Hond bijt jonge katjes dood

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Hond bijt jonge katjes dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 11:32

Wij hadden 2 jonge katjes. Alles ging goed, totdat ze begonnen te lopen. De hond van mijn vriend is normaal een lui beest die nooit iets pakt. Nu heeft ie dus die jonge katjes te pakken gehad en er is nu dus niets meer van over.
Ik ben zo kwaad op dat k*tbeest. Nooit pakt ie wat (ratten e.d. lopen hem gewoon voorbij) en nu moet ie uitgerekend mijn katjes opvreten.
We hebben nog een nest katjes. Die heb ik nu dus in een lege paardenbox gedaan waar niets bij kan. Hopen dat die het goed gaan doen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:32

ongelofelijk. er klopt iets niet aan die hond.

De hond is de betere mens

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:12

Even ter verdediging van de hond... hij heeft wel al iets gepakt eerder (lammetje, die heeft het wel overleeft...)vorige nest kittens zat overigens ook in een stal opdat hij er niet bij kon... en puntje 2 ... mag je van een hond verwachten dat hij het onderscheid kan maken tussen wel een kip mogen pakken en geen kitten...Ik kan me voorstellen dat een hond daar geen onderscheid in maakt... dat hij dat wellicht niet eens kan... dus ik weet niet of je hem dit nu kwalijk kan nemen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:14

vikki schreef:
Even ter verdediging van de hond... hij heeft wel al iets gepakt eerder (lammetje, die heeft het wel overleeft...)vorige nest kittens zat overigens ook in een stal opdat hij er niet bij kon... en puntje 2 ... mag je van een hond verwachten dat hij het onderscheid kan maken tussen wel een kip mogen pakken en geen kitten...Ik kan me voorstellen dat een hond daar geen onderscheid in maakt... dat hij dat wellicht niet eens kan... dus ik weet niet of je hem dit nu kwalijk kan nemen.

De eerste keer dat het mis ging had al niet mogen gebeuren. Hebben ze niet goed opgelet en de hond ook niet goed aangepakt.

De hond is de betere mens

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:06

Als zo'n beest eenmaal bloed geproefd heeft,leer je het hem volgens mij nooit meer af.Wat je zou kunnen doen om te voorkomen,alhoewel dat nog weinig zin heeft in jouw geval,is om een hond,als hij nog jong is,in een hok met een schaap met lammetjes zetten.Dat is even gemeen,maar voor zn eigen bestwil.

Bij onze hond hebben we dat namelijk niet gedaan,en ook zij heeft vorig jaar twee lammetjes doodgebeten.Aangezien mijn vader die schapen voor zijn brood heeft,had ik het best kunnen begrijpen als ze wegmoest,maar dat is gelukkig niet gebeurt.We moeten haar natuurlijk wel altijd in de gaten houden,want als ze de kans krijgt zal ze het weer doen.

Dat ligt niet aan haar,ze weet niet beter.En jouw hond waarschijnlijk ook niet.

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:07

Citaat:
De eerste keer dat het mis ging had al niet mogen gebeuren. Hebben ze niet goed opgelet en de hond ook niet goed aangepakt.


Dat bedoelde Vikki waarschijnlijk ook met als je hem dus altijd opjut om de kippen te pakken... En hem daarmee zijn gang laat gaan.. Frusty Dan kan je het de hond niet kwalijk nemen dat ie het verschil niet weten tussen het ene soort dier mag wel en het andere soort dier mag niet doodgebeten worden Verward

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:24

Gatver, ik krijg er de rillingen van! Verdrietig
Toevallig heb ik sinds een week een kitten in huis en was ook bang dat Bowie(onze labrador) het beestje wat aan zou doen.
Vooral omdat als er katten in de tuin zitten zij er als een debiel er blaffend achteraan gaat.
Gelukkig gaat het met Simba wel goed,waarschijnlijk omdat we haar er van het begin af erg bij betrokken hebben en vooral heel veel beloond en aandacht hebben gegeven.

Hopelijk kan de hond van je vriend het andere nestje wel met rust laten,maar een gewaarschuwd mens telt voor twee,dus pas maar goed op!

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 13:29

Hij is wel eens door mensen opgejut om een kip te pakken, waar hij verder niet op in ging. En dat lammetje daar weet ik niets van, want toen was ik hier nog niet.
En verder vangt hij ook nooit wat, dus waarom nu wel een kat? Mijn eigen hond zal nooit iets vangen, hij weet dat dat niet mag. Maar ja, die is opgevoed en deze dus niet.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 13:31

vikki schreef:
Even ter verdediging van de hond... hij heeft wel al iets gepakt eerder (lammetje, die heeft het wel overleeft...)vorige nest kittens zat overigens ook in een stal opdat hij er niet bij kon... en puntje 2 ... mag je van een hond verwachten dat hij het onderscheid kan maken tussen wel een kip mogen pakken en geen kitten...Ik kan me voorstellen dat een hond daar geen onderscheid in maakt... dat hij dat wellicht niet eens kan... dus ik weet niet of je hem dit nu kwalijk kan nemen.


Toen hij dat deed had hij dus al verrot geschopt moeten worden. Een hond moet opgevoed worden, dat ontbreekt dus duidelijk bij deze.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:36

Citaat:
Toen hij dat deed had hij dus al verrot geschopt moeten worden. Een hond moet opgevoed worden, dat ontbreekt dus duidelijk bij deze.


Hij is toen ook verrot geschopt, was ik zelf bij. Maar lijkt me eerder dat als je dit van een hond weet dat je je katjes beschermt ....

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 13:43

Katten zaten ergens waar hij er niet bij kon. Ik kan alleen niet zorgen dat de moeder poes ze niet ergens anders heen brengt.
Het andere nest zit nu in een paardenbox. De moeder kan er in en eruit, dus kan ze ook de jongen weer meenemen ergens anders heen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:50

Hmmm...is er niet iets te verzinnen waardoor de poes er niet zo makkelijk meer uit kan? Of anders de hond misschien niet zonder begeleiding naar buiten laten totdat de kittens groot genoeg zijn om zichzelf te verdedigen... want tsja... hoe je het went of keert het is wel heel vervelend...arme kittens Huilen En stiekem zou ik zelf ook boos zijn... hoewel het verstandelijk ook wel weer te begrijpen is...toch een beetje instinct wellicht? Overigens ken ik iemand die hondengedragstherapeut is, misschien is het eens interessant om hem een dagje uit te nodigen... En nu dan roeien met de riemen die je hebt...dus hond en katten scheiden... en dan hopen dat als zich zoiets ooit nog eens voordoet dat je er naast staat. }> En tsja... nu even op een rijtje zetten wat de mogelijkheden zijn die je nu hebt... in hoeverre is een muilkorf eigenlijk eventueel zielig voor een hond? Zouden ze daar gefrustreerd van raken? Lijkt me niet echt een optie, maar ja...aan de andere kant... beste is misschien toch om hem voorlopig maar fijn onder begeleiding buiten te laten zijn als dat lukt... wat een toestand hoor... Een andere vriendin van me had een hond die haar kippies dood beet... ze werd ook witheet maar ja... de hond was ook weer hun goede werkhond...

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 14:04

Het is natuurlijk erg moeilijk om de hond binnen te houden. Het is een waakhond (nou ja, dat hoort ie te zijn). Nu zitten de kittens veilig, maar ja, de moeder kan ze weghalen als ze wil. En ik kan er ook niet 24 uur naast gaan zitten. Ook niet naast de hond trouwens.
We zien wel hoe het gaat. Hopelijk gaat het goed.
Off topic:
Kom je trouwens nog naar stal vandaag?

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:09

Ik keek net even naar buiten... Scheve mond Ik denk het dus niet Haha! (naar stal komen bedoel ik...denk dat ik met Simon -over de foon natuurlijk- even de papieren rompslomp ga invullen vanavond...*duim duim duim*) En tsja... binnen houden is idd moeilijk... muilkorf als er niemand bij kan zijn eventueel een idee? Hoewel ik er als ik hond was volgens mij juist alleen maar gefrustreerder van zou worden... maar ja...ik ben geen hondenexpert, misschien vallen die dingen wel mee... Ik denk dat ik vandaag even brommerverzekeringonderzoek ga doen, misschien kan ik dan door de week eens met je mee naar stal rijden...en dan weer terug met de bus... Haha! En ach...on the bright side...vorige keer is het ook aardig goed gegaan toen de kittens in stal zaten...tegen de tijd dat ze gingen lopen (en dus makkelijk binnen hond bereik kunnen komen) is moeders ze hopelijk zo zat dat ze ze niet eens mee de stal uit wil nemen...

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:11

agossie, wat naar!
kan je niet een kooi regelen waar je het nest poesjes in doet, een hondenbench ofzo.
succes.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:37

Wij hebben ook een hond (kuvasz, dus nog geen kleintje ook) gehad die 'op jacht' ging bij onze buurman, resultaat; een compleet kippenhok uitgemoord, 2 schapen doodgebeten en 4 schapen in de sloot (nog met vacht, dus daarvan ook 2 dood).
Maar onze hond heeft het echt geweten, ze is toen flink aangepakt en heeft het nooit van haar leven meer gedaan. Zij had ook nog nooit van haar leven iets gepakt, en we hadden het ook niet verwacht. Nu is het wel zo dat ze het samen met een andere hond deed, van onze andere buren, misschien dat dat toen heeft meegeholpen?

Onze hond wist echter donders goed het verschil tussen wat bij ons in huis hoorde, en wat niet. Buiten in het bos ging ze wel achter konijnen aan, maar jonge katjes e.d., zou ze nooit pakken als ze wist dat het bij 'ons' hoorde. De meeste honden zullen dat ook nooit doen trouwens.

Helaas pakt mijn teefje nu ook de kippen van de buren, maar hier start ik even een ander topic over.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Jaco
Berichten: 11
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:22

Wat zonde van je lieve katjes! Huilen Als er zo'n hond rondloopt moet je er toch echt voor zorgen dat die moeder+katjes veilig zijn. Desnoods haal je ze binnen in huis en de hond dan natuurlijk niet! Die hond kun je toch niet meer veranderen. Hij heeft al teveel gebeten. Hij weet nu dat ie het kan en neemt dan een schop voor lief.
Succes met je andere katjes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eloya, GoogleAdsense, History_ en 35 bezoekers