gewoon wat minder zin en energie voor mijn paardjes... hoewel ik niet minder gek op mijn pukken ben... Lovers Maar ik vraag me wel eens af wat me op dit moment nou het gelukkigst zou maken...behalve een permanente verblijfsvergunning voor mijn lief...Mochten hier nog mensen zitten die een beetje verstand hebben van het emigratieproces van Australie naar Nederland... tips zijn van harte welkom...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:26

Gewoon inderdaad even een paar daagjes acclimatiseren. Dan kom je vanzelf wel weer tot genieten hoor!


opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:37

Je bent ook maar een mens Haha! . Heel soms trekt die gedachte ook bij mij voorbij, maar is echt maar een moment.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 07:35

Soms als ik bv in de stad loop, en iets zie wat ik graag wil hebbebn, maar gewoon weet dat ik dat geld beter kan sparen omdat ik wel weer iets duurs nodig heb voor Tos...
Dan baal ik dat eigenlijk al mijn geld naar hem toe gaat *op mijn kleedgeld na Knipoog *
Maar op een of andere manier duurt die gedachten nooit lang

Die liefde, dat plezier... onbetaalbaar! Lovers

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:26

Ik heb dit gevoel laatst gehad maar dan in een ander verband. Mijn vriend en mijn paard. Mijn vriend woont in Amersfoort en daar ga ik al een hele lange tijd mee. Mijn paard staat hier bij mij in Utrecht en heb ik sinds kort.
De weekenden die ik normaal altijd lekker onbezorgt bij mijn vriend was ben ik nu bij mijn paard omdat hij nog jong is en net pas onder het zadel en ik hem (nog) niet toe vertrouw aan een verzorgster.
Dit weekend was ik bij mijn vriendje en ineens flitste het door mijn hoofd 'Wat als dit niet meer samen gaat', vriend in Amersfoort en paard in Utrecht. De tranen sprongen spontaan in mijn ogen want ik wil mijn lieve paardje voor geen goud meer kwijt. Ook al heb ik hem pas sinds kort. Gelukkig is mijn vriend ook heel blij dat ik nu eindelijk mijn droompaard heb en hij wil absoluut niet dat ik mijn paard ooit weg zal doen.
Dat verbied hij me zelfs. Mocht het over een tijdje zo zijn dat mijn vriend en ik gaan samen wonen, hebben we al besloten dat mijn paard gewoon mee gaat. Ik ben weer helemaal gelukkig.

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:38

Dat is wel waar ik ook bang voor ben. Ik heb een hele tijd een paard twee keer per week bijgereden. Toen dacht ik dat het me heel erg tegen zou gaan staan als ik er dan iedere dag naartoe zou gaan. Inmiddels ga ik iedere dag(andere pony) en ik vind het alleen maar veel en veel leuker. Vroeger wilde ik nooit een paard omdat ik bang was voor dat gevoel wat jij nu omschrijft. Maar op dit moment ben ik echt in de wolken! Ze staat te koop en ik wil haar binnenkort gaan kopen. Ik denk dat wat jij hebt, iedereen wel een keer heeft of krijgt. Dat heb je inderdaad ook wel eens met je werk. Echt dat je denkt: is dit het nou? Gaat vanzelf weer over!!!

Ik zeg altijd je bent het meest aan vakantie toe als je net terug bent. Dan wil je gewoon dat dat leven wat je op vakantie had je nieuwe leven wordt. duurt soms een paar dagen, soms een paar weken maar het gaat echt weer over. En precies wat je zegt: gewoon lekker rijden en knuffelen dan ben je weer blij met je paardje.

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:10

Ik heb juist heel veel zin om weer naar hem toe te gaan na de vakantie en ben dan weer helemaal opgefrist. Als hij pas in de wei staat heb ik wel zoiets van even wat minder, dan heb ik weer tijd voor andere dingen, die er altijd bij inschieten. In de zomer rijdt ik ook minder en heeft hij geregeld een daagje vrij. Hij vindt het toch heerlijk in de wei tussen zijn kudde paarden

Passie voor paarden blijft een levenlang!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:37

ik baal ook wel eens omdat die knol me zoveel tijd en geld kost, maar ik zou hem toch nooit willen missen.

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:29

Ja hoor, ik herken het wel.

Reden waarom mijn paard nu op een trainingsstal staat totdat ik zeker weet wat ik wil. Ik moet zeggen, ik mis het ab-so-luut niet.
't is meer dat ik m'n maatje niet wil verkopen, dan dat ik het paard zo zeer mis.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 16:21

Ik moet zeggen dat nadat ik gister weer even gereden (lees: gevochten) heb, het allemaal weer een stuk leuker is... Meneer was ook niet meer beledigd, en kwam lekker gezellig buurten en knuffelen... dat scheelt dan gelijk weer... Hij ging ook nog even lekker lopen op het end, dus ik ben weer helemaal blij....

Hij ziet er echt nog steeds niet uit... net en grote haarbal... Stomme dier staat ook de godganse dag buiten in de regen, in plaats van lekker warm binnen... duh Knipoog

Europe is our playground

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:43

Uh als ik altijd terug kom van vakantie vraag ik me altijd af hoe stom ik kon zijn om mijn paarden achter te laten.......... Als ik wegga heb ik het daar super moeilijk mee en niemand moet op vakantie dan een domme opmerking over mijn paarden maken of ik begin te janken (echt stom maar ja). Nee ik ben altijd weer super blij als ik terug kom. Al ben ik 36 uur wakker achtereen, ik ben echt METEEN naar mijn paarden als ik net thuis ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 00:31

manic schreef:
Ik moet zeggen dat nadat ik gister weer even gereden (lees: gevochten) heb, het allemaal weer een stuk leuker is... Meneer was ook niet meer beledigd, en kwam lekker gezellig buurten en knuffelen... dat scheelt dan gelijk weer... Hij ging ook nog even lekker lopen op het end, dus ik ben weer helemaal blij....

Dus hij is -weer- niet te koop???

Shoot!
Boos!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 10:37

Ben je op zoek dan? Tong uitsteken

Europe is our playground

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:25

manic schreef:
Ben je op zoek dan? Tong uitsteken


Niet zozeer, maar ik hoopte even dat je hem weer voor een geeltje wilde verpatsen Haha! Haha!
Blij toe dat dat niet zo is, voor jou dan...

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 13:52

Nah, voorlopig blijft El Capitano nog lekker bij mij rondhobbelen hoor Knipoog

Hij moet toch eerst zowiezo nog leren galloperen en ik moet ook echt eerst eens een sprongetje met hem maken...

Europe is our playground

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:51

Ik heb eerder het omgekeerde. Ik heb zeven jaar een paard gehad, en nu zit ik in een 'tussenperiode' voor een volgend paard. Nu heb ik dus al zo'n vijf maanden geen paard meer om voor te zorgen, en ik voel me dus echt compleet nutteloos. Het is ook dat ik mijn paard aan huis houdt, en er voor uit mijn bed moet komen e.d. Ik heb nu precies geen reden meer om op te staan...

Ik ben tot de vaststelling gekomen dat ik een paard NODIG heb om echt gelukkig te zijn en mijn ding te kunnen doen. De laatste weken is het echt erg geworden... Huilen
Ik hoop gewoon dat het snel juli is, zodat ik weer op zoek kan gaan naar een nieuwe vriend. Nu heb ik het helaas heel druk met het afwerken van mijn studie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot, IASCrawler, Kirrr en 108 bezoekers